Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért fékez néha random be a...

Miért fékez néha random be a 3-as metró?

Figyelt kérdés
Értem én, hogy biztonságos, hogy nem tudunk belemenni az előttünk menő szerelvénybe, de hogy lehet, hogy többször volt vészfékezés úgy, hogy az előző szerelvény 5 perce elment már. Ennyire koszos lenne a programszőnyeg?

2014. dec. 10. 18:48
 1/7 anonim ***** válasza:
48%
nem,csak a jobbról érkezőnek elsőbbséget ad!
2014. dec. 10. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Én is gyakran tapasztaltam, amikor még utaztam a vonalon, és én is szerettem volna tudni. Talán majd jön valami értelmes válasz is.
2014. dec. 10. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Igen. Nagyon egyszerűen: a vonat a pálya felől várja a jeleket és azok alapján gyorsul, kifuttat vagy lassul a vonat. Ha azonban valamilyen okból (jeladó vagy vevő elkoszolodása, hibája, stb.) miatt a vonat nem vesz bizonyos ideig jelet a pálya felől, az automatika elbizonytalanodik és inkább a biztonságosabb irányban reagál: vészfékezéssel megállítja a vonatot.
2014. dec. 10. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Gondoltam, hogy erről lehet szó. Csak azt nem értem, hogy miért nem lehet ez ellet tenni valamit. Ráadásul ma pl. pont olyan szakaszon volt ez, ahol most cseréltek síneket, tehát azt a részt felújították. Egyébként most a Deák és a Lehel tér között északra halaldve nagyon szépen fut a metró, tehát tök jól megcsinálták, csak nem értem, hogy miért nem lehet ezt is megcsinálni. Még bennem is megállt a sz@r, pedig én sejtettem, hogy csak erről van szó. Szerintem csomóan elkerülik a 3-ast emiatt. :D
2014. dec. 10. 22:06
 5/7 A kérdező kommentje:
Egyébként az tényleg igaz, hogy az alapján gyorsít? Én úgy tudom, hogy jelenleg a vezetők vezetik, és egy max. van meghatározva, ami ugye 60, helyenként talán 40(?) km/h. De az AVR jelenleg csak arra figyel, hogy nehogy baj legyen, nem?
2014. dec. 10. 22:11
 6/7 anonim válasza:
100%
Nem vagyok szakértő, de úgy tudom, a vonal egy részén egy ideje újra van automata üzemmód, viszont ellenőrzött kézi vezetésnél is megállít az AVR, ha úgy gondolja (koszos).
2014. dec. 11. 02:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Különben rájöttem, hogy nem a koszos programszőnyeg miatt volt a sok vészfék, hanem azért, mert PA helyett CMC vezetés volt a rossz állapotú pálya miatt, és olyankor ha a vezető egy hangyányit is átlépi az AVR által meghatározott sebességet, akkor vészfékezés van. Érdekes módon, mióta újra PA van a pálya jórészén, azóta egy vészféket láttam, az sem az AVR hibájából történt.

Itt egy link arról amiről beszéltem: [link]

2015. máj. 28. 11:08

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!