A MÁV-nál a régebbi kocsikat miért nem újítják fel átfogóbban?
Vannak ezek az új Flirt motorvonatok, általában személyvonatnak használják őket.
De, ezek színvonala magasabb, mint a gyors/sebes vonati kocsiké.
Ugyanis, rendelkeznek vizuális, illetve hangos utastájékoztatással, légkondival, illetve zárt rendszerű WC-vel is.
Pedig, elvileg a gyors/sebes vonatoknak magasabb színvonalúnak kellene lennie, mint a személyvonatoknak.
A bautzeni , illetve a Rába MVG általá gyártott kocsik nagy része nem olyan öreg és 140 km/h-ra engedélyezett.
Ezeket, szerintem fellehetne újítani.Rakni bele új üléseket, klímát, új WC-t meg utastájékoztatót.Belőlük lehetne az új minőségi gyorsvonat.
Vagy, a MÁV-nál csak újakat akarnak rendelni?
Eddig kivétel nélkül csak személyvonati forgalomra rendeltek vonatokat.
Távolsági forgalomra ezek a FLIRT-ek alkalmatlanok, ültél már hosszabb távon azokon a kényelmetlen üléseken? Ezeket nem arra rendelték, nem arra valók. Nagyon helyes, hogy főként az elővárosi forgalomban vannak.
És nem igaz, hogy csak a személyvonatokkal foglalkoznak, most is érkezik több mint 50 használt jármű az osztrák vasúttól, nézd meg, hogy festenek a MÁV-os felújítást követően:
2.
Igen, tudok a Schlieren kocsik beszerzéséről.
Sokat nem újított rajta a MÁV, csak kicserélte az üléshuzatot, meg átfényezte a kocsit.
Semmi komolyabb felújítást nem kapott, amiket fentebb felsoroltam.
Annyival tudnak többet, mint a 30 éves MÁV gyorsvonati kocsik, hogy automata az ajtajuk, meg jobban néznek ki.
Ausztriában ezek elavult kocsinak számítanak.
Csak szólok, hogy a Start bevételeinek legnagyobb részét a fővárosi elővárosi vonalakon realizálja, így a szűkös befektetési forrásait is itt tudja a leggyorsabb megtérüléssel befektetni. Ennyi, ilyen egyszerű közgáz az egész.
Nyilván idővel nyílnak források az IC kocsiparkra is és valamelyest a gyorsvonati kocsikra is, de nagy áttörés nem várható rövid távon.
#4 a Startnak nem az a dolga hogy profitorientáltan gazdálkodjon hanem hogy vasúti szolgáltatást biztosítson az ország területén. Szóval teljesen érthetetlen hogy amíg Pest környékén Flirtből van a kerítés, az ország többi része roncsderbit játszik, amíg nyugati használt, de jó minőségű járművekkel az egész ország területén lehetne fejlődést elérni a flirtek árának a töredékéből. Az 55 schlieren kb. 1,5 új Flirt árába került.
Túl kellene már látni az elővároson és az IC-ken: a hálózat további 70%-ára is kell személy- és gyorsvonat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!