Hogy lehet az, hogy a forgalomban is aktívan részvevő kerékpárosoknak nem kell kötelező KRESZ vizsga?
Ezt nem értem.
Tudom, hogy a vizsga ellenére még szabálytalankodnának, mint ahogyan az autósok is teszik, de ennyi erővel akkor az autósoknak se kellene vizsga, nem?
Azért vélhetően kevesebb lenne a szabálytalan bicajos, ha legalább tisztába lenne a rá vonatkozó szabályokkal.
Amit az iskolában tanítanak az semmi.
Kötelező KRESZ vizsga kellene és kész.
Vagy a suliban legalább 10 osztályfőnöki óra keretében ezt oktatnák tankönyvből és osztályoznák is.
Bocs, de mi az, amit csak a kötelező KRESZ-vizsgával lehetne elérni és máshogyan nem?
A szabályok megismertetését? Hiszen tananyag az iskolában és cégek tucatjai szakosodtak a gyerekek közlekedési ismereteinek bővítésére. Csak be kellene ezeket emelni a tanrendbe, kellő óraszámban és szàmonkéréssel.
Persze ott vannak az iskolapadból kikerült bicajosok. Megintcsak több tucat civil szervezet foglalkozik közlekedèsbiztonsággal vagy kerékpáros ügyekkel. Néhány erőteljes kampànnyal célba lehetne juttatni az általad is emlegetett magatartásformák helytelenségét és következményeit demonstráló üzeneteket.
Ezen kívül eléggé komoly társadalmi költségei lennének a bringásjogsinak: új oktatóközpontok, vizsgahelyek, vizsgáztatási rendszer, újabb jogsi-altípus és persze maga az ellenőrzés, ami a jóval veszélyesebb gépjárművek ellenőrzéséből kötne le újabb erőforrásokat.
És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy hogyan illeszted bele mindezt egy olyan nemzetközi rendszerbe, amelyben sehol sem követelmény a bringázáshoz a KRESZ-vizsga.
1. Nincs egy súlycsoportban a kettő:
a kerékpár nem autó.
2. Közlekedési kultúra kell ide.
Most komolyan: ha az autós, a kerékpárútra parkol, akkor a biciklis mit lát ebből? Hogy az autós szabálytalan és nem lesz megbüntetve. Akkor ő, minek legyen?
A gyalogos is, a kerékpárútra téved, még akkor is, ha jól látszik az, hogy ott kerékpárút van. Ezután, a biciklis, járdázni fog.
Az általános iskolában való KRESZ vizsgát én is támogatom: kötelezővé kéne tenni.
Az általános iskola felső tagozatában a M kategória, gimiben meg az A kategória lehetne. A B kategóriáról, meg, megoszlanak a vélemények. Én mondjuk támogatnám ezerrel, de jönnek, hogy nincs ingyen ebéd és így tovább. Nem mintha, az autós iskolák általl megbízott oktatók, ingyen vállalnák el.
Úgyhogy, nem könnyű: hogyan tudod megértetni a te nézőpontodat olyan emberrel, aki sosem ült a volán mögött? A válaszom: sehogy. Ezt is, észbe kéne vésni.
Kerékpárt te, bármikor használhatsz: a lehetőség adva van. Ugyanez, fordítva, már nem igaz. Nem mindenkinek van jogsija.
Miért kéne bármilyen kategóriát tanítani iskolában? Főleg A-t, aminek most a legkeményebbek a korhatárai? M-nek (AM) sem 14 év már...
Semmi szükség konkrét kategóriákra oktatni. Már csak azért sem, mert az A, B kategóriák kérdései 90%-ban általános jellegű kérdések, így általános KRESZ-t bőven elég lenne oktatni, csak hogy mindenki tisztában legyen vele.
Ez nem váltana ki semmit a későbbiekben, pont azoknak lenne hasznos, akik nem szereznek jogosítványt életük során. Nem kell ezt túlbonyolítani.
Valóban a kivitelezés számos anyagi és egyéb kérdést felvet.
Ezért marad az iskola, de akkor ahogyan többen is írták komolyabban kellene tanítani. Több óraszámban és elsősorban a kerékpárosokra és gyalogosokra vonatkozó szabályokat és picit csiszolgatva a közlekedési kultúrát is. ;)
Nem kell foglalkozni kategóriákkal, azt majd a jogsinál megtanulja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!