Igaz, hogy régen az Oktogonról indultak a távolsági buszok?
A mai Volánbusz őse, a MAVART 1927-ben alakult. Kezdetben a budapesti távolsági járatait az Oktogontól indította.
1936-ban az alábbi irányokba közlekedtek innen buszjáratok:
Budapest-Győr-Wien
Budapest-Eger-Lillafüred-Miskolc
Budapest-Gyöngyös-Galyatető
Budapest-Kiskunfélegyháza-Szeged
Budapest-Kiskunfélegyháza-Hódmezővásárhely-Szeged
Budapest-Kalocsa-Baja
Budapest-Esztergom-Léva
Budapest-Vác-Balassagyarmat-Losonc-Rimaszombat
Budapest-Ipolyság
A II. világháború során a buszokat a frontra vitték, a távolsági autóbusz-közlekedés fokozatosan leépült, megszűnt. A háború elmúltával a távolsági buszközlekedés újra éledezni kezdett, a régi végállomás (ekkor épp ismét Oktogon néven futott) szűkösnek bizonyult. Szükségessé vált egy új pályaudvar felépítése, helyszínnek a belváros tűnt a legmegfelelőbbnek. Az új, Sztálin (később Engels majd Erzsébet) téri autóbusz-állomáson 1949-ben vették fel a forgalmat, ekkor forgalomtechnologiai, utaskiszolgálási és építészeti szempontból is rendkívül modernnek számított.
Filmhiradó a háború utáni első távolsági járatok indulásáról (helyszín: Oktogon tér): [link]
Fotó 1948-ból háttérben távolsági autóbusszal:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!