Miért áll meg mostanában elég gyakran a 3-as metró két megálló között?
Amióta a 80-as években bevezették az automatikus vonatvezérlést (a vezető csak az indulási utasítást adja ki, minden más automatikus vagy automatika által felügyelt), azóta ismert az indokolatlan vészfékezés jelensége.
A szerelvény próbál a pályán elhelyezett hurkok keltette mágneses tér alapján "tájékozódni", azaz szabályozni a saját sebességét. Azonban ha pl. szennyeződés miatt nem érzékel jelet a pályaoldalról, akkor tanácstalanná válik mint egy kisközség és jobb híján inkább vészfékez.
Egyébként nem kell félni, nekem az egyik ismerősöm ott dolgozik, és bár elmondása szerint elavult már a vonal technológiája, de teljességgel biztonságos, ha kiderülne egy hiba állapotfelmérés közben, nem indulhatna el nappal a forgalom, ameddig ki nem javítják, különben a fejüket venné a vezetés. A veszélyesnek számító szakaszok pedig síncserével már régen orvosolva lettek. Akkor se volt senki életveszélyben, hiszen a vonatok sebességét korlátozták azokon a szakaszokon.
Szereti a média felfújni a dolgokat, mint tudjuk, szóval még egyszer mondom, ne féljetek a hármas metrón, mert nem kóklerek dolgoznak rajta.
Nem is a pályával van a fő probléma, hiszen tűzoltásként a legproblémásabb szakaszokon cseréltek sínt.
Azt viszont kár tagadni, hogy a metrók tűzveszélyesek, gyulladt már ki egyszer rendesen. És ha nem is tűz miatt, akár füstmérgezésben miatt lehet halálos áldozat.
Lehet, hogy a kigyulladás összefüggésben volt a kiállítással, de mi a garancia arra, hogy máskor is kiállítanak egy ilyen szerelvényt? Tudtommal a nem tűzveszélyre hivatkozással lett akkoriban sem kiállítva.
Amúgy oké, nem jellemző a kigyulladás, de füstölni szokott rendszeresen, ami már akkor is potenciális veszély, főleg egy föld alatti üzemben, ha nem nyílt lánggal ég.
Illetve tudtommal egy független szakértői vizsgálat is megállapította a szerelvényekről, hogy veszélyesek. Meg hát mégis csak 40 év körüli kocsikról beszélünk, ne magyarázzuk már bele, hogy ezek tökéletesek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!