Késéskor mióta nem fizetik vissza a helyjegy árakat?
Hétfő este utaztam a tisza ic-vel a vonat az időjárás miatt 14 órát késett. A 710 Ft-os helyjegyemet a vásárlás helyén, Záhonyban szerettem volna visszaváltani, a pénztáros közölte, hogy 1000 Ft alatt nincsen kifizetés. Azt mondta tegyem el a jegyet és ha valahol megint késés lesz akkor visszafizetik ha 1000 ft értékben gyüjtök jegyet.
Tudomásul vettem a pénztárost, annyira zombi voltam, hogy más kérdést nem volt eszembe feltenni neki.
Sok értelme nincs vitába szállni, ha igazad is van, nyerni nem tudsz.
Évekkel ezelőtt utaztam Pécsről, Budapesten át Debrecenbe, IC-vel.
A pécsi vonat késett, de még a debreceni indulása előtt beért a Keletibe - lett volna két perc az átszállásra, lehetetlen küldetés volt, mire átértünk, a vonat már elindult.
Mi is reklamáltunk a helyjegy miatt, a válasz az volt, hogy csak akkor cserélnék, be, ha a Debrecenbe induló vonat már az előtt elindul, mielőtt a pécsi beérkezik...
Bosszantó és igazságtalan is, de valószínűleg tisztában vannak vele, hogy a néhány száz forintos veszteség miatt nem kezdenek pereskedni az utasok, egyszerűen sajnálják rá az időt, energiát.
A MÁV-Start Személyszállítási Üzletszabályzat 1.3.4 pontja értelmében a pénztáros szabályosan járt el. Bizonyára tranzakciós költségek kezelhető szinten tartása miatt az 1000 Ft alatti igényléseket nem fogadják be. De együttesen is beadhatsz több igénylést és ha ezek összege 1000 Ft-nál magasabb, akkor megkapod a visszatérítést.
Ezt nem tartom egy utasbarát megoldásnak, de tény, hogy azzal, hogy megveszed a jegyet, elfogadod ezt a szabályt is.
Tudtommal mondjuk úgy van, hogy bizonyos késés után vissza adják a jegy árának x%-át. 120 perces késés felett 50%-os átalány kártérítés van.
De amúgy meg ott próbálnak átb..szni ahol lehet, régen simán visszaadták a helyjegy árát, utána már mindenféle nyomtatványt kell kitölteni amit "elbírálnak".
De ez a visszafizetés is zavaros, a pénztártól elhajtottak, majdnem k..va anyázó hangnemben hogy nem fizetik vissza, pedig nem követeltem, csak megkérdeztem hogy is működik ez, aztán az ügyfélszolgálaton meg mondták hogy "hát ezt aznap a pénztárnál kellett volna jelezni, és ott helyben kifizették volna"... Aztán mikor közöltem a pénztárnál történteket, akkor átvették helyben is, és pár héten belül kipostázták a pénzt.
De elég egy szarrágó banda.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!