A Mezőtúron felújított, ezüstnyíl becenevű Ikarus 280 buszokat minek selejtezi a Bkv Zrt?
Ezek a legszínvonalasabban felújított 280asok. Van bennük hangos utastájékoztatás alapból (a FUTÁR előtt is), FOK-GYEM kijelzők kívül-belül, szövetülések, és elektromos jegykezelők. Régen a BKV Plusz szolgáltatás részei voltak ráadásul. Most pedig egy kisebb felújítás helyett csak úgy kidobják őket. Szenvedjenek csak az utasok a táblás, műbőr üléses buszokon, azokból persze sok van még mindig.
Egy fórumon olvastam, hogy ez is a selejtek között van: [link]
260as Ezüstnyílból pedig ez: [link]
Jó, hogy nem kezdenek el Mercedes Citarokat selejtezni, mert jobb buszt nem találtak.
"ez itten kérem Magyarország!":DDD
ami kocka gurítjuk
ami kerek visszük
vagy tönkretesszük
Lehet azért lettek anno felújítva, hogy pár évet még hörögjenek.
Tudom hogy szívtelen dög vagyok, és szeretem a magyar buszokat. De szívem szerint az egész BKV flottát felgyújtanám az egészet elk*ró politikusokkal együtt.
Esetleg valami olyan országnak adományozni a használható buszokat, ahol szükség lenne rájuk. Hogy ne csak a mesterségesen gerjesztett sz*rt hallják rólunk a világban.
De persze úgy hogy a telepen sorakoznak első műszakjukra készen a vadonatúj járművek.
Nem tudom hogy az új Volvok vagy Mercedesek bírják-e jobban, de szerintem egy fele magyar, fele Merci/Volvo egy egészen jó flotta lenne.
OFF:
Megtudhatnám mit takar ez a BKV Plusz szolgáltatás?
Minden megálló, ahol BKV pluszos járat állt meg, új táblákat kapott, amin ki volt írva a megálló neve, és az ott megálló járatok útiránya járatszámmal együtt.
Ez a 2000-es évek legelején haladás volt, ugyanis addig csak a buszmegállót jelző KRESZ tábla, alatta pedig egy M, vagy MM jelzés volt, a megálló neve pedig nem volt feltüntetve. A menetrend pedig nem az aktuális megállóból való indulási időpontot tüntette fel, így ha nem rajzoltak alkoholos filccel egy fekete pontot a megálló neve mellé a menetrenden, akkor egy ott nem járatos személy azt se tudta, melyik megállónál van.
A járművekbe került egy nagy táblatartó, amibe a fontosabb helyi járatokról, és az átszállási kapcsolatokról kerültek információk. Azt nem tudom, hogy minden BKV pluszos járműbe került-e ilyen, de az Ezüstnyilakba biztosan: [link]
Jobb oldalt, az ajtóval szembeni ablak felett lévő íves tartóba csúsztatták bele akkoriban az információs táblát. Ugyanilyen került az Ezüstnyilakba, a busz első részének jobb oldalán, az utolsó ablak felett, a csukló mellett helyezkedett el.
A végén már érezhetően elfogyott a pénz, és táblás Ezüstnyilak is kerültek az utcára (hangos utastájékoztatás és FOK-GYEM nélkül), aztán 2005-2006 környékén teljesen megszűnt a BKV Plusz szolgáltatás.
Az hogy egy autóbusz "külsőleg" esztétikus az nem azt jelenti hogy jó. A selejtezést a megtett kilométerek és a váz állapota is befolyásolja.
Voltak Ikarus 260 -as 1991-es autóbuszok amiket már 2002-ben selejteztek, mert megtették a kilométerüket, vagy a vázuk volt teljesen tönkremenve, és ma is vannak az utakon 1986-ban gyártott Ikarus 260, 280-as buszok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!