A BKK ennyire lesz-arja a gödöllői HÉVet? A héten már volt rendes világítás! Most megint nincs! Eddig nem fűtöttek. Most kegyetlenül. Ablakok lehúzva és fixálva. Lebt meegsülünk, fent kereszthuzat -. -"
Évek óta nincsenek kukák, mert lusták üríteni. És itt a náthaszezon! Qva guszta a sok ülések mellé és a földre dobott taknyos galacsin.
Kit kell meglincselni, hogy foglalkozzanak vele és esetleg lecseréljék a 70 éves roncsokat? Mert qva jó, hogy villamos, busz troli, metró lett véve, csak ez nem -.-"
A kistarcsai, kerepesi, mogyoródi és gödöllői önkormányzatnál tessék panaszkodni, mert a többi agglomerációs településhez hasonlóan nem fizetnek a HÉV üzemeltetéséért a BKV-nak. És a minisztériumnál is lehet panaszkodni, mert nem fizetnek ők sem, holott minden más helyközi járatért fizetnek a regionális közlekedési központnak és a személyszállító vasutaknak.
Tehát otthon nézz szét és arra szavazz, aki hajlandó pénzt áldozni a HÉV üzemeltetésére. Mert így tényleg csak nyűg a főváros hátán.
Nem is értem az egész HÉV koncepciót. Ahogy az 1. válaszoló is írja, egész más finanszírozási körbe tartozik, mint az agglomerációs buszok* vagy vonatok, mégis ugyanazt a feladatot látják el. Már a megvezetés ("HÉV") is teljesen feleslegesen van fenntartva, ez is egy vonat (vagy lehetne villamos is, ahogy tetszik).
(* Azért még ott sincs teljes egység, hiszen a Volánbusz járatai és a BKK városhatárt átlépő járatai is más finanszírozásba esnek, ami szintén egy káosz.)
És akkor mindez még az utasok felé is különböző árképzések és díjszabások formájában csapódik le.
Persze az elmúlt 25 évben egyik kormány sem szeretett volna tenni ez ellen, csak hangzatos ígéretek voltak a közösségi közlekedés reformjával kapcsolatban, de aztán szépen lassan rájöttek, hogy ez plusz kiadás meg túl nagy átláthatóság lenne, tehát inkább mégse. Elég jegyárat emelni, meg kedvezményeket csökkenteni.
Arról ne is beszéljünk, hogy az önkormányzatoknak és szolgáltatóknak nem fizetik ki teljes egészében az állami kedvezményeket, csak kötelezik őket, hogy biztosítják az utasok számára. Pedig ez teljesen független attól, hogy helyileg milyen településeket szolgál ki egy járat.
Bár a főváros sem elég tökös, mert már rég meg kellett volna mondani, hogy holnaptól nincs HÉV, csak Budapest határáig. De nyilván ők is benne vannak a buliban, hiszen lássuk be, az önkormányzatnál is kormányzati kötődésű emberek ülnek, és annyira nem akarják szítani a feszültséget, hogy közfelháborodás legyen, mert akkor menne az összes jelenlegi vezető a sunyiba.
Mindenesetre az nem megoldás, hogy szar színvonalon tartunk fel valamit, mellette meg párhuzamosan sírunk, hogy "nincs rá pénz".
Szóval most ez a helyzet kis országunkban. Meg lehet nézni, hogy tőlünk nyugatabbra, de északabbra is ezek a dolgok sokkal szebben mennek, de hát itt sajna ez van, nekünk ez jutott az állítólagos rendszerváltással.
# 6
Ezeket a múlt századi vonatokat kellene már lecseréni nem itt alkatrészenként bajódni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!