Miért selejtezi le a BKV az Ikarus 415-ös, és 435-ös, és 412-es buszait?
A 415-ösök első szériája és a 260-asoj utolsó, Budapestre beszerzett szériája egyidős, szóval nem csoda, hogy azokat is elkezdték kidobálni.
A 435-ösöknél sincs nag időbeli különbség (2-3 év), gondolom úgy jöttek ki a nagyobb felújítások közti ciklusidők, hogy bizonyos 280-asok még megkaptak egy nagyobb felújítást, amit egyes 435-ösöknél már inkább nem vállaltak, számítva az új vagy használt buszok beszerzésére.
A 412-es meg minden, csak nem korszerű busz, üzemeltetése sokkal drágább, mint egy 260-asé.
Ültél már 200-as sorozat után 400-asra vagy fordítva?
Lehet magasra kell mászni a 200-ason meg 2 km-ről hallod hogy jön, de tartósabb, mint a 400-asok.
Nálunk a helyi volánnál is van még mindkét típusból, eddig a három alkalomból amikor műszaki hiba miatt kellett leszállni a buszról 2 eset 400-assal történt. A harmadik E95 volt, de az simán hengerfejes volt és forralta a vizet.
Sőt, a 2 BKV-s évem alatt is le kellett szállnom egyszer műszaki hiba miatt buszról, az is 400-as volt.
Ahogy az első két válaszoló is írja a 400-as sorozat egy nagyon problémás buszcsalád, az sem segít a helyzeten, hogy ugyanúgy bántak velük mint a 200-asokkal, és a 400-asok ezt nem köszönték meg, mivel jóval igényesebb kocsik, egy rakás 400-as lett váztörött, meg rohadt szét mindene annyitól, amit a 200-asok gond nélkül bírtak.
A 412-es pedig a valaha volt egyik legrosszabb magyar busz, el sem lett volna szabad készülnie a típusnak.
Az "érveid" meg rémesen gyengék, a pesti 200-asok többsége alig öregebb valamivel mint a 400-asok, egyáltalán nem kényelmetlenek, fűtés van rajtuk, csak általában nem működik megfelelően, a BKV pedig tehet beléjük kijelzőt, ha akar. Az meg, hogy ronda inkább nem is minősítem...
Rossz a kérdés. Nem " Miért " hanem "Miért csak most?".
Már 10 éve meg kellett volna ennek történnie :D
"Az utolsó válaszolónak adok igazat."
Bírom ezt, mikor 10-ből kiemelik azt az egyet, és hangsúlyozzák is... :D
Amúgy a 280-as se nem ronda, se nem rossz busz. Max annyi hogy nem alacsony padlós, cserébe elég jó a belső elrendezése, sok rajta a hely. Én még kijelzősöket is láttam.
Az tény, hogy nem a legjobban karbantartott buszok, ami szomorú dolog.
De a 400-as sorozat meg elég gyengére sikeredett, ha úgy nézzük, kb egy idősek a mostani használt merci buszok is...
Mondjuk, sosem értettem ezt az óriási felháborodást a közlekedésben, állni,ülni mindegyiken lehet, onnantól meg több nem is kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!