Nekem van bérletem, mégsem szól semmit a sofőr, ha úgy szállok fel, hogy semmit nem mutatok.
Szóval nem tudom.
Nem tudom, jellemzően a kisforgalmú vonalakon vezették be, ami persze érthető, ha a 7-es buszon vagy a 7E-n mutogatna mindenki bérletet, akkor száz év lenne a menetidő. Viszont a Rákosrettenet és Budaszűzmária között 4 és fél utassal járó 8312-es buszon nem tudom mennyit lehet keresni, mennyien blicceltek rajta eredetileg.
Egyébként nekem tetszik az elsőajtózás. Viszont ha igazán le akarnánk törni a bliccelést, akkor a metró mintájára én peronzárral engedném be a forgalmasabb villamosok (4-es 6-os, 1-es, 3-as), buszok (7-es család), HÉV-ek (mind) az utasokat. Persze ez se teljesen működik, mert pl. abban a megállóban, ahol megáll a 7-es busz megáll nyolc másik is, de ez akár villamosra is igaz lehet. Mindenesetre ha akarnák meg lehetne oldani.
Vagy a forgalmasabb vonalakra állandó ellenőr/kalauz. (Aki mondjuk ha teltház van nem tudna végigmenni a járművön. Passz. Csak ötletelek.)
A BKV bevételét nemigen befolyásolja,hiszen a BKK adja el a jegyeket. A BKK kimutatásaiból nehéz ezt pontosan megmondani. A jegyárbevétel tuti nőtt, de több lehetséges oka van ennek.
1. Szigorodott a bevétel-ellenőrzés, így nehezebb bejutni a metróba jegy nélkül és sok járat lett elsőajtós . (Gyakran egész városrészek maradtak "ingyenes" járat nélkül, szerencsére.)
2. Olcsóbbak lettek a bérletek magánszemélyek számára.
3. Összességében javult a szolgáltatás elérhetősége, lefedettsége és végső soron minősége is.
Azért érdemes lenne kipróbálnia a BKK-nak, hogy mindenkinek 4.000 Ft-ért adná a bérletet: ugrásszerűen emelkedne a bérletet vásárlók száma! Rendszeresen utazom első ajtós járaton, egyszer véletlenül majd egy hónapig úgy, hogy az érvényes bérletszelvényem az érvénytelen alatt volt. Olyan sólyomszem sofőr nincs, aki észrevenné, mit mutat fel a delikvens!
Kit ábrázol a fénykép, milyen jogosultságú a bérlet. Este meg pláne! Ez csak egy próbálkozás. Nem egyszer látom, hogy az utas úgy tesz, mintha bedugná a jegyet a lyukasztóba és kamuból kattint egyet. Az külön megér egy misét, hogy a sofőrnél 450,- Ft-ért kapható jegy ára már tényleg abnormális! Az új automaták beállítása jó ötlet.
A kérdésre konkrétan az a válaszom, hogy számottevően nem emelkedett a cég bevétele, legfeljebb a sofőrök vérnyomása. (Ja, és néhány cezaromán sofőrrel jót tettek, akik élvezik, hogy a végállomáson legfeljebb 2 perccel az indulás előtt állnak be a megállóba, hadd szívjon az a tíz-húsz ember negyed órákat.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!