Milyen különbségek vannak a 2-es (piros) és a 3-as (kék) metró között? Melyik tetszik jobban?
Szóval, milyen különbségek vannak a kettes (piros, kelet-nyugati) és a hármas (kék, észak-déli) metró között? Gondolok itt a követési időre, forgalom nagyságra, zsúfoltságra, kényelemre, tisztaságra, utastájékoztatásra, ellenőrzés gyakoriságára stb. Melyiken utazol gyakrabban és szívesebben? Kb. egyforma gyorsan mennek? Minden véleményt, tapasztalatot, különbséget szívesen várok!
Megszámoltam, az M2 11 db megállóból, az M3 20 db megállóból áll. A (sárga) kisföldalattit (M1) annyira nem számolnám ide, mert az kicsit más kategória (11 megálló). Az M4 meg még nincs kész, 14 megállósra tervezik.
a követési időt nem tudom fejből, a bkv.hu-n meg lehetne nézni, de kb 2-15 perc időszaktól függően. a fő különbség az, hogy a 2-es metrónak több állomását is néhány éven belül újították fel, úgyhogy ott még nagyon csili-vili van, míg a 3-as metróét már szerintem senki sem tudja mikor.
Zsufoltság mindkettőn ugyanaz, amikor csúcsidő van elég tömött. Én egyébként mindennap 3-as metrózok. Szívesen egyiken sem utazok, mert huzatos, meleg van, és nagy a tömeg. Én inkább vonatozom, még Pesten belül is :)
A bkv honlapján a galériában a műszaki adatokat össze tudod hasonlítani.
Amit még hozzá tudok fűzni:
- ha jól tudom akkor az egy szerelvényben levő kocsik száma is különböző. Ha minden igaz akkor a piroson 5 kocsis a kéken 6 kocsis szerelvények vannak.
- a kék metró ha jól tudom sofőr nélkül is tudna közlekedni mivel a vezérlése át lett alakítva
A 3-as metrón tartoznak még pár állomással, régebben újították fel, de hosszabb a vonala, mint a 2-es vonalnak.
Műszaki adatokat nem tudok, olyan meg nincs, hogy melyik tetszik, mert nekem funkcionális eszközök, szóval amerre mennem kell, azzal közlekedek.
Tetszene, ha felújítanák a 3-as vonalat is, de az bizonyára több pénzbe is kerül a hosszabb vonal miatt.
Na álljon meg a menet, 20:20 hülyeséget írt. Nézzük:
A 2-es (KNY) vonalon VALAMENNYI Budapesti kocsitipus megtalálható. Mégpedig:
1XX-as: Ev. A legrégebbi darabok, 66kW-os motorral
Ide tartoznak az Ev_A-k, ők a felujított Ev-k, rózsaszín belsejük miatt 'barbi"-nak szokták hívni őket.
200-as: Ev3, kicsit később lettek beszerezve, 72kW-os motorral.
300-as 81-717 tipus. Neki fekektére van fényezve a homloka. Jóval erősebb, 110kW-os motorral. Vezetőfülke található bennük
3000-es 81-714 tipus: bennük NINCS vezetőfülke, csakis 717-es mögé lehet őket kötni. tehát egy 81-es vonat áll 2db 717-esből, a vonat két végén, és a többi 714-es, ezek vannak középre sorolva, mert nincs bennük vezetőfülke.
Utóbbi két csoportba tartoznak a vizipókok (elöl 6 lámpája van), nekik a tipusjelölésük 81-717_2M, valamint 81-714_2M. Ezezket 1998-ban kaptuk az oroszoktól, államadósság miatt.(összesen 2 szerelvény van belőlük)
3-as (ÉD) vonal:
Ev3-mint az előbb
81-717(-714)- csakugyan mnt az előbb. (itt nincs vizipók)
Itt nem található másmilyen kocsitipus.
A járművek műszakilag csak teljesítményben térnek el, MINDEGYIK kontaktoros vezérlésű, még a 2 vizipók is. Tehát nagyon korszerűtlenek. A legöregebbek az Ev-k (+Ev_A-k, csak ezek fel lettek ujítva), utánuk az Ev3-ak következnek, majd a 81-717(-714) kocsik, és legvégül a 81-717_2M(-714_2M) tipsuok a legfiatalabbak. A kocsik korából egyenesen arányosan következik a kopásuk is.
A 3-as vonalon autómata vezeti a vonatokat (AVR). A vezetőnek annyi dolga van, hogy megnyom egy gombot, a vonat magától gyorsít, és utána teljesen autómatikusan meg is áll, az ajtókat viszont a vezető kezeli. A 90-enes években lett felszerelve, és nem a legjobb rendszer. Aki rendszeresen utazik a 3-ason megfigyelheti, h sokszor áll meg a kocsi bennt az alagútban. Ilyenkor nem a vezető béna, hanem az autómata vesztett jelet.
Nagyvárad-Népliget között a víz kimosta az alagutat, elkezdett szétmálni a beton. Ha valaki erre utazik megfigyelheti, hogy a vonat sokkal lassabban megy. Ez ennek tudható be.
A metró használható atombiztos óvóhelyként is, a mélyebb szakaszokon.
Valakinek valami kérdése lenne írja meg ide, akkor válaszolok rá (ha tudok ;)
Előzőt annyival kiegészíteném, hogy papíron a 3-as (ÉD) vonal biztonságosabb. papíron. A gyakorlatban sokkal kopottabbak a kocsik, nem egyszer fordult már elő kocsitűz...stb
Mivel a 3-ason autómata vezet, ezért az emberi hiba tényező ki van zárva, a 2-esen (ott 2 fős a vonatszemélyzet, míg a 3-ason csak 1) ha a vezető meneten hagyja a kontrollert, azt vonatot a bakon kívül más már nem fogja meg. esetleg az AUTOSTOP berendezés, de ez is csak akkor, ha nagyon közel menne az előző vonathoz.
Mindkét vonalon DOMINO-67 tipusu biztosító berendezés üzemel. Kocsiráfutásra még nem volt példa, remélhetőleg nem is lesz.
Ha a 2-esre megérkeznek az ALSTOM kocsik, akkor a ott lévő valamennyi 81-est átviszik a 3-asra, ott beépitik az AVR-t, és mehet a menet. Az Ev-k, és az Ev3-akra selejtezés vár.
Az új bizt. ber. már telepítve van a 2-esen, de csak ha már MINDEN Alstom kocsi itt lesz, csak akkor élesztik. Addig marad a jó öreg DOMINO. A 3-ason tovább fog még üzemelni a DOMINO bizt. ber.
na és harmadszor:
nagyon sok infót találsz a
www.metros.hu oldalon, felül "cikkek, leírások" fül, és onnantól szabadon böngészhetsz ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!