Milyen egy mozdonyvezető munkarendje?
Például a Zajta-Fehérgyarmat vonalon a mozdonyvezető egész nap csak azon a vonalon van? Maga a motorvonat ott van egész nap de lehetséges hogy Fehérgyarmaton átül és elvisz egy Fehérgyarmat-Debrecen vonatot?
Illetve pl. IC vonatoknál egy Nyíregyházi mozdonyvezető megtesz egy oda-vissza Nyíregyháza-Budapest távot és ennyi volt a nap? Vagy ugyanez Záhonyról.
Sosem tudtam megérteni a logikáját illetve hogy miért nincsenek a mozdonyok állandó kézben. De lehet nem is érdemes rá keresni a választ.
Forda szerint beosztják, és azt a vonatot viszi. A szolgálatok általában 10-12 órásak.
"Illetve pl. IC vonatoknál egy Nyíregyházi mozdonyvezető megtesz egy oda-vissza Nyíregyháza-Budapest távot és ennyi volt a nap? Vagy ugyanez Záhonyról." -> Ha felvitt egy vonatot BP-re, onnan a "telephelyéig" (ahová származik a mozdonyvezető) visszavisz egy másik vonatot, ha ez nem oldható meg, a legközelebbi nagyobb állomásról önköltséggel megy haza (vagyis utasként).
"Még annyival kiegészíteném, hogy borzasztó nagy tűrőképességű idegrendszerre van szükség ebben a szakmában."
Miért?
#3 Azért, mert a szolgálatkezdés biztos, de a végzés nem.
Papíron megírták a szolgálat végét, de a valóságban bármi közbejöhet. Idegrendszert próbára teszik a gázolások, öngyilkosok, egyéb balesetek, forgalmi helyzetek... stb.
Az étkezés sem oldható meg a legnyugodtabb körülmények között.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!