Manapság mennyire gyakori a vonatok 5 perc feletti késése?
Kíváncsi vagyok.
Hétvégén vonatozom néha és lekopogom manapság ritkának érzem az 5 percen túli késést.
Nyilván javulnia kellett a késési statisztikának, hiszen ma már országos szinten is érzékelhető arányban futnak új generációs motorvonatok, miközben a menetrendeket még jellemzően a régebbi típusú, mozdonyos vonatokra írják, melyek nem olyan dinamikusak. De általában is javítják az új vonatok a műszaki hibák statisztikáját.
Ezen kívül több forgalmas vonalszakasz is megújult, ahol a "bemelegedés" fázisa után a műszaki hibák száma a korábbiakhoz képest szükségszerűen visszaesik. Nyilván ez is javítja a késési statisztikát.
Mindezekkel együtt én továbbra sem vagyok elégedett, mivel a magyar vasúti társaságok működése nem éppen ügyfélbarát, márpedig a késéseknél sokszor nem is annyira a késés ténye a bosszantó, hanem az, hogy nem igazán látod előre a következményeit. Megvár a csatlakozó vonat? Elérem még így is az utolsó buszt? Mi lesz, ha éjszakára ott ragadok valahol? Műszaki hibás a mozdony - de ez mit jelent, meddig ácsorgunk még itt? Összetorlódtak a vonatok, melyik indul előbb tovább, érdemes átszállni?
Csupa olyan kérdés, amit nem tudnak megválaszolni az átlag utas számára elérhető források (kalauz, állomási személyzet, vonatvezető, ügyfélszolgálatos kislány).
Amiket írsz én is tapasztaltam hosszabb távú utazásnál. Vagy ha nem is késés, akkor eleve rosszul szerkesztett menetrend, Volán és MÁV diszharmóniája miatt, vagy felesleges átszállások stb...
Ami késéssel és utastájékoztatással tapasztalatom... Nekem az se tetszik, ha teszem azt 15 perc késést mondanak be és 5-10 percen belül ott van. Valaki elmegy nem tudom.... boltba egy sörért, közben mégiscsak otthagyja a vonat. :D
A Dunántúlon sok fejlesztés volt.
Ott kevesebbet járok - ha igen, akkor is Balaton vagy Velencei-tó :). A kisebb késéseket is kevésbé veszem észre, mivel társaságban vagyok.
Ami feltűnik a cseverészés közepette is: Flirt/Desiro, rosszabb esetben Halberstadti (tudom, nem luxus, de a Fecskéhez képest.....), hiper-szuper magas, felújított peronok, perontetők, utasvárók (felvételi épületnek hívják talán?). Mindezek mellett gyorsaság. Legalábbis lassújel biztos nincs / csak akkor venni észre ha az ember arra figyel.
Ahol gyakrabban járok, az egy hanyagoltabb fővonal, ide csak annyi jut a fejlesztésből, mint az asztalnál a kutyának a család ebéd közben :D
Mégis az elmúlt két évben _számos_ esetet tudnék mondani, amikor teszem azt óra :14-kor andalgok a megálló felé, hogy áhh, csak 15-kor kellene jönnie, biztos késik is. Erre az a látvány fogad, hogy a vonat ott áll... Persze eddig mindig elértem, mert nem indul el azért előbb.
Ha az út során szed is össze késést, akkor is 2-3 percet... Szinte mindig 5 alatt.
Egyéb nem Dunántúli fővonalak (és mellékvonalak) dettó. Vagy pontosan jön vagy 5 percen belül jön.
Régen sose volt ott időben a vonat, 1-2 percet már az út elején késett, de sokszor többet is, ekkor már idegeskedik az ember, hogy jön-e, netán felsővezeték-szakadás van vagy gázolás? Két óra múlva leszek otthon vagy fél? :D
Egy szó, mint száz: mindenképp pozitív változást látok. Nekem szoknom is kell, mert egyszer lekésem a vonatot. :D
Azért is tettem fel a kérdést, mert többek között az érdekel, hétköznap mi a helyzet?
Általánosan sok a késés még manapság is a nagyobb pályaudvarokon.
Ha a fővonalon felújítás, vágányzár miatt késnek a vonatok, azzal már borul a mellékvágányon közlekedők menetrendje is, mert azok sokszor bevárják az IC-ket, gyorsvonatokat.
A késések azonban közel sem olyan mértékűek, mint évtizedekkel ezelőtt, akkoriban egy Budapest - Záhony között közlekedő vonat Debrecenbe olykor egy órás késéssel ért be, mostanság ritka a 15 percnél nagyobb csúszás, de nem kizárt (főleg az említett csatlakozásra váró vonatoknál)
Ritkának sem mondanám. A szerencsén és az éppen jó vonalon múlhat.
"Nyilván javulnia kellett a késési statisztikának, hiszen ma már országos szinten is érzékelhető arányban futnak új generációs motorvonatok"
-Akkor nem errefelé laksz, szerintem... :)
"De általában is javítják az új vonatok a műszaki hibák statisztikáját."
