Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV miért nem vesz Railjetek...

A MÁV miért nem vesz Railjeteket vagy Pendolinokat?

Figyelt kérdés

Magyarországon a távolsági, intercity vonatközlekedés szolgáltatása elég alacsony.Az IC gyakorlatilag egy gyorsvonat klímával, helyfoglalással (sokszor a klíma sem működik).


Egy új távolsági vonatnem bevezetése nagy minőségi javulást hozna.

Járhatna:

Budapest-Bécs

Budapest-Zágráb

Budapest-Pozsony

útvonalon.Belföldi és nemzetközi forgalmat is bonyolíthatna.


Csehország nem nagyobb, nem sokkal gazdagabb, mint Magyarország.

Mégis, nemrég vett Railjet szerelvényeket , de előtte is volt már Pendolíno motorvonat.

A Pendolinó a Railjethez hasonlóan távolsági vonat és magas szolgáltatást nyújt.


Cseh Pendolino:

[link]

Cserailjet:

[link]


De még Lengyelország is vett új típusú Pendolinokat:

[link]


Persze, meg kell említeni , hogy a MÁV kísérletezik új, modern IC kocsival (IC+), de őket ismerve, nem lesz belőle semmi...



2014. okt. 26. 14:22
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
7%

Te fogod kifizetni?

Nincs is már máv, el van adva szinte az összes része.....

Örülök, hogy még ennyi van.

2014. okt. 26. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
27%

Magyarországot ne hasonlítgassuk már olyan fejlett országokhoz, mint Lengyelország vagy Csehország!


Itt nincs rá pénz, mert elmegy a haverok zsebébe...


Ha mégis lenne pénz Railjetre, nem lenne pénz a takarításra, karbantartásra, stb., mert elmenne a haverok zsebébe.

2014. okt. 26. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
25%
Azért akad egy-kettő csak azok általában külföldre mennek. :D Vagy nagyforgalmú vonalakon. Pl. Budapest-keleti-Sopron railjetek járnak általában. :D De a szokásos kék árammal működő sz.rok a megszokottabbak. :D
2014. okt. 26. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Na, mi a véleményed kérdező? Nem tetszett a véleményünk?

Én benne vagyok, tudom milyen ott a helyzet, csak azért írtam.....

2014. okt. 26. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
72%

3-as, Sopron felé nem jár Railjet. Ami meg Magyarországon jár Jeti, az mind az ÖBB vonata.


Kérdezőnek: megítélésem szerint a MÁV-Start jelenlegi alacsony szervezeti fejlettségi szintje miatt inkább a rugalmasabb megoldásokat kellene előnyben részesíteni. Tehát a Railjet vagy főleg a Pendolino jelentette zárt motorvonatok helyett egy hosszban, megoszthatóságban jobban variálható megoldásra van szükség, ami akár napszakonként tud reagálni a változó utasforgalomra. Ezért jobb megoldás különálló IC-kocsikat venni, amiket akár a régebbi állománnyal együtt is tudnak üzemeltetni. Arról nem is beszélve, hogy egy Railjet-szintű emelt szolgáltatást nyújtó vonat üzemeltetéséhez nincs meg a Startnál a szükséges vállalati kultúra (pl. utasközpontúság, minőségorientáltság, stb.)


A Pendolinók ráadásul billenőszekrényesek, aminek előnyeit leginkább hegyi vonalakon lehet kihasználni. Gyakorlatilag a 20-ast kivéve más vonalon nem is lehetne vele időt nyerni emiatt.

2014. okt. 26. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Kedves utolsó. Én utaztam már Railjettel Sopronba, aminek a végálomása München volt. Szóval nem lehetetlen. Azónban visszafelé már csak Ic-vel, szóval nem tartom lehetetlennek, hogy azok nem magyar tulajdonban álló railjetek... Azonban, amit írtál az teljesen helytálló, de én úgy fejezném ki, hogy a sok ökörnek nem éri emg jó minőségű vonatokat fenntartani, amikor még a régit is leélik, szétverik.
2014. okt. 26. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
"azonban"
2014. okt. 26. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
61%
Kedves 6-os, hiába utaztál Sopronba Railjettel, menetrend szerinti forgalomban oda továbbra sem közlekedik ilyen vonat. Valóban volt olyan, hogy arra terelték a Jetiket baleset miatt, de jelenleg menetrend szerint nem jár ilyen a 8-as vonalon.
2014. okt. 26. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 10 deka farhát ***** válasza:

Budapest és Bécs között kétóránként van Railjet. Ide minek még több?


Budapest - Zágráb: naponta hány vonatot indítanál? És mennyien vennék igénybe?


Budapest - Pozsony: szintén kétóránként van EuroCity vonat, ami megy tovább Prága, Varsó vagy több németországi úticél felé. Ha ezeket az EC-ket Railjettel szeretnéd kiváltani, az alsó hangon 15-16 db szerelvényt igényelne. Ki finanszírozná ezt? Ki finanszírozná a Railjetek futási engedélyét Szlovákiába és Lengyelországba? Mert önmagában egy Budapest-Pozsony kapcsolat nem lenne túl jövedelmező. Gyakran utazom a két város között, kocsinként így is 15-20 fővel lépik át a vonatok a magyar-szlovák határt.


Egyébként ha egy kicsit utánajársz, rájössz, hogy a csehek Pendolino programja nem egy igazi sikertörténet.

2014. okt. 28. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Kedves 8-as. Hidd el, hogy mivel Németország az uticéluk Railjetek járnak Budapest és Sopron között. A közvetlen előttem szóló is alátámasztja és hidd el amikor ott van a vonat oldalán, hogy Railjet, akkor valószínű nem véletlen került oda. Én kéthetente járok Budapest-Sopron között ( azonos időben) és mindig azzal utazom. Sőt a közvetlen utánnam induló vonat is Railjet szokott lenni, ezt arra alapozom, hogy ki van írva a nagy táblára. :D Ez elég menetrendszerűnek hangzik...
2014. okt. 28. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!