Sokan miért nem tudnak örülni a 3 metró felújításának?
Mindig csak panaszkodnak hogy miért nem veszünk újakat, meghogy valakik megint megpakolják a zsebeiket.
És nem tudnak annak örülni hogy legalább csinálnak vele valamit és nem fog percenként leégni.
És is jobban örülnék ha újakat vennének, de felújítással majdnem új lesz hiszen mindent kicserélnek. És nem értem hogy miért nem tudnak örülni ennek. Azt én is tudom hogy majd jól megtömik a zsebüket, de majd nem fog mindennap 20-szor füstölni meg leállni a metró.
Örülni fognak majd, és mindig lesznek elégedetlenkedők. Van az a csoport, akinek semmi sem jó. Az viszont érthető hogy senkinek nem tetszik, ha valami 3x annyiba kerül, mint amennyit ér.
Olyan ez, mint mikor elmész veszel egy terméket, aztán meglátod hogy máshol 50%-os áron volt. És úgy vagy vele hogy hát, szép, és jó is, de csak jobb lett volna olcsóbban.
Ugyanúgy jogosan szúrja az emberek szemét, hogy a belüket kidolgozzák semmi pénzekért, a fizetésük jelentős része megy a levesbe, holott elvárható lenne, hogy valamit viszont is lássanak belőle.
Na meg az arányok...
Kapok 20 milliót hogy vegyek mondjuk iskolabuszt. Nem mindegy, hogy 18-ért veszek egyet, ami jó állapotú, minden célnak megfelel, és mellette 2 millióból még magamnak is veszek egy autót. Vagy veszek egy szakadt, rozsdás Ikarust és magamnak meg egy böhöm BMW-t...Én tök jól járok, mindenki más meg elégedetlen lesz.
"És is jobban örülnék ha újakat vennének, de felújítással majdnem új lesz hiszen mindent kicserélnek. És nem értem hogy miért nem tudnak örülni ennek"
Talán azért, mert az oroszok úgy vállalták a felújítást, hogy a későbbi garanciaigény 20%-át vállalják csak. Ha mondjuk a 40-éves alvázat nem cserélik ki és két év után olyan maradandó deformációt mérnek ki rá, hogy megvonják a közlekedési engedélyét, akkor ott 80%-ot bukunk rajta.
Ettől eltekintve felmerül egy érdekes kérdés:
eddig is tudtuk, hogy problémás a hármas metró, mind a szerkezet/pálya mind a járműállomány. Amikor az Alstommal aláírtunk akkor miért nem volt a szerződésben egy opcionális rendelésre vonatkozó rész? Mert akkor most ide a normál árnál olcsóbban jöhetnének új szerelvények. Ez azért lenne fontos, mert most a 25 éves élettartamra szóló felújítás 69mrd forint,míg az új szerelvények 40 éves élettartammal 95-100mrd forint körül lennének. Rövid távon drágább, hosszú távon olcsóbb.
Ha mindenképp rövidtávon gondolkozunk, akkor miért nem fogadtuk el az olcsóbb észt ajánlatot?
Azt is elárulhatná nekem valaki, mi a kutyafüle kerül 310 millió forintba egy metrókocsi felújításában? :D
Nem kell félreérteni, annak örül mindenki, hogy végre rendbe szedik a hármas metrót. Annak nem örülünk, hogy megint sok sok állami pénzből drágán, hülyeséget csinálnak.
# 5/5 Időpont ma 02:54
"Azt is elárulhatná nekem valaki, mi a kutyafüle kerül 310 millió forintba egy metrókocsi felújításában? :D"
A korrupció, mi más?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!