Pesten a Rákóczi úton tényleg lesz újra villamos? Mi lesz az ott járó sok kocsival?
"Mi lesz az ott járó sok kocsival?"
Most a Rákóczin van 2*2 sáv az autósoknak és szélen 2*1 buszsáv. Ha a 2 buszsávot bedobod belülre, akkor ott elmennek a villamosok, az autóknak meg továbbra is megmarad a 2*2 sáv.
A villamos természetesen elkülönített tömegközlekedési sávon fog járni ugyanúgy, mint az 1972-es megszüntetésig, plusz a megmaradó buszok is nyilván a villamospályát fogják használni.
Ami a forgalmi sávok számát illeti: nem gondolom, hogy a politikusok elég bátrak lesznek a 2x1 sávra szűkítéshez, bár a város fejlődése szempontjából elengedhetetlen volna a tágabb értelemben vett belváros forgalomcsillapítása, elsősorban a tömegközlekedésre terelve a most autót használók egy részét. Ehhez nyilván komplex szemléletre volna szükség és önmagában, egy sor kiegészítő fejlesztés nélkül a Rákóczi út szűkítése kontraproduktív lenne. De a távlati cél az, hogy megszűnjön a város közepi autópálya.
Biztos, hogy nem Thököly az a Rákóczi?
Csak azért érdeklődöm, mert:
1.) A Rákóczi alatt ott az M2, fent a 7-es buszcsalád, ami együtt jóval több utast képes szállítani mint a villamos.
2.) Az M4 eredetileg a Bosnyák térig ment volna, ezért a hosszabbítás villamossal való kiváltása inkább a Thököly úti villamos helyreállítását indokolná.
Szóval, hogy is van ez?
# 6/6 Időpont ma 09:44
Thököly + Rákóczi együtt a teljes terv. A 7-es család pedig kevesebb utast bír el mint a villamos, régen is csak az irdatlan magas áramár, és az olcsó benzin miatt lettek buszokra cserélve.
A Rákóczi úti villamos eléggé távlati terv, Tarlós éppen most ígérte 2019-ig a Keleti pályaudvar - Újpalota szakaszt. Ezt érthetjük úgy is, hogy ebben az évtizedben már tuti nem lesz Rákóczi úti meghosszabbítás.
Tíz éves időtávon pedig akkorát fog változni a város népessége, szerkezete és forgalma is, hogy kár most azon tűnődni, hogy mi lesz akkor az autókkal. Szinte biztos, hogy addigra az autózás nagyon jelentősen át fog alakulni, bár kérdéses, hogy milyen irányba. Lehetséges, hogy addigra a forgalomcsillapító intézkedések hatására alig lesz autó a városban, és nem lesz ilyen probléma. De az is lehet, hogy az elektromos autók elterjedésével a mainál sokkal több autó fog közlekedni, és kénytelenek leszünk többemeletes Rákóczi utat építeni.
Tényleg kár ezen most filózni.
Mi most költöztünk a Bosnyák tér felé és pont azt nézegettem a minap a 7-es buszról,hogy a Zugló vasútállomástól szinte végig vannak régi sínek...Ott fog majd járni újra vili ? :O Én erről nem is hallottam...
Amúgy ha meg a Rákóczin menne akkor a buszsávokkal vonhatnák egybe ( mint pl a Böszörményi úton is Budán vagy a 17-es vili vonalán ) de ezt már írta más is :) Én amúgy villamospárti vagyok ( sajnos a buszokon rosszul vagyok 5 perc utazás után )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!