Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mennyire nehéz bekerülni...

Mennyire nehéz bekerülni MÁV-hoz jegypénztárosnak?

Figyelt kérdés

Vélhetően semennyire, ugyanis a pénztárosok 90%-a olyan szinten inkompetens, hogy ilyet még sehol nem láttam. Cselekedni képtelenek, mindig csak a vállukat rángatják, ha baj van, ha pedig valami bonyolultabb útvonalra kell kiadni a jegyet (értsd: nem [állomás]-Budapest viszonylatban), máris megy a tökölés negyed órán át. Amikor én megvettem a Vakációbérletemet, akkor is kétszer hívott vissza a pénztáros, miután persze átnézte az üzletszabályzat vonatkozó pontjait egy bő tízperces magánszám keretein belül. Amikor meg az 500+-os jegyet vettük, hát, azt a fejet és tanácstalanságot látni kellett volna. De amikor egy szimpla IC-pótjegyet értem az ország másik felére, akkor se voltak a helyzet magaslatán. Mindezt egy megyeszékhelyen, az ország egyik legnagyobb állomásán - nem nevezem meg, hogy hol, mert egyrészt vagyok ennyire jó fej, másrészt meg teljesen mindegy, mindenhol ugyanez van.


Innen jött a gondolat: ide is kell protekció, vagy bármilyen jöttmentet fölvesznek, akinek semmi köze a vasúthoz? Mert ha utóbbi, akkor ha nem sikerül a leendő diplomámmal elhelyezkedni, akkor esetleg jelentkeznék ide, hogy megmutassam, lehet ezt másképp is (na meg hogy legyen arcképesem).


2015. aug. 2. 15:05
 1/4 anonim ***** válasza:

hát nézd, mindig a fejétől büdösödik a hal. a vonatok sem azért késnek közvetlenül, mert a mozdonyvezető egy protekciós senkiházi, aki nem is ért hozzá, hanem egy sor nemtörődömség, aminek az áll a legvégén, hogy mert a pénz inkább a vezetők zsebébe megy, mintsem mondjuk karbantartásra.


egyébként én nem találkoztam még ilyesmikkel, Szegeden, Nyugatiban szoktam jegyet vásárolni, illetve most én is vettem vakációbérletet, de nem volt semmi probléma vele.

max arról hallottam, hogyha kicsit jobban meg vannak terhelve, ne adj isten, kéne egy kicsit nemzetközizni is idegennyelven, na akkor lehet káosz pl. keletiben.

2015. aug. 2. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy a MÁV (de ugyanez van Volán meg BKK szinten is, de multicégeknél is) szarik a dolgozójára, a képzésükre vagy a könnyebb munkávégzésükre pláne. A legtöbb jegypénztáros legalább 3-4 rendszert megélt már, mindnek megvoltak a maga hülyeségei és szabályai, és egyikről sincs rendes oktatás. Esetleg kapnak egy túlbonyolított füzetet.


Nem mondom, mint mindenhol, ott is vannak inkompetens emberek, de ez nem minden esetben a pénztáros hibája. (Pl. az 500+-os jegyek gépesítése kifejezetten katasztrófálisra sikerült, kb. mintha egyesével vennél és fizetnél a teszkóban 200 zsömlét :-D)

2015. aug. 2. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 eddiboy ***** válasza:
500+-os jegynél is meg kell most már adni a teljes útvonalat, amit végigjársz? Vagy ez most hogy van? Mitől bonyolult a kiadása?
2015. aug. 3. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

Kedves Kérdező!

Nem,nem vészes a felvételi,pedig ,ahogy Te fogalmaztál, csak egy "jöttment"vagyok

A tanfolyam sem vészes,meg a vizsgákon is át lehet vergődni...

Inkább a napi rutintól eltérő dolgok okozhatnak gondot.

Vakációbérlet...az idén volt először,aznap,mikor először hallottam róla,reggel bementem dolgozni,elolvastam a legújabb parancskönyvben kiadott utasításokat,módosításokat stb...Ez kb 6-8 A4-es oldal,amiben vágányzári információk,felármentesség valamelyik vonal napi húsz vonatából kb kettőre,új alkalmi menettérti kedvezmény valami vidéki fesztiválra és persze a Vakációbérlet...Tömény adathalmaz,amire van kb 5 perc reggel,hogy befogadja az agyam és ha kell,napközben jusson eszembe.Elolvastam az összes utasítást,aláírtam hogy tudomásul vettem,aztán elkezdtem dolgozni.Nagyjából 95%-ban ismert viszonylatokra és állomásokra adok ki jegyet.Ez cirka 5-700 jegyszelvény naponta.(Átlag 5 mondatot beszélek egy utassal)Mellette átlagban 1/3-1/2,néha 1 számlatömböt használok el.

Szóval aznap,mikor beültem,feltűnt,hogy az IC helyjegy kiadásához megváltoztatták a kezelőfelületet,vagyis még jobban figyelnem kellett,nehogy valamit elüssek...

És akkor jött egy vakációbérletes vásárló...

Beletelt 5 percbe,mire kiderítettem melyik számot kell ráírnom a szelvényre,mivel a reggel átfutott A4-es oldalakból már nem emlékeztem pontosan.

Szerintem egész jól ismerem a hazai vasúthálózatot és mégis futok bele olyan utasba,aki azt sem tudom melyik vonalon akar elindulni...

Még soha nem adtam ki 500+-os jegyet,pedig már egy ideje itt dolgozom...(de láttam már 1x)

Többnyire kézzel írt űrjegyen adjuk ki,mivel az útirányt meg kell jelölni,szóval nekem is eltartana egy ideig...

Sőt,egyszer húsz percig telefonálgattam,mivel a megszokott vonatszámmal nem tudtam kiadni egy helyjegyet,amit addig nap mint nap megtettem...

Ez nem egy NASA-s meló,de néha úgy érzem magam tőle,mintha egy centrifugában pörgettek volna.

Hidd el,hogy nem egyszerű naprakésznek lenni egy olyan munkahelyen,ahol elég kezdetlegesek a feltételek és ha elrontasz valamit ,súlyos pénzeket fizetsz az amúgy szerény fizetésedből.Mindezektől függetlenül örülök,hogy itt dolgozhatok és remélem innen fogok nyugdíjba menni is.

Nem várom ,hogy megértőbb legyél,mint írtad,mostanában diplomázol,talán,ha dolgozol majd, te is látod,milyen könnyen törik bele a bicskája az embernek,az amúgy egyszerűnek látszó dolgokba is.Végül még annyit,biztos lehetne másképp is,csak ember kellene a gátra,ha van benned annyi kraft,hát gyere,itt mindenki szeretettel vár,hogy megmutasd! :)

Üdvözöl egy pénztáros

2015. aug. 18. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!