Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A vasútállomások környékén...

A vasútállomások környékén miért nem ingyenes a parkolás, illetve miért nem építenek a közelébe parkolóházat/mélygarázst?

Figyelt kérdés

Munkába járás kapcsán gondolkodtam el ezen.Mennyivel több utasa lenne a vonatoknak, ha ezt meglépnék.


Ugyanis, a vonatnak nem a busszal kell versenyeznie, hanem az autóval.Az autóval utazókat kellene átcsábítani vonatra.

A busz minden tekintetben versenyképtelen az autóval szemben, mind időben, mind kényelemben.

De, a vonat lehet jobb, mint a kocsi.


Munkába a megyeszékhelyre járok, végig kocsival.

A város külső részén lakom, "kertvárosias" részben.Itt csak óránként mennek a helyi járatos buszok, tehát nagyon fejletlen a közlekedés.

Ha tömegközlekedéssel járnék dolgozni, akkor helyi járatossal be kellene mennem a városba az állomáshoz és ott felszállni a vonatra.


A megállóban, állomásban való ácsorgás, menetrendhez való igazodás miatt, másfél órával korábban kellene kelnem és később is érnék haza.



A kombinált megoldás viszont tetszene, hogy kocsival elmegyek az állomásra, ott leparkolok és vonattal megyek dolgozni.

Viszont jelenleg, fizetős az állomás környékén a parkolás és mindig dugig van, úgy kell vadászni a helyet, csak, ha sokat vadászik az ember, lekési a vonatot.


Szerintem, ha ingyenes lenne ott a parkolás és lenne elég hely, biztos többen "kombinálnának" és mennének vonattal.Mivel a vonat elég gyors, kényelmes, nem olyan rossz, mint a busz.



Innen a helyi járatos buszok csak óránként mennek.



2015. szept. 5. 08:12
 1/8 anonim ***** válasza:
Tele van az ország P+R parkolókkal! Melyik vasútállomásról beszélsz?
2015. szept. 5. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
0%
Azt én alapból nem értem, hogy mi szükség az ilyen parkolókra, de szinte minden állomáson akadnak P+R-esek. Akinek kocsija van, az nemhogy örülne, hogy gyorsan és kényelmesen eléri a célját, és nem kell az állandó késésekkel szétroncsolnia az idegeit és most még a menekültek közt is nyomorognia a vonaton.
2015. szept. 5. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

'fizetős az állomás környékén a parkolás és mindig dugig van'


Gondold el, ha nem lenne fizetos, hanyan allnanak ott.


Egyszeruen nincs hely a felszinen ennyi autonak. Parizsban pl. melygarazsokkal oldottak meg ezt a kerdest, de idehaza erre biztosan nincs penz. Kulonben is, a MAV nem azert jar, hogy az utasnak jo legyen, hanem mert kotelezo nekik. Pont lesz*rjak hogy te hogy tudsz parkolni, hogy hol van a vasutallomas, mennyire nem igazodik a helyi kozlekedes a vasuti menetrendhez, a lenyeg, hogy 'van vasut'.

2015. szept. 5. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

# 2

Én sokkal jobban szétroncsolom az idegeimet pl. Budapest belvárosában 7-10 között, először a dugó miatt, majd a parkolás miatt. Vonattal sokkal gyorsabban célt lehet érni.

2015. szept. 5. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

@5

Hm, hát... oké, végül is a Fővárosban talán megérthető, de sehol máshol nem látom értelmét. Azért van a kocsi, hogy háztól házig vigyen, gyorsan.

2015. szept. 5. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Ennek a vonatig megyek kocsival nem sok értelme van...


Én egy olyan helyen lakom ahol a tömegközlekedés nem megoldott. Közel vagyok ugyan a megyeszékhelyhez, de közúti kapcsolat nincsen, ahogyan tömegközlekedési sem. Egy nap 3x megy a busz, az is a másik irányba egy teljesen más faluba és csókolom.


Így hát kénytelen vagyok kocsival járni, az iskolába is azzal jártam, de...


Volt mikor azt csináltam, hogy a város széléig elmentem kocsival, onnan pedig helyi bérlettel a Belvárosig villamossal. Árban a benzint, autópálya matricát és a bérletet tekintve ugyanannyiba jöttem ki, mintha végig mentem kocsival. Igaz akkor még kezdő jogsim volt, féltem a belvárosi forgalomtól főleg csúcsidőben. De végül ráhagytam és már nem járok úgy. Autóval szerintem bárminél gyorsabban célt lehet érni kivéve a repülőt.

2015. szept. 5. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Azért, mert a rendszerváltás után némileg megugrott az autók száma a közutakon. ezzel párhuzamosan mai napig nem készült el országos szintű tömegközlekedési koncepció, semmi ilyen irányú értelmes fejlesztés nincs ( egy két régiótól eltekintve ).

Ha nem dilettáns idiótákból és haverokból tevődne össze az összes település vezetése, akkor lenne mindenhol megfelelő számú P+R, akár ingyen is.

Azért legyünk őszinték, a fővárosban is több tízezer P+R hely hiányzok, nem hogy vidéken...

2015. szept. 6. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Kombinált megoldásként inkább kerékpár + vonat lenne a legjobb. Egy személygépkocsi helyén, akár 4 kerékpár is elfér, illetve a vonatra is felvihetik. Ha meg, mégis autó, akkor inkább telekocsi lenne a legjobb megoldás. Ahol te laksz, ott ez, nem megoldható? Ha többen használtok egy személygépkocsit, a kõzeli település vonatállomására, máris olcsóbb lenne az egész (mindenki belead egy kis összeget, ami a benzin és a parkolást is lehet fedezni).
2015. szept. 6. 03:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!