Mi lenne, ha összevonnák a MÁV-ot és a regionális közlekedési központokat?
Megvalósítható lenne?
Lenne értelme?
A megvalósíthatóságáról nem tudok nyilatkozni, de ha régen is volt MÁVAUT, 2015-ben is kivitelezhetőnek kell lennie.
Értelme pedig egyértelműen lenne. Nem az történne, hogy 5 percet késik a vonat, és elmegy az utolsó busz, mert ugye miért is kellene megvárnia... legalábbis elméletben. De amikor 5 perces késés esetén egyik vonat a másikat nem hajlandó megvárni, addig ezt a gondolatot is csak utópiaként kezelhetjük. Ha minden fejest leváltanának és minden vasúti vonalirányítót lecserélnénk, akkor esetleg. Addig pedig marad az autó, amivel legalább biztosan eljut az ember a céljához.
A MÁV-nál, sajnos szitokszó lett a szétdarabolás. Ennek sajnos oka is van: sikerült elrontani (igen, elvileg jónak indult, csak a megvalósítása volt a rossz), amit úgyszólván nem rég hozták helyre (a MÁV-START Zrt.-be integrálódott a MÁV-TRAKCIÓ Zrt., valamint a MÁV-GÉPÉSZET Zrt.) /Van még más, MÁV csoport, de már nem annyi, mint kb. 5 éve volt/
Regionalitás, vagyis a MÁV-Start és a MÁV, regionális szétdarabolása, jó ötlet lenne. Példának okaként ott van a GySEV is, nem hiába beszélnek róla pozitívan, mert hatékonyan tudja ellátni a feladatát (alig pár megyében vannak). Részben a helyi forgalomra jobban tudnak összpontosítani (csatlakozásnál és vészhelyzeti vonatpótlásnál előnyös lehet), másfelől a közbeszerzéseket is jobban meg tudják valósítani (akár felújításnál, átépítésnél, akár új motorvonatok, személykocsik és mozdonyok beszerzésénél is jobban jöhet).
Maga a MÁV és a MÁV-Start maradna, de csak országos és nemzetközi szinten működne (hosszabb távú személy-, gyors-, IC/EC/EN vonatoknál).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!