Miért nem tud 5-10 percen belül visszafordulnia fecske zónázó vonat?
Rendszeres MÁV utazó vagyok és nem egyszer tapasztaltam azt hogy késve érkezett be a zónázó és azért késett visszafelé is mert 20-25 perc kellett neki a vissza induláshoz.
Ok, tudom ki kell takarítani a vonatot a mozdony vezetőnek előre kell sétálni, gondolom meg kell nyomni egy kart, meg kell nézni a vasút állapotát stb., de sokszor már mindennel készen voltak, senki nem takarított, mozdony vezető a helyén stb, de ott várt a pályaudvaron, még 10 percet, mert ha késve érkezik akkor törvényszerűen késve is kell vissza indulnia. MIÉRT??
Sok oka lehet, akár az is, hogy a mozdonyvezetőnek épp lenne kötelező pihenőideje. De amit írtál, az is: ki kell takarítani, fékpróba, irányváltás, jegyzőkönyvek, stb. Aztán ilyenkor az is lehet, hogy becsülnek egy időt, de hiába készülnek el gyorsan, a forgalomirányítás nem ad szabad jelzést, mert már úgy szervezték, hogy egy másik vonat mehet előbb.
Jó kérdés egyébként, hogy tőlünk nyugatabbra ez miért tud flottul menni, nekünk meg miért kell 20-30 perc egy vonatfordításra. Önmagában ez nem is gond, de ha a vasút tudja, mire képes, akkor lehet, hogy nem kéne szűkre szabni a fordulást, hanem lehetne mondjuk 40-50 perc, és akkor talán sikerül.
Emlékszem, régen felénk voltak 10 perces fordulók (Keletiben, Budapest-Sülysáp vonalon), ott gyakorlatilag kivétel nélkül mindig késés volt, na meg aztán az emberek egymást lökték a peronon. Most már a sülysápi vonat Hatvan felé fordul, és fordítva, ezzel a problémát kiiktatták (habár emiatt meg akármi van az egyik vonalon, a másik is megérzi).
1 A másik meg hogy rendszerint előbb indítják a sülysápi vonatot mint a szolnoki zónázót, persze hogy mögötte fog kullogni.
Nagyon sok forgalomirányítási szervezési hibát látok a MÁVnál.
A másik Monori vonalon rendszeresen késik 5 - 10 percet a zónázó. Miért nem lehet akkor ehhez a késéshez igazítani a menetrendet?
Igen, az vicces, amikor a magasan kvalifikált forgalmi irányítók elküldik a személy 21-kor, aztán utána a zónázót 23-kor (konkrétan volt már ilyen, nem csak kitalálom). És persze onnantól már nincs előzés, Sülysápon válnak csak szét. Ennél még annak is több értele lenne, ha simán összevonnák a két vonatot. De mondjuk ha 2 percen múlik, akkor igazán várhatott volna a sülysápi 5 percet.
A másik felvetésed is teljesen jogos, egyszerűen érthetetlen, hogy miért tartják bizonytalanságban az embert. Ha egyszer nem megy, akkor nem kell erőltetni, be kellene vállalni, hogy akkor módosítunk a menetrendben. Nevetséges, hogy bizonyos vonatok esetén a tapasztaltabb utasok jobban tudják, hogy fog jönni, mint maga a vasút.
Lehet, nem volt számodra világos, de a menetrend szerinti :15-ös zónázót küldik el rendszeresen a menetrend szerinti :20-as személy után. Ez miért lenne természetes? A csatlakozás az :50-es személyhez van (Sülysápra ér :35-kor, és :49-kor ér oda az említett zónázó, amire át tudnak szállni). A :20-as személynek a Keletiből :45-kor induló gyorsítotthoz van csatlakozása.
Én sem vagyok hülye, légyszi, ne nézzél annak. Semmilyen formában nem indokolt a zónázót a következő személy előtt után küldeni, ugyanis az minimum 15 perces késést okoz egészen Szolnokig (ahol szintén szállnának át emberek), és a személyről ne akarjanak már átszállni az előző zónázóra. De látszik, hogy a vasutasok nem mindig képesek gondolkozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!