A kézi váltós autóbuszokat Budapesten keresztül vezetni nagy kihívás a sofőröknek?
És még annyi, hogy a pontos kérdésre is válaszoljak. :) Igen biztosan nagyobb kihívás lenne, napi rengeteg órában vezetni kézi váltós nagy járművet a városi forgalomban.
De amúgy vicces a dolog, mert kamionos, aki azt mondja, hogy inkább bejárja Európát, de nem szeretne számítógép előtt dolgozni. Mert azzal nem tudna megbarátkozni, nem kapott megfelelő képzést, viszont minden különösebb görcsölés nélkül elközlekedik a legbonyolultabb forgalomban is. :) Szóval nekik ez a váltó, kuplung, fordulat dolog olyan, mint üdítőt a pohárba önteni, abból ők nem csinálnak ügyet, csak használják, ahogyan kell.
Az 5 centi nem is olyan, kevés...ha minden balesetet elkerülnének 5 centivel, akkor biztosan mindenki nagyon boldog lenne...
Példa egy figyelmetlenségre:
Nem nagy kihívás...
Nekem fel sem tűnt a kéziváltó soha, pedig buszoztam pár világvárosban.
Egy titkot azért elárulok: érezni kell a nagy jármű minden porcikáját...eggyé kell vele válni, és szeretni kell vezetni...bárhol, bármikor, bármivel..
a többi titkot majd más...
"Ha a sofőrnek még a kuplungolással és a váltó markolászásával is kell foglalkoznia közben a fordulatszámra ügyelve, nehezebben tud más dolgokra ügyelni."
Nem kell ezekre figyelni, ezek már "rutinból" mennek. Ahogy a kézi váltós kamionosoknak is, akik még átgurulnak a város egyes részein.
Kézi váltós busszal nem kihívás lenne lenyomni 8 órát Pesten, hanem inkább fárasztó. Annyit kuplungolni...
Nem véletlenül nem használnak kézi váltós buszokat városi közlekedésben. Az automata hosszú távon jobban is bírja, és kevesebb energiát vesz ki a sofőrből.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!