A trolibusznak miért van két vezetéke és a villamosnak miért egy?
Figyelt kérdés
2014. szept. 8. 15:15
1/5 anonim válasza:
Mert az aszfalt nem vezeti az áramot, ellentétben a sínnel. Villamos esetén az áramkört a sín zárja, míg a trolinál ugyanezt a funkciót az egyik vezeték tölti be. Azaz az egyik a fázis, másik a nullvezeték.
2/5 anonim válasza:
Csak annyival egészíteném ki az előző választ, hogy mind a villamos, mind a trolibusz egyenáramról megy, azaz nem fázis ill. 0-vezeték van, hanem pozitív és negatív pólus.
3/5 A kérdező kommentje:
Még azt szeretném kérdezni, hogy a trolibusz a negatív pólusú vezetéken keresztül hogy van földelve?
2014. szept. 8. 17:40
4/5 anonim válasza:
A földelés minden esetben egy harmadik "vezeték", tehát nem a negatív vagy a pozitív vezetéken van földelve.
A troli esetében konkrétan egy lánc lóg az útra, az a földelés.
5/5 anonim válasza:
#2: Az igaz, hogy egyenárammal mennek, de a villamosnál a sín, a trolinál pedig az egyik drót földpotenciálon van, vagyis az a nulla, a másik a fázis, és így végülis a 0 földelve is van. Angliában van olyan metró, aminek az egyik áramvezető sínjében +600, a másikban -600 V van, nálunk mindig 0 és +valamennyi V van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!