Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A kézi váltós autóbuszokat...

A kézi váltós autóbuszokat Budapesten keresztül vezetni nagy kihívás a sofőröknek?

Figyelt kérdés
Automata váltós ikarust vezető sofőrnél láttam, hogy 5 centi híján majdnem nekiverte az útra kilógó fának a tükrét, amikor kissé jobbra húzódott hogy elférjen a másik busz szemből. Ha a sofőrnek még a kuplungolással és a váltó markolászásával is kell foglalkoznia közben a fordulatszámra ügyelve, nehezebben tud más dolgokra ügyelni.
2015. jan. 16. 12:26
 1/5 anonim ***** válasza:
Persze hogy fárasztóbb lenne, de szerintem a fent említett szituációt egy gyakorlott buszsofőr (rutinnal rendelkező sima sofőr is) gond nélkül kezelte volna kézi váltós járművel is.
2015. jan. 16. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

És még annyi, hogy a pontos kérdésre is válaszoljak. :) Igen biztosan nagyobb kihívás lenne, napi rengeteg órában vezetni kézi váltós nagy járművet a városi forgalomban.


De amúgy vicces a dolog, mert kamionos, aki azt mondja, hogy inkább bejárja Európát, de nem szeretne számítógép előtt dolgozni. Mert azzal nem tudna megbarátkozni, nem kapott megfelelő képzést, viszont minden különösebb görcsölés nélkül elközlekedik a legbonyolultabb forgalomban is. :) Szóval nekik ez a váltó, kuplung, fordulat dolog olyan, mint üdítőt a pohárba önteni, abból ők nem csinálnak ügyet, csak használják, ahogyan kell.


Az 5 centi nem is olyan, kevés...ha minden balesetet elkerülnének 5 centivel, akkor biztosan mindenki nagyon boldog lenne...


Példa egy figyelmetlenségre:

[link]

2015. jan. 16. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Nem nagy kihívás...


Nekem fel sem tűnt a kéziváltó soha, pedig buszoztam pár világvárosban.

Egy titkot azért elárulok: érezni kell a nagy jármű minden porcikáját...eggyé kell vele válni, és szeretni kell vezetni...bárhol, bármikor, bármivel..


a többi titkot majd más...

2015. jan. 16. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
5 centi az normális távolság, a kemény sofőrök ilyen fél centire szoktak elhaladni az autók tükreitől, nemegyszer kaptam már majdnem infarktust az autómban.
2015. jan. 16. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

"Ha a sofőrnek még a kuplungolással és a váltó markolászásával is kell foglalkoznia közben a fordulatszámra ügyelve, nehezebben tud más dolgokra ügyelni."


Nem kell ezekre figyelni, ezek már "rutinból" mennek. Ahogy a kézi váltós kamionosoknak is, akik még átgurulnak a város egyes részein.


Kézi váltós busszal nem kihívás lenne lenyomni 8 órát Pesten, hanem inkább fárasztó. Annyit kuplungolni...

Nem véletlenül nem használnak kézi váltós buszokat városi közlekedésben. Az automata hosszú távon jobban is bírja, és kevesebb energiát vesz ki a sofőrből.

2015. jan. 17. 04:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!