Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mióta van, hogy Bp. -n metrók...

Mióta van, hogy Bp. -n metrók közti átszálláskor nem kell új jegyet váltani, ha 1 órába belefér az utazás?

Figyelt kérdés

Szóval M3-ról átszálltam M2-re és mondták, hogy nem kell új jegyet lyukasztanom a Deák téren, sem metró átszállójegyet nem kell venni (már nincs is), hanem 1 órán belül érvényes az első jegyem, azzal mehetek. Kis földalattira is ugyanúgy érvényes ez a dolog? M4-re is az lesz? Mikor vezették be? Miért? Csak ideiglenesen vagy végleg?

Amúgy elképzelhető az, hogy valamikor valamiért kifut valaki az 1 órából? Pl. Örsről a Kökire megy metróval és pont lekési mindkét alkalommal és mondjuk este van és ritkán járnak a szerelvények. Kifut az 1 órából, akkor megbünteti az ellenőr, akkor is, ha amúgy mindent szabályosan csinált?


2010. jan. 20. 00:05
 1/4 anonim ***** válasza:

[link]


Itt pontosan megnézheted, milyen jegyek vannak érvényben, mennyibe kerülnek, melyik mire jogosít...


================


Vonaljegy


2010. január 31-éig 300 Ft

2010. február 1-jétől 320 Ft


Érvényes a BKV Zrt. járatain egy utazásra, átszállás és az utazás megszakítása nélkül autóbuszon, villamoson, trolibuszon, fogaskerekűn a járatok teljes hosszán, HÉV-en a Budapest határán belüli vonalszakaszokon. Az érvényesség időtartama alatt a metróhálózaton belül (ideértve a földalattit is) átszállásra jogosít, de útmegszakításra és visszafelé utazásra nem. A jegyet a metrón és a földalattin az utazás megkezdése előtt, a többi közlekedési eszközön a felszállás után kell érvényesíteni. Bélyegzős érvényesítés esetén a kezeléstől számított 60 percig, éjszakai járatokon 110 percig jogosít utazásra. A jegyet ellenőrzéskor fel kell mutatni, és az ellenőrzést végző személy kérésére át kell adni.


================


Átszállójegy


2010. január 31-éig 470 Ft

2010. február 1-jétől 490 Ft


Érvényes a BKV Zrt. járatain egy utazásra, egy átszállással, autóbuszon, villamoson, trolibuszon, földalattin, metrón, fogaskerekűn a járatok teljes hosszán, HÉV-en a Budapest határán belüli vonalszakaszokon. Átszálláson kívüli útmegszakításra, ill. visszafelé utazásra nem jogosít. A jegyet minden felszálláskor kezelni kell, az első alkalommal az egyik, második alkalommal a másik végén, kivéve a metróhálózaton belüli (ideértve a földalattit is) átszállást. Bélyegzős érvényesítés esetén az első kezeléstől számított 90 percig (éjszakai járaton 110 percig), ezen belül a második kezeléstől számítva 60 percig jogosít utazásra. Ha a második kezelés a metróhálózatba való belépéskor történt, az érvényesség minden esetben a belépés időpontjától számított 60 percig tart, még akkor is, ha ez az első kezeléstől számított 90 percet meghaladja. Az éjszakai járatokon a jegy a második érvényesítéstől számítva további 110 percig érvényes. A jegyet ellenőrzéskor fel kell mutatni, és az ellenőrzést végző személy kérésére át kell adni.


==================

2010. jan. 20. 01:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
46%
Azt hiszem 2009 januárjától van így, de nem verték ám nagydobra, csak az tudja aki észrevette, hogy egy időben leszerelték a lyukasztót. Persze visszatették, mert sok hülye így is lyukaszt. Ha kifutsz az egy órából, az már az ellenőrön múlik, hogy büntet-e vagy észreveszi-e egyáltalán ezt.
2010. jan. 20. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
kedves elvtársak erről jó nagy kussban voltak,eről én is csak most lettem biztos ,idáig csak sejtettem.
2010. jan. 20. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Nem tették vissza a lyukasztókat a Deákon, ha a metróból metróba szállsz, akkor elég 1 vonaljegy. A bejáratnál meg ha nincs lyukasztó hogy lyukasszanak okostojás?

Egyébként már elég rég óta nem kell újat lyukasztani, amikor utoljára árat emeltek, akkor szüntették meg az átszállót.

Igen, Kisföldalattira(-ról) is érvényes.

M4 előbb legyen kész, utána töprengjünk ilyeneken..

Végleg lett bevezetve, valószínüleg azért, mert volt vonaljegy, szakaszjegy, átszállójegy, szakaszátszállójegy. A legutóbbi működését még a pestiek sem értették többnyire, nem egy vidéki, és pláne nem egy külföldi. Előnye, h át tudsz szállni, hátránya, h ha csak 2 megállót mennél, megszűnt a szakaszjegy, tehát a teljes árút kell fizetned.

Ha nem várakozol a megállóban, akkor elvileg nem tudsz kifutni az időből. Egyébként a fene sem ellenőrzi, h most 10 perccel tovább utaztál-e.

2010. jan. 21. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!