Fehérváron van realitása hogy trolibusz vagy villamos közlekedjen, ha igen milyen vonalakon?
Egyik évben is zöld városnak hirdette magát Fehérvár, meg itt gyártják az Ikarusban a trolikat is (pl. Szegedre, Bp-re) Nem lenne jó ötlet itt is hálózatot kiépíteni?
Villamossal pedig jó gyorsan el lehetne jutni egyik külső városrészből a másikba, és nem is szennyezné a levegőt.
Nincs és nem is lesz. 100 ezres város kb. 40 helyi buszjárat bőven ki tudja elégíteni a tömegközlekedést.
Meg hát hova képzelnéd el a villamost öreghegyről-maroshegyre ki se lehetne építeni a pályát.
Székesfehérvárnak nincs egy olyan erős közlekedési tengelye sem, ami elvinne egy villamosvonalat. Ahhoz ugye kell legalább 5 km-en koncentráltan, lineárisan jelentkező utasforgalom, ami ráadásul nem is erősen periodikus. (Az ipari park ugye pont a periodicitàs miatt esik ki: műszakváltásokkor elbírna egy villamost, de máskor tök üres lenne.) Szóval a villamos kilőve.
A trolival pedig az a baj, hogy a buszokkal sok tekintetben azonos tulajdonságokat mutat, ám új üzemet létrehozni irgalmatlanul drága. Ráadásul az akkumulátoros és hibrid hajtások fejlődése miatt rizikós dolog ma már új felsővezeték-hálózatot kiépíteni, hiszen akár 10-15 éven belül feleslegessé válhat.
Egyes buszok helyett (pl. 43,44,14,24) gondoltam trolira. Skála, Várkörút, Piac tér, Univerzálnál eddig is elég fullasztó volt levegő, ott szerintem segítene, meg hát halkabbak is, mint a normál buszok. Lakótelepek ésszerű összekötésével szerintem megfelelő forgalma lenne.
Villamos meg a Budai úton, Piac téren, Palotai úton elférne.
Az a helyzet, hogy Debrecenben és Szegeden már régóta ki van építve a troli, és régóta működik is - abban az időben megérte troli vonalakat építeni. Azóta már csak fejleszteni kell a hálózatot; az infrastruktúra kiépítése (trafók, áramátalakítók, műhelyek, garázsok stb.) már adottak.
Ezek hiánya miatt nincs, és nem is lesz Miskolcon sem troli.
A villamosnál meg van egy határszám, ami fölött érdemes csak vonalat építeni - és ott is csak akkor, ha az alapok már megvannak. (lásd: mint a troli esetében) Ezért lett új vonal Debrecenben, és fejlesztették a miskolci és a szegedi villamoshálózatot...
És ezért nem építettek Pécsett, Szombathelyen, Nyíregyházán sem villamost, mert nincs hozzá kellő forgalom és infrastruktúra... Pedig az utóbbi városokban mindegyikben jártak villamosok - amíg idióta barmok szét nem verték az egészet!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!