Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Fehérváron van realitása hogy...

Fehérváron van realitása hogy trolibusz vagy villamos közlekedjen, ha igen milyen vonalakon?

Figyelt kérdés

Egyik évben is zöld városnak hirdette magát Fehérvár, meg itt gyártják az Ikarusban a trolikat is (pl. Szegedre, Bp-re) Nem lenne jó ötlet itt is hálózatot kiépíteni?

Villamossal pedig jó gyorsan el lehetne jutni egyik külső városrészből a másikba, és nem is szennyezné a levegőt.



2015. jan. 26. 20:33
 1/8 anonim ***** válasza:
57%

Nincs és nem is lesz. 100 ezres város kb. 40 helyi buszjárat bőven ki tudja elégíteni a tömegközlekedést.


Meg hát hova képzelnéd el a villamost öreghegyről-maroshegyre ki se lehetne építeni a pályát.

2015. jan. 26. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
83%

Székesfehérvárnak nincs egy olyan erős közlekedési tengelye sem, ami elvinne egy villamosvonalat. Ahhoz ugye kell legalább 5 km-en koncentráltan, lineárisan jelentkező utasforgalom, ami ráadásul nem is erősen periodikus. (Az ipari park ugye pont a periodicitàs miatt esik ki: műszakváltásokkor elbírna egy villamost, de máskor tök üres lenne.) Szóval a villamos kilőve.


A trolival pedig az a baj, hogy a buszokkal sok tekintetben azonos tulajdonságokat mutat, ám új üzemet létrehozni irgalmatlanul drága. Ráadásul az akkumulátoros és hibrid hajtások fejlődése miatt rizikós dolog ma már új felsővezeték-hálózatot kiépíteni, hiszen akár 10-15 éven belül feleslegessé válhat.

2015. jan. 26. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Egyes buszok helyett (pl. 43,44,14,24) gondoltam trolira. Skála, Várkörút, Piac tér, Univerzálnál eddig is elég fullasztó volt levegő, ott szerintem segítene, meg hát halkabbak is, mint a normál buszok. Lakótelepek ésszerű összekötésével szerintem megfelelő forgalma lenne.

Villamos meg a Budai úton, Piac téren, Palotai úton elférne.

2015. jan. 26. 20:48
 4/8 anonim ***** válasza:
79%
Engem inkább az érdekelne, hogy Fehérváron, a vasutat, jobban be lehetne kapcsolni a helyi közlekedésbe?
2015. jan. 26. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Szerintem a vasúttal az a gond, hogy nem igazán lehetne kialakítani megállókat. Maroshegyen vagy Szárazréten talán. A belvárost mindegyik elkerüli.
2015. jan. 26. 21:37
 6/8 anonim ***** válasza:
47%
Nem...
2015. jan. 27. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
76%

Az a helyzet, hogy Debrecenben és Szegeden már régóta ki van építve a troli, és régóta működik is - abban az időben megérte troli vonalakat építeni. Azóta már csak fejleszteni kell a hálózatot; az infrastruktúra kiépítése (trafók, áramátalakítók, műhelyek, garázsok stb.) már adottak.

Ezek hiánya miatt nincs, és nem is lesz Miskolcon sem troli.

A villamosnál meg van egy határszám, ami fölött érdemes csak vonalat építeni - és ott is csak akkor, ha az alapok már megvannak. (lásd: mint a troli esetében) Ezért lett új vonal Debrecenben, és fejlesztették a miskolci és a szegedi villamoshálózatot...

És ezért nem építettek Pécsett, Szombathelyen, Nyíregyházán sem villamost, mert nincs hozzá kellő forgalom és infrastruktúra... Pedig az utóbbi városokban mindegyikben jártak villamosok - amíg idióta barmok szét nem verték az egészet!!!

2015. febr. 3. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
1-es válaszadó, sokkal kisebb városokban van villamos egyes országokban... nem drágább üzemeltetni egy villamosvonalat, sőt! Csak a magyar közlekedéspolitika szar immár 200 éve. Budapesten kívül sehová sem jut állami pénz...
2017. jún. 24. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!