Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A japán nagysebességű vonatok...

A japán nagysebességű vonatok már kezdetektől fogva osztott hajtásosak voltak?

Figyelt kérdés

A franciák és a németek első vonataik mind hajtófejesek voltak, mintha lett volna 1 mozdony elöl és lett volna egy hátul.

Pl:

[link]


A japánoknál meg már a legelső Shinkansen is olyan volt, mint a mai motorvonatok.

Ez az első:

[link]


És ezt a vonatot a 1964-ben kezdték gyártani és csak 2007-ben lett selejtezve az utolsó darab.


A japán Sinkhansen vonatok közül egy sem készült hajtófejjel.


A németek meg csak a 2000-es években kezdték el gyártani a hajtófej nélküli nagysebességű vonatot.


Mi volt az oka, hogy Európába ilyen soká ért el?



2015. márc. 2. 23:20
 1/2 anonim ***** válasza:
Más kultúra, más technológia... Nem hinném, hogy a németek belátták volna a tévedésüket azzal, hogy áttértek arra amit a japánok már régebben is használtak. Vagy te nem így gondolod? Bár nem hinném, hogy sokaknak újat mondom a japán technológia még a németnél is "fejlettebb". :)
2015. márc. 2. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim válasza:

Ez elsősorban a helyi igények miatt alakult ki. A vonófejes EMU-k relatíve kevesebb és kisebb méretű elektromos berendezéseket, ezáltal kisebb gyártási és karbantartási költségeket igényelnek. Hozzájön még ehhez, hogy ebben az esetben a vontatómotorok izoláltan működnek az utastértől, így kisebb a zaj, a vibráció, komfortosabb az utazás.


Az osztott hajtásnak viszont inkább üzemeltetési, semmint utaskényelmi okai vannak: Pl.: az osztott hajtással közlekedő EMU-k tengelyterhelése egyenletesebb, ezáltal csökken mind a pálya, mind a környezet terhelése (zaj, rázkódás, kevésbé veri szét a sínt) és értelemszerűen a kisebb tengelyterhelés "kevésbé" masszív ágyazást, pályaelemeket igényel. Osztott hajtásnál természetesen egyenletesebb a fékrendszer elemeinek a kopása (pl. fékbetétek), hatékonyabb a regeneratív fékezésből történő energia visszatáplálás, egy vagy több vontatómotor meghibásodása esetén is működőképes marad a jármű, illetve nagyobb az utaskapacitás is a hasonló kocsiszámú, ámde vonófejjel rendelkező szerelvényekhez képest.


Japánban en bloc igen szigorúak a nagysebességű vasúti járművek üzemeltetésére vonatkozó szabályok, így számukra a csendesebb futási tulajdonságok és a relatíve nagyobb utaskapacitás, az alacsonyabb karbantartási költségek, míg a németeknél a kényelem volt az elsődleges.

2015. ápr. 4. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!