Budapesten a villamosok közül csak a 6-ost éri meg éjszaka is közlekedtetni?





Sajna elég szétszabdalt villamoshálózatunk van (egyelőre), nincs olyan, amihez ne kéne még valamilyen járatot párosítani, nincsenek hosszú, külvárostól külvárosig tartó vonalak.
Az utasforgalma miatt a 47-es villamos szóba jöhetne, de mivel éjszakai busszal Nagytétényt is ki kell szolgálni, kellene mindenképp egy csatlakozó járatot létesíteni (vagy mehet a kettő párhuzamosan a Fehérvári úton). A külvárosi villamosvonalak (mint pl. a 69, 50, 52, 14, 12, stb.) a metróra hordanak rá és onnan el, a metróüzem leálltával pedig az ő "feladatuk" is megszűnne.
A többi körirányú villamos (1-es, 3-as, 62-es, esetleg 24-es) forgalma pedig estére már rohamosan csökken, felesleges lenne 0-24 órássá tenni az üzemüket.
Ha végre megvalósulnak a fejlesztések, és igazi, a város két szélét összekötő sugaras vonalak jönnek létre (pl. Budafok és Rákospalota vagy Újpalota és Hűvösvölgy közt), akkor lehet, hogy megfontolandó lesz a dolog. De még úgysem tuti a tuti, hiszen a külvárosokat csak a kanyargós, minél több megállót érintő és minél több területet feltáró buszok tudják a legjobb aránnyal lefedni.





Az első válaszoló jól leírta, mi a fő probléma: míg éjjel a legjobb hálózatszerkezet a belvárosban összefutó hosszú átmérős járatokkal hozható létre, addig pont a villamosvonalak belvárosi szakaszai hiányoznak.
Ezzel együtt látok rá esélyt, hogy a 6-os mellett esetleg Budán lesz egy észak-déli irányú járat is a fonódó villamoshálózat elkészültével - igaz, ezt az utasforgalom intenzitása nem biztos, hogy indokolja. Jelenleg 30 percenként jár szóló busz ezen az útvonalon.










Igen, az éjszakai közlekedés, másabb, mint a nappali.
A villamosok közül, idáig, csak a 6-os vonala az, ahol, éjjel - nappal van forgalom. A többinél nem, de ha, megtörténik, a Lehel - Deák összeköttetés, a Budai fonodó kiépítése, az 1-es, a 3-as villamosok meghosszabbítása mindkét irányba, utána, már lehet róla szó.
Röviden: éjszakai is, forgalmas vonal, jó állapotú pálya és új villamosok kellenek hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!