Miért szidják olyan sokan Budapest tömegközlekedését?
Egészen biztos, hogy lehetne még hová fejlődni (például a járműflotta megújításában), de szerintem ezen kívül szinte tökéletes a hálózat. Lefedi az egész várost, viszonylag sűrűn közlekedik minden közlekedési eszköz.
Ami nálam kiverte a biztosítékot, hogy például Milánóban csak 2011-ben vezették be az éjszakai buszközlekedést (azelőtt nem volt semmi), de még most is csak hétvégente járnak, hétköznap ugyanúgy semmi. Ehhez képest Budapesten még az éjszakai hálózat is lefedi majd' az egész várost.
Ez mindig olyan mikor mihez viszonyítunk. Lehet úgy nézni ahogy te, de lehet úgy is, hogy azt a színvonalat amit az utóbbi években elért a BKK azt a Németek már a 80-as 90-es években hozták.
Az tény, hogy nem rossz a hálózat, de azért még van hova fejlődnie, bár legalább látszik is a fejlődés az elmúlt pár év alatt. Meg sok helyen inkább finomítgatni kellene rajta.
De aki kifejezetten szidja, annak meg bármit lehet mondani.
Mert sokaknak nincs összehasonlítási alapjuk. Nem jártak napi felhasználóként sem nyugatabbra, sem keletebbre, sem külföldön, sem idehaza más település tömegközlekedési eszközeivel. Így aztán egy idealizált képhez igazítják az elvárásaikat.
És igazuk is lehet: Németországban tényleg sokkal kényelmesebbek a járművek és udvariasak a sofőrök. De az már nincs meg, hogy ezt csúcsban 10, csúcson kívül 20, hétvégén meg 40 percenként élvezheted csak. Hoppá. Itthon meg 4-5 percenként jön a szakadt busz, mogorva sofőrrel egy hasonló beépítettségű területen közlekedő vonalon.
Tény, hogy van sok javítanivaló, de nem olyan borzasztó a helyzet, mint ami sokszor átjött a médián.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!