Miért van a 2-es metró Puskás Ferenc Stadion megállójában 4 vágány?
Az első tervek szerint is megépítették volna a vágányokat a kocsiszínig, ami az Örs vezér teréhez közel van, tehát effektíve csak annyi változott, hogy ezen a szakaszon építettek két új megállót (Örs vezér tere és Pillangó utca). Valószínűleg azért, mert a tervezett befejezés és a tényleges befejezés között majdnem 20 év telt el, így értelemszerűen változtattak az eredeti elképzelésen (eredetileg az Astoriánál sem épült volna állomás), talán mert nőtt a forgalom, több pénz volt, vagy egyszerűen csak azért, mert az új döntéshozók így jobbnak látták.
Már az 50-es években át akarták adni a 2-es metrót, de Nagy Imre kormánya leállíttatta az építkezést 54-ben (a magas költségekre hivatkozva) és csak 63-ban indult újra az építkezés, valamint 70-ben adták át az első szakaszt, 72-ben pedig a másodikat.
Továbbá a későbbi szocialista tervekben szerepelt a 2-es metró egy másik szárnyvonalának a megépítése Kőbánya-felső és Zalka Máté tér (ma Liget tér) állomásokkal. Eszerint erre hasznosították volna a 4 vágányt.
Ez a terv itt megtekinthető:
Lényegében a terv feledésbe merült, bár felbukkant a 2-es metró és gödöllői hév összekötésének tanulmányában is, mely projektet a veke nevű egyesület karolta fel (de egyébként már a 70-es években felmerült):
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!