Javulna a budapesti levegő minősége, ha nem járnának a BKV környezetszennyező, közel 30 éves buszai az utakon?
Már megint szmogriadó van Budapesten. Még annyira nem vészes, de emlékszem arra, amikor a gépjárművezetőket jól megszívatva csak a páros, vagy páratlan rendszámú autókat engedték közlekedni egy ideig. Közben pedig a BKV sűrű, fekete füstöt maga után húzó Ikarusai vígan szennyezhették tovább a levegőt.
Egyáltalán, hogy kapják meg ezek a járművek a zöldkártyát? A személyautóknál olyan szigorúan vesznek mindent, hogy ezeket a buszokat ki se engedhetnék az utakra.





Azért jó lenne különbséget tenni szmog és szmog kötött is, mert abból is két fajta van. :)
Ami nálunk ilyenkor szokott lenni:
Kialakulásának feltételei: (forrás wiki)
szélcsendes időjárás
magas légnyomás
magas relatív páratartalom
-3 – +5 °C közötti hőmérséklet
légszennyezés: kén-dioxid, szén-monoxid, por, korom
Az első 4 tényezőn nem tudunk változtatni. A kén dioxid és a szén monoxid nem a közlekedésből ered. A korom egy része igen, ez ellen tényleg lehetne lépni ( pl a smoke&sárm-os hülyegyerekekre letöltendőt kiszabni.. xD ).
A porról érdekes sosem hallunk, pedig egyik olyan alkotóeleme a gondnak, amit ki lehetne küszöbölni. Az utakon rettenetesen sok por van felhalmozódva, amit a közlekedés felkavar. Lehet kicsit jobban odafigyelnének az utak takarítására jelentős mértékben csökkenhetne a probléma.










Nézd - idáig csak pletykákat lehetett hallani, hogy a BKV buszok, csak papíron felelnek meg (a károsanyag-kibocsájtás terén is), miközben a valóságban mást mutat (vagyis olyan buszok szolgálatban állnak, ami csak gurulni tud, illetve még, nem esik szét, a többi nem számít).
Ezt, mint külsős nem tudom megerősíteni, de azért hiányos világítás, az út közben lerobbanó motor és a kipufogógáz látványa is olyan, hogy emiatt a fent említett pletykákat, valósnak gondolja.
Tény az, hogy túl sok a régi busz, bár a 200-as széria (260/280) még, mindig jobb (ráadásul több alkalommal lett felújítva), mint a 400-as széria (bár a 'mostani' felújítás után, már ezek is, sokkal jobbak).
Azért nem kell ennyire leszólni a BKV-t. Utasszámban nézve, még így is, sokkal jobb, mint bármilyen személygépkocsi. Plusz egy adalék: a személygépkocsiknál is csalnak az értékeknél - [link]
Ezek után, még mindig, ajánlani tudom a BKV buszokat is. Szerencsére a BKV-nál is, egyre több az új busz, ahogyan utasként látom, már jobban karbantartsák (ez nem a BKV-ra, inkább az anyagiakra rolóm fel - pénz hiányában nem kell csodát várni), illetve a kiszervezett járatok (ez sok kritikát kapott, ami nem alaptalan) is új buszok.
Bár most felröppent ez a hír: [link] - de ennek ez lett a vége: [link]
Vagyis igen - az úgynevezett szívatások ellenére, még mindig sok a személygépkocsi használók száma. A tömegközlekedésnek, viszont van hova fejlődnie, hogy kellő alternatívát nyújtson az autóval szemben. Ezen kívül, az M0-nak is, teljesen meg kell épülnie, illetve a többi, Budapestet, nagy ívben elkerülő autópályának.
Ezen kívül, még mindig ott van, amit John_McClane felhasználó írt (# 11-es komment).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!