Csak én vagyok mostanában alapvetően elégedett az elővárosi (regionális) vasúti közlekedéssel?
Remélem, jól használom a szavakat. A Budapesttől 30-60 km távolságban levő településekre vezető vasútvonalakra/viszonylatokra gondolok.
Hétvégi kiránduló vagyok, (kimaradok a hétköznap csúcsforgalmi fennakadásokból), szóval tény, hogy alapvetően a pozitívabb oldalát láthatom a dolgoknak.
Viszont ezen felül:
Az eljutási idők jók, én azt mondanám, többnyire versenyképesek (ez sok helyen a zónázóknak köszönhető, de ahol ilyen nincs, ott van gyorsított).
A menetrend is jó, óránként legalább egy vonat, de inkább kettő.
Egyre több a Flirt, tudtommal most is fut egy tender és még terveznek kiírni újabbat.
A régi vonatok se rosszak szerintem azok közül, amiket elővárosba küldenek. A piros csíkos szerelvények "Fecskéssé" válnak, a Bmx (amit remélem jól írok) se olyan borzalmas.
Azokon a vonalakon, ahol sok kerékpáros utas várható, néhány vonatba soroznak nekik való vagont is többcélú térrel.
Késések ugyan vannak, de egyrészt szerintem kevesebb, mint 5-10 éve (komolyan), másrészt olyan durvákba én azért nem szoktam belefutni (ezt le is kopogom :P). A legdurvább késésben öt éve volt részem, azóta viszont - se elkiabálni nem akarom, hazudni se, lehet rosszul emlékszem - 10 percnél több nem volt,, de inkább 5 percen belül.
Egyébként a mosdó is elég kulturált szokott lenni, én egyértelműen úgy látom, mintha rendesen takarítanák.
Elérhető a cseh és a szlovák "vonatinfó", bizony ott is van elég sok nem zöld vonat (ott is kb. 4 perc késésig jelölik zölden a vonatot a térképen).
Állandóan pályakarbantartásokról hallani, új vonatok jönnek, nagy forgalmú, fontos állomásokat újítanak fel sorban egymás után.
Bőven van még hova fejlődni, de azért annyira nem "balkáni" a MÁV szerintem.
"A menetrend is jó, óránként legalább egy vonat, de inkább kettő."
Már amikor nem marad ki járat.
"A régi vonatok se rosszak szerintem azok közül, amiket elővárosba küldenek."
Olyan kényelmetlen és szűk ülés, mint ami a Posta/Fecske Bhv-kban van, szerintem az egész világon nem létezik. Helyi járatos buszoktól és villamosoktól most tekintsünk el.
"Késések ugyan vannak"
Igen, legalább hetente van olyan nap, amikor valami elromlik, és nem pótlóbusz a megoldás, hanem félórás késések, mindenütt megálló zónázók, lemondott vonatok, hatalmas tömeg, anyázás és reklamáció.
"Állandóan pályakarbantartásokról hallani, új vonatok jönnek, nagy forgalmú, fontos állomásokat újítanak fel sorban egymás után."
Igen, új vonatok jönnek. Szigorúan csak a pesti elővárosi régióba, vagy ha mégse, akkor IC-kbe. A távolsági utasok meg elvannak a ~40 éves műbőrös fülkésekkel és a télen hideg, nyáron meleg By-okkal. Mondjuk elővárosról volt szó, ott valóban igaz, de attól még szomorú látni, hogy az ország többi része meg mintha nem is létezne, a MÁV részéről tulajdonképpen akár egész Magyarországtól el lehetne csatolni főleg az Alföldet.
Távolsági utasként én így látom a helyzetet, meg voltaképpen mindenki, aki Keleten él.
"Már amikor nem marad ki járat."
Épp most is fut állítólag egy tender új motorvonatokra és újabb tenderek várhatóak.
"Olyan kényelmetlen és szűk ülés, mint ami a Posta/Fecske Bhv-kban van, szerintem az egész világon nem létezik. Helyi járatos buszoktól és villamosoktól most tekintsünk el."
Ezt a típust én se szeretem, de sokkal kényelmesebbnek tartom pl a távolsági buszoknál. Rossz összehasonlítási alap, mert az egyik elővárosi másik távolsági, de a lényeg remélem érthető. ;)
"Igen, legalább hetente van olyan nap, amikor valami elromlik, és nem pótlóbusz a megoldás, hanem félórás késések, mindenütt megálló zónázók, lemondott vonatok, hatalmas tömeg, anyázás és reklamáció."
A budapesti tömegközlekedésben is. Küldenek ugyan pótlóbuszokat, úgy érzem, az utóbbi időben minden igyekeznek megtenni. De pl. lerohad a 4-6, akkor a 9-esről vesznek el buszokat, tömegnyomor, utaslemaradás a 9-esen. Idő, míg a 4-6-ra beállnak a pótlóbuszok, dugóba kerülnek, nem lehet rájuk felférni. Gyalog, metrókkal kerülve gyorsabb.
De például egy felújított villamosvonalon nem túlzok legalább hetente történik baleset a síneken, emellett utasrosszullét + járműhiba + felsővezeték-hiba.
Helyzeti előnye a BKK-nak, hogy félórás késése az embernek csak nem lesz, mert azonnal megy másfele, gyalogol. MÁV-val ez ugye nehezebb.
Ha a MÁV rendelne pótlóbuszokat, az is idő, mire odaér, gondolom tömegnyomor lenne rajta.
"Igen, új vonatok jönnek. Szigorúan csak a pesti elővárosi régióba, vagy ha mégse, akkor IC-kbe. A távolsági utasok meg elvannak a ~40 éves műbőrös fülkésekkel és a télen hideg, nyáron meleg By-okkal. Mondjuk elővárosról volt szó, ott valóban igaz, de attól még szomorú látni, hogy az ország többi része meg mintha nem is létezne, a MÁV részéről tulajdonképpen akár egész Magyarországtól el lehetne csatolni főleg az Alföldet.
Távolsági utasként én így látom a helyzetet, meg voltaképpen mindenki, aki Keleten él."
Húúú és fúúúú ezzel viszont egyet tudok érteni. :S
Egy ideje nem jártam Agárdnál, Monornál, Szobnál messzebb, de régebben a távolsági közlekedés... egyes vonalakon horror. Pl a 80-ason.
Nem IC színvonalú IC-kocsik, egy helyre több helyjegy kiadása, nemlétező helyre helyjegy, zsúfolt gyorsvonatok, BHV-k és hasonló minőségű kocsik, a vonat nem megy 120-szal de még 100-zal se.
Ismétlem, mostanában saját bőrömön NEM tapasztalom a helyzetet. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!