Miért kellet Vitézy Dávidnak a BKK éléről távoznia?
Mert Tarlós Istvánnál egyértelműen sikeresebb volt a városlakók szemében és családi kapcsolatai révén is komoly kihívójává válhatott volna a helyi politikában. Ezért félreállították.
Ugyanakkor azt is lehet tudni, hogy Vitézy sem egy túl kompromisszumkész ember, mondhatni makacs, így aztán tényleg előfordulhatott, hogy megbeszélt dolgokat Tarlóssal, a főnökével, aztán meg tök mást csinált.
Vitézy 4 év alatt többet tett le az asztalra mint az előző banda 20 év alatt. És itt nem arról van szó hogy jó-e a 4-es metró vagy hány kilométer villamos épül. Hanem hogy a besavanyodott BKV helyett egy tettrekész fiatalos BKK az egész tömegközlekedés imázsát meg tudta újíani. Hogy új, egységes arculatot kapott minden. Hogy egy szakmai csapat a legjobb ötleteit dobta össze és aktívan kezdeményezett a fejlesztések terén. Hogy lehetett érezni hogy itt tényleg egy nyugati színvonalú változás jön.
Na, ezt ki sikerült nyírnia Tarlósnak. Gyerünk csak vissza a középszerűségbe, ne újítsunk semmit, jó minden úgy ahogy van, legyen kiszámítható és a politikának alárendelve minden.
Vitézy túl sikeres lett, a pillanatnyi politikai viszonyok meg nem kedveztek neki.
Jött helyére Dabóczy: végrehajtó szürke eminenciás. Ő kivitelezője volt a 2012-es vasúti leépítésnek, a KTI nevű (sajnos túl nagy hatalommal bíró) gittegyletben, akik egyetlen elért eredménye annyi volt - a módszeres vasútvonal-bezárásokon felül - hogy sikerült háttérbe szorítaniuk a MÁV ütemes menetrendet fejlesztő szakembereit akik képesek lettek volna egy hasonló minőségi fordulatra a vasút területén.
Speciel sem papíron, sem ténylegesen nem ért a közlekedéshez, ilyen terű tapasztalata nem volt, amikor kinevezték. A VEKE-ben is szóvivő volt, nulla saját ötlettel. Amit megvalósított BKK-sként szintén mások ötlete volt, vagy rossz (153/154-es busz, ami kb. 20 méteren belül áll meg kétszer, tökfölöslegesen).
A Thökölyn elütött bringás esetét mindenki ismeri, csak azt nem, hogy a tényleges felelős és hibás a BKK, hála a rossz forgalomtechnikának ott.
Szintén vitézy ötlet a körúti 1-1,5 perces lámpaváltás, amivel de facto mindenki rosszul járt, csak ugye nem ért hozzá, így nem tudja.
Ferenciek tere komplett tönkretétele is a nevéhez fűzödik.
Mindezek mellett pedig a BKV-nál sokkal drágábban szolgáltató Volános/Krumpliszállítós VT-seket részesítette előnyben. Utóbbiak meg vezetni se tudnak.
Soroljam még? A látszar csal, a mélyére kéne nézni a dolgoknak...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!