Vasútbarátoktól kérdezném leginkább, mi a V41/V42-es sorozatú "LEÓ" mozdonyokról?
Apám a vasútnál dolgozott, tőle is kérdeztem a Leókról, állítása szerint kicsi mozdony volt, de erős kis jószág, csak sokszor hajlamosak voltak géptér tűz kialakulására.
Azt tudom, hogy a jelenleg egyetlen üzemképes Leó az 527-es.
A másik kérdésem viszont az, hogy mikor lesz üzemképes az 523-as Kisleó (V41)?
Bár a kérdésed nem értem, de én faterom is vasútnál dolgozott és asszem egyszer fel is vitt egy ilyenre.
Nagy élmény volt, meg mintha a délinél is lenne egy ilyen ami fűti az épületet, de lehet tévedek.
Ja, oké xD
Kijavítom a kérdést, köszi, hogy szóltál! :D
Nos a kérdésem az, Mi a VÉLEMÉNYETEK a V41/V42-es sorozatú "LEÓ" mozdonyokról? :D
Köszi mégegyszer, hogy felvilágosítottál, 1-es kommentelő!
Ment a zöld kéz!
Már akkor is elavultak voltak amikor gyártották őket.
Régen létezett az egyenirányítás statikus módja, csak "hiánycikk" volt a nagyáramú dióda.
Ward-Leonárd forgógépes rendszerben gyakorlatilag egy váltakozó áramú villanymotor hajt egy egyenáramú generátort.
Ennek hatásfoka sokkal alacsonyabb a diódáknál és a forgógépek kopása miatt drágább üzemeltetésű.
Mellesleg a szinkrongép súlya és helyigénye miatt kisebb teljesítmény építhető be a megengedett tengelynyomás miatt.
Ebben rengeteg érdekesség van róluk. :)
Amúgy, hogy mikor lesz működőképes... még az M63-ról sem tudni, pedig elvileg az van most elsődleges célként kitűzve, csak szűkösek az anyagi források.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!