-Az "Uzsgyi" Bpmot nem hinném, hogy sokat javít...
"Mindezekkel együtt én továbbra sem vagyok elégedett, mivel a magyar vasúti társaságok működése nem éppen ügyfélbarát, márpedig a késéseknél sokszor nem is annyira a késés ténye a bosszantó, hanem az, hogy nem igazán látod előre a következményeit. Megvár a csatlakozó vonat? Elérem még így is az utolsó buszt? Mi lesz, ha éjszakára ott ragadok valahol? Műszaki hibás a mozdony - de ez mit jelent, meddig ácsorgunk még itt? Összetorlódtak a vonatok, melyik indul előbb tovább, érdemes átszállni? "
-Így van, nagyon is egyetértek. A mentalitás az gyakran szörnyű. Mintha az lenne a normális, hogy késik és késik akár határozatlan ideig. Az utastájékoztatás meg néha fölháborító.
Pl. amikor IC-vel utaztam és egy barátom neten keresztül kapta az infót, hogy gázolás történt azon vonalon és éppen az előttünk lévő vonat és nem lehet tudni mekkora kését okoz majd ez. Amikor minderre rákérdezett a jegyvizsgálónál az 1. letagadta, 2. lecseszte, 3 mondta, hogy nem kell pánikot kelteni ilyen hírekkel. Folyománya: a gázolás előtti állomáson vesztegeltünk (talán bemondták, hogy határozatlan ideig várunk, de nem biztos) vagy fél órát és értünk jöttek kocsival ismerősök...
Ez még valami gusztustalan poszt szoc. álláspont, hogy nehogy már az utas tudjon bármiről is, ami a járatot érinti... Undorító!
Néha még magas lóról is beszélnek, holott éppen az utas a vásárló... Tisztelet a kivételnek, mert vannak jófejek is!
A "szolgáltatás" színvonala eléggé gázos, már amennyire szolgáltatásról beszélhetünk...
Még egy adalék, olyan is volt már, hogy nem volt fűtés az egyik fülkében. És a jegyvizsgáló hölgy engem cseszett le, amikor ezt fölhoztam neki. :)
Engem cseszett le, hogy "nehogy már most akkor meg kelljen vizsgálni" és "ki kelljen sorozni a kocsit", vagy "lezárni a szakaszt" stb... mintha nekem b,mi közöm lenne az ő hibájukhoz... ahelyett hogy nagyon sűrűn kérte volna az elnézést, hogy télen xar a fűtés.
Mindehhez képet azért 200 km oda-vissza 7400 Ft-t elkérnek, ami ami fizetések mellett szép összeg!
Természetesen vannak jófej vasutasok, jegyvizsgálók, csak sajnos az efféle rossz példák is előfordulnak és hihetetlenül rombolják a MÁV presztizsét, ha ugyan lehet ilyenről beszélni...
Hosszú távú utakon én is elégedetlen vagyok, zsúfoltság, kényelmetlen vonatok...
Elővárosban viszont lassan elégedett is vagyok.
Sajnos rosszul tetted föl a kérdést. Helyesen így szólt volna:
"Manapság mennyire gyakori a vonatok 5 perc alatti késése?"
Ezt könnyebb lenne megválaszolni: egyáltalán nem sűrűn van ugyanis ilyen... De attól függ, hogy hol jársz. Ahol éppen felújítás van, ott egyáltalán ne várd azt, hogy sikerül majd tartani a menetrendet. Természetesen a normális az lenne ilyenkor, hogy van egy vágányzári menetrend, amit tartanak is, de ne felejtsük el, hogy ez a MÁV, és heti rendszerességgel romlik el a bizber vagy a váltó most éppen Szolnok és Szajol közt. De amikor éppen nincsenek félórás rajtbüntetések, akkor is a minimum az 5 perc, még ha a Tisza-hídig pontosan is érkezett valami.
Aztán a monori és sülysápi elővárosi vonatokkal kapcsolatban is folyamatosan olvasom az elégedetlenkedéseket a vasutas fórumokon. Hiába járnak sűrűn, ha az "állj ki a megállóba és egyszer táncsak befut egy" elvén érkeznek.
Illetve vannak az állandóan késő vonalak, amiknél a menetrendet át kellene nézni elég erőteljesen, mert sokszor a kereszteknél bukik az egész napi tervezet. Többek közt a Püspökladány-Biharkeresztes és a Debrecen-Fehérgyarmat vonalak ilyenek. Nem mondom, hogy mindennap, minden egyes vonat elcsúszik, de nagyon ki vannak centizve a keresztek. Kétszer mentem arra, és a Püspökladány-Berettyóújfalu távot nem sikerült egyik alkalommal se negyedórás késés nélkül abszolválni, ami azért egy ilyen semekkora szakaszon igazi teljesítmény.
Érdekes módon minél nyugatabbra megyünk, egyre kevésbé jelentősek a késések, valamiért még mindig sokkal jobban foglalkoznak a Dunántúllal, mint a Kelettel. Persze ez egészen addig igaz, amíg nem indul be a balatoni szezon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!