Tényleg olyan nagy szám lesz ez a budai fonódó villamos?
Álljon meg a babakocsi... A 4-es metróra komolyan vehető, pártatlan szakemberek NEM mondták azt, hogy a végül megvalósult formája egy jó megoldás. Csakhogy a politikusok akkora neggyőződéssel szajkózták a projekt szükségességét, hogy pofavesztés nélkül nem lehetett már azt mondani, hogy "bocs gyerekek, de ezt nem így kéne, de ahogy meg kéne, úgy még húsz kell".
Ezzel szemben a fonódót a teljes szakma előremutatónak tartja és pont a politika tartott be neki sokáig. Jó projekt, mert tök minimális beruházással tényleg több tízezer ember számára válik jobban elérhetővé a budai belváros. És szerintem az is beszédes, hogy Észak- és Dél-Buda között a leggyorsabb út mindeddig Pesten át vezetett a hiányzó hálózati elemek miatt. Ez most változni fog.
Végül egy személyes vélemény: szerintem belvárosi környezetben nem kívánt dolog az egyéni (autós) közlekedés feltételeinek a javítása a közösségi közlekedéssel szemben, mert egyszerűen össztársadalmi szinten nem elég hatékony az autózás. A tér és a tiszta levegő szűkös javak e területeken és ezekből úgy tudunk minden potenciális használónak a legtöbbet juttatni, ha a tömegközlekedés pozícióit erősítjük. Innentől kezdve nyilván megéri pár sávot ideiglenesen lezárni most.
A tömegközlekedési megaberuházások, ha jól vannak megtervezve, az autósok érdekeit is szolgálják. Jobb tömegközlekedés egyenlő kevesebb autós vagy legalábbis nem növekszik a számuk. És kevesebb mazsola, mert az vezet a legrosszabbul, aki nem szeret de muszáj neki. És persze kevesebb autóbusz. Erre gondolj, amikor kerülgetni kell az építkezést.
Ami a fonósót illeti, a Széll Kálmán téri ág nagyon fontos. Óbudán lakom és nincs autónk, tudom miről beszélek. Közép-Buda jelenleg csak nehezen, sok átszállással közelíthető meg.
A Bem-rakparti ág helyett én lehet hogy a HÉV-et kötöttem volna össze a villamossal, de a mostani megoldás sem rossz.
Hát nem lett jobb!
A leggyorsabb út É-Budáról D-re még mindig Pesten keresztül vezet (pl.: M3+M4, de a 4-6-os is csak 2-4 perccel hosszabb). A fonódó kész katasztrófa ebben a formában, lassú villamosok araszolnak a kocsik között jelentős késéseket összeszedve (akár 15-20 min). A másik baj, hogy pl.: a Szt. Gellért téren meg a Deák téri villamosokat is be kell várják. De cserébe megszűntették a 86-ost, megcsonkították a 160/260/260A-t, megtiltottak egy jobbrakanyarodást a Kolosy-n, megszűntették a buszsávot az Árpádfejedelem útján. Nem beszélve arról, hogy én mint ÉK-Budai csak több átszálással tudnám igénybe venni, szóval még kényelmileg se jó...
Nekem, speciel, és a családomnak csak rosszabb lett...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!