A MÁV miért nem vesz Railjeteket vagy Pendolinokat?
Magyarországon a távolsági, intercity vonatközlekedés szolgáltatása elég alacsony.Az IC gyakorlatilag egy gyorsvonat klímával, helyfoglalással (sokszor a klíma sem működik).
Egy új távolsági vonatnem bevezetése nagy minőségi javulást hozna.
Járhatna:
Budapest-Bécs
Budapest-Zágráb
Budapest-Pozsony
útvonalon.Belföldi és nemzetközi forgalmat is bonyolíthatna.
Csehország nem nagyobb, nem sokkal gazdagabb, mint Magyarország.
Mégis, nemrég vett Railjet szerelvényeket , de előtte is volt már Pendolíno motorvonat.
A Pendolinó a Railjethez hasonlóan távolsági vonat és magas szolgáltatást nyújt.
Cseh Pendolino:
Cserailjet:
De még Lengyelország is vett új típusú Pendolinokat:
Persze, meg kell említeni , hogy a MÁV kísérletezik új, modern IC kocsival (IC+), de őket ismerve, nem lesz belőle semmi...
Te fogod kifizetni?
Nincs is már máv, el van adva szinte az összes része.....
Örülök, hogy még ennyi van.
Magyarországot ne hasonlítgassuk már olyan fejlett országokhoz, mint Lengyelország vagy Csehország!
Itt nincs rá pénz, mert elmegy a haverok zsebébe...
Ha mégis lenne pénz Railjetre, nem lenne pénz a takarításra, karbantartásra, stb., mert elmenne a haverok zsebébe.
Na, mi a véleményed kérdező? Nem tetszett a véleményünk?
Én benne vagyok, tudom milyen ott a helyzet, csak azért írtam.....
3-as, Sopron felé nem jár Railjet. Ami meg Magyarországon jár Jeti, az mind az ÖBB vonata.
Kérdezőnek: megítélésem szerint a MÁV-Start jelenlegi alacsony szervezeti fejlettségi szintje miatt inkább a rugalmasabb megoldásokat kellene előnyben részesíteni. Tehát a Railjet vagy főleg a Pendolino jelentette zárt motorvonatok helyett egy hosszban, megoszthatóságban jobban variálható megoldásra van szükség, ami akár napszakonként tud reagálni a változó utasforgalomra. Ezért jobb megoldás különálló IC-kocsikat venni, amiket akár a régebbi állománnyal együtt is tudnak üzemeltetni. Arról nem is beszélve, hogy egy Railjet-szintű emelt szolgáltatást nyújtó vonat üzemeltetéséhez nincs meg a Startnál a szükséges vállalati kultúra (pl. utasközpontúság, minőségorientáltság, stb.)
A Pendolinók ráadásul billenőszekrényesek, aminek előnyeit leginkább hegyi vonalakon lehet kihasználni. Gyakorlatilag a 20-ast kivéve más vonalon nem is lehetne vele időt nyerni emiatt.
Budapest és Bécs között kétóránként van Railjet. Ide minek még több?
Budapest - Zágráb: naponta hány vonatot indítanál? És mennyien vennék igénybe?
Budapest - Pozsony: szintén kétóránként van EuroCity vonat, ami megy tovább Prága, Varsó vagy több németországi úticél felé. Ha ezeket az EC-ket Railjettel szeretnéd kiváltani, az alsó hangon 15-16 db szerelvényt igényelne. Ki finanszírozná ezt? Ki finanszírozná a Railjetek futási engedélyét Szlovákiába és Lengyelországba? Mert önmagában egy Budapest-Pozsony kapcsolat nem lenne túl jövedelmező. Gyakran utazom a két város között, kocsinként így is 15-20 fővel lépik át a vonatok a magyar-szlovák határt.
Egyébként ha egy kicsit utánajársz, rájössz, hogy a csehek Pendolino programja nem egy igazi sikertörténet.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!