Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért a pesti oldalon építetté...

Miért a pesti oldalon építették ki a trolibusz-hálózatot?

Figyelt kérdés
Budán sokkal logikusabb lett volna, figyelembe véve azt, hogy a troli, mint olyan, hegyes-dombos vidéken kifejezetten előnyös jármű, ugyanis alacsony fordulatszámnál nagy nyomaték leadására képes a villanymotor-viszont a gumikerék jobban tapad, mint a villamos esetében a fém a fémen. Ezért is lenne (lett volna) életszerű Budára vinni a trolikat, mint ahogy a háború előtt ottis járt a 7-es troli. A háború után viszont a pesti oldalon épült ki a trolibusz-hálózat, aminek én semmi értelmét és előnyét nem látom.

2014. aug. 16. 20:33
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
62%

Akkor miért okoskodsz, hogy mit kéne a helyére rakni? :D Már nem bántásból, de komolyan... én is mondhatnám, hogy mit kéne Szegeden csinálni a trolikkal, de életemben egyszer ültem trolin Szegeden, ezért nem mondom :D


Egyébként a troli a leghaszontalanabb közlekedési eszköz. Minden előnye kimeríthető abban, hogy nem szennyezi a környezetet.


Hiába kötöttpályás, az útvonala nem elszeparálható, ezért ugyanúgy beáll a dugókba, mint a busz. Viszont baleset vagy műszaki hiba esetén nem tud kitérni vagy kerülni és ilyenkor az egész hálózat forgalma lebénul - pl. egy szabálytalanul parkoló autó miatt.


A felsővezetékei még rondábbak, mint a villamoséi, mert kettő van belőlük. Emellett veszélyesebbek is, mivel kétszeres a súlyuk és nem az elszeparált villamossínek felett vannak, hanem a közúti forgalom felett.


Igen, a villamos keresztezése a busszal, mindkettőből sikerült a legszrabb tulajdonságokat átemelni.


Az akkumulátoros buszok jelentenék szerintem a megoldást, de ez a téma még elég gyerekcipőben jár. Pedig azok is elférnének az erzsébetvárosi utcácskákban, tudnának kerülni, tolatni, kitérni, ha valami akadályozza a forgalmat. Nem szennyeznék a környezetet azok sem.

2014. aug. 17. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:
Azért okoskodok, kedves bunkó, mert a (leendő) szakmámba vág és szimpla féllaikus-félszakmai érdeklődés volt a részemről. Nem okoskodtam, kérdéseket tettem fel. A többieknek köszi.
2014. aug. 17. 16:35
 13/19 anonim ***** válasza:
62%

"Trolin talán kétszer ültem életemben, mindannyiszor a Keletitől az Arénáig"


Anyám borogass...remélem a trolimegálló és az Aréna bejárata közötti táv nem volt nagyon megerőltető.

2014. aug. 17. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 A kérdező kommentje:

Oké, én lettem a nép ellensége, mert szimplán érdeklődtem ezekről a járművekről :-D


Amúgy meg havernak segítettem elcipekedni egy tévét az Aréna Plázából, viszi a tököm kézben. Odafelé azzal mentem, mert azt mondta, hogy a troli megállójában vár, gondoltam a troli csak ott fog lerakni, visszafelé meg elhoztuk a Media Markt-os tévét.


Amúgy meg lezártam, leendő villamosmérnök vagyok, erősáramú szakiránnyal, végcél az elektromos városi közlekedési rendszerek (esetleg a nagyvasúti villamos vontatás). Imádom a villamosokat, a metrót, a villanymozdonyokat, ezeket napi szinten használom is, a trolikhoz nem volt sok szerencsém de érdekelnek ők is. Olvasok, filmeket nézek róluk, témába vág szabvál-tárgyakat veszek fel, aki akar erről beszélni, azzal szívesen beszélgetek, a trollok kéretnek visszafáradni Mordor hegyei közé.

2014. aug. 17. 17:16
 15/19 A kérdező kommentje:
Amúgy az utolsó kettőt leszámítva mindenkinek járt a zöld kéz. :-)
2014. aug. 17. 17:27
 16/19 anonim ***** válasza:
100%
Ne haragudj, nem akartam bunkó lenni, csak számomra kicsit fals volt, hogy itt mondogatod, hogy ilyen haszontalan a troli meg olyan kötöttpályás busz, közben meg annyit nem teszel, hogy google street view-on megnézd a terepet. De egyébként semmibe nem tart elmenni a Keletiig, felszállni az (azt hiszem) 72-es trolira és elmenni vele a Nyugatiig, reprezentatív utazás lesz ;)
2014. aug. 17. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
68%

"Hiába kötöttpályás, az útvonala nem elszeparálható, ezért ugyanúgy beáll a dugókba, mint a busz."


Francokat nem szeparálható. Akármi elszeparálható, ha van hely: busz, villamos, troli.


"Viszont baleset vagy műszaki hiba esetén nem tud kitérni vagy kerülni és ilyenkor az egész hálózat forgalma lebénul - pl. egy szabálytalanul parkoló autó miatt."


Nem, az a villamos. A troli tud kerülni, műszaki hiba esetén a hibás troli áramszedőjét lehúzzák, a többi meg kikerülheti. Az újabb trolik még korlátozott önjárásra is képesek, amennyiben az útszakaszt teljesen lezárnák.

2014. aug. 18. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
100%

Utolsó, akkor nézz fel a BKK facebookoldalára, hogy hányszor áll le pl. a 74-es troli, mert belóg a kocsi hátulja és nem fér el tőle.

Önjáró troliból pedig csak kevés van.

2014. aug. 18. 03:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 A kérdező kommentje:

Én pedig szeretnék elnézést kérni a lebunkózásért az sem volt szép :-) Csak az "okoskodás" kifejezés nem esett túl jól. Azt hiszem az ember kérdezhet és gondolkodhat az érdeklődésébe eső területeken, még akkor is, ha néha hülyeségre jut.


Majd ha szépen az utolsó félévben leszek, szakmai gyakorlaton a BKV-nál vagy a MÁV-nál, akkor már nyilván nem itt fogok rákérdezni azokra a dolgokra, amiket a Wikipédiáról, az Indóházból és a YouTube-ról szedek :-)

2014. aug. 18. 10:30
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!