A vasútállomások környékén miért nem ingyenes a parkolás, illetve miért nem építenek a közelébe parkolóházat/mélygarázst?
Munkába járás kapcsán gondolkodtam el ezen.Mennyivel több utasa lenne a vonatoknak, ha ezt meglépnék.
Ugyanis, a vonatnak nem a busszal kell versenyeznie, hanem az autóval.Az autóval utazókat kellene átcsábítani vonatra.
A busz minden tekintetben versenyképtelen az autóval szemben, mind időben, mind kényelemben.
De, a vonat lehet jobb, mint a kocsi.
Munkába a megyeszékhelyre járok, végig kocsival.
A város külső részén lakom, "kertvárosias" részben.Itt csak óránként mennek a helyi járatos buszok, tehát nagyon fejletlen a közlekedés.
Ha tömegközlekedéssel járnék dolgozni, akkor helyi járatossal be kellene mennem a városba az állomáshoz és ott felszállni a vonatra.
A megállóban, állomásban való ácsorgás, menetrendhez való igazodás miatt, másfél órával korábban kellene kelnem és később is érnék haza.
A kombinált megoldás viszont tetszene, hogy kocsival elmegyek az állomásra, ott leparkolok és vonattal megyek dolgozni.
Viszont jelenleg, fizetős az állomás környékén a parkolás és mindig dugig van, úgy kell vadászni a helyet, csak, ha sokat vadászik az ember, lekési a vonatot.
Szerintem, ha ingyenes lenne ott a parkolás és lenne elég hely, biztos többen "kombinálnának" és mennének vonattal.Mivel a vonat elég gyors, kényelmes, nem olyan rossz, mint a busz.
Innen a helyi járatos buszok csak óránként mennek.
'fizetős az állomás környékén a parkolás és mindig dugig van'
Gondold el, ha nem lenne fizetos, hanyan allnanak ott.
Egyszeruen nincs hely a felszinen ennyi autonak. Parizsban pl. melygarazsokkal oldottak meg ezt a kerdest, de idehaza erre biztosan nincs penz. Kulonben is, a MAV nem azert jar, hogy az utasnak jo legyen, hanem mert kotelezo nekik. Pont lesz*rjak hogy te hogy tudsz parkolni, hogy hol van a vasutallomas, mennyire nem igazodik a helyi kozlekedes a vasuti menetrendhez, a lenyeg, hogy 'van vasut'.
# 2
Én sokkal jobban szétroncsolom az idegeimet pl. Budapest belvárosában 7-10 között, először a dugó miatt, majd a parkolás miatt. Vonattal sokkal gyorsabban célt lehet érni.
@5
Hm, hát... oké, végül is a Fővárosban talán megérthető, de sehol máshol nem látom értelmét. Azért van a kocsi, hogy háztól házig vigyen, gyorsan.
Ennek a vonatig megyek kocsival nem sok értelme van...
Én egy olyan helyen lakom ahol a tömegközlekedés nem megoldott. Közel vagyok ugyan a megyeszékhelyhez, de közúti kapcsolat nincsen, ahogyan tömegközlekedési sem. Egy nap 3x megy a busz, az is a másik irányba egy teljesen más faluba és csókolom.
Így hát kénytelen vagyok kocsival járni, az iskolába is azzal jártam, de...
Volt mikor azt csináltam, hogy a város széléig elmentem kocsival, onnan pedig helyi bérlettel a Belvárosig villamossal. Árban a benzint, autópálya matricát és a bérletet tekintve ugyanannyiba jöttem ki, mintha végig mentem kocsival. Igaz akkor még kezdő jogsim volt, féltem a belvárosi forgalomtól főleg csúcsidőben. De végül ráhagytam és már nem járok úgy. Autóval szerintem bárminél gyorsabban célt lehet érni kivéve a repülőt.
Azért, mert a rendszerváltás után némileg megugrott az autók száma a közutakon. ezzel párhuzamosan mai napig nem készült el országos szintű tömegközlekedési koncepció, semmi ilyen irányú értelmes fejlesztés nincs ( egy két régiótól eltekintve ).
Ha nem dilettáns idiótákból és haverokból tevődne össze az összes település vezetése, akkor lenne mindenhol megfelelő számú P+R, akár ingyen is.
Azért legyünk őszinték, a fővárosban is több tízezer P+R hely hiányzok, nem hogy vidéken...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!