Miért a pesti oldalon építették ki a trolibusz-hálózatot?
Akkor miért okoskodsz, hogy mit kéne a helyére rakni? :D Már nem bántásból, de komolyan... én is mondhