Miért nem váltanak ki egyes autóbuszokat trolibusszal Budapesten?
Például szerintem a kőbányai 85-ös busz helyett lehetne troli. A 85E megmaradna rendes autóbusznak.
Vagy ott van a 83-as troli. Nem az Orczy téren lenne a végállomása, hanem továbbmenne Kőbánya felé, Kőbánya-városközponttól pedig a 185-ös busz vonalán közlekedne, kiváltva azt.
Egy már meglévő trolibuszjáratot bővíteni vagy egy másik buszjáratot trolival helyettesíteni óriási költség. A trolibusz eleve drágább, plusz a vezeték kiépítése sem olcsó, és ne felejtsd el, hogy az már kötöttpályás, nem tud menekülni más útvonalon, ha netán valami komoly helyzet van. A meglévő trolibuszpark pedig nagyon szegényes.
Természetesen nem lenne rossz, hisz nincs károsanyag-kibocsátása, de mindenhol akkor sem csinálhatnak trolit, képzeld el, hogy nézne ki a város telis-tele felsővezetékkel.
Ám én azért a helyedben elküldeném az ötletet a bkk-nak, veszíteni nem fogsz vele, és még az is lehet, hogy egyszer előveszik. :)
"Természetesen nem lenne rossz, hisz nincs károsanyag-kibocsátása"
Természetesen ott is van károsanyag kibocsátás, csak nem a városban, hanem az erőművekben jelentkezik!
A 9-es busz kiváltása trolival, ha nem is aktuálisan futó projekt, de szinte bármikor elővehető és uniós támogatásért lehetne vele pályázni, akár már a következő költségvetési ciklusban is. Menj el az érintett terüketeket képviselő önkormányzati vagy akár országgyűlési képviselőkhöz és próbálj meg ily módon támogatókat szerezni és így javasolni a BKK felé a projekt előkészítését.
Az én véleményem mindazonàltal az, hogy a gyakorlatilag kötött pályásnak tekinthető trolihálózat nagymértékű fejlesztése helyett a BKK-nak sokkal nagyobb figyelmet kellene fordítania az olyan alternatív megoldásokra, mint az elektromos buszok és a gázüzemű buszok. Ma már tart ott a technika, hogy legalább a rövidebb viszonylatok kiszolgálása megoldható lenne akkuról is, de persze nem vagyok ellene a Solarisokban is alkalmazott hibrid megoldások továbbfejlesztésének sem. A lényeg, hogy ne legyen ez a madzaghoz kötöttség és csökkenjen a károsanyag-kibocsátás a város területén.
Azért azt ne felejtsétek el hogy egy sok évtizedes hőerőmű hatásfoka is sokkal jobb mint a legfejlettebb dízel motoroké.
Arról nem is beszélve hogy egy erőműnél a szűrőberendezés arányaiban nézve is sokkal nagyobb és hatékonyabb.
(a "füst" nagy része víz, ami ha nem lenne nem is lehetne látni hogy füstöl a kémény)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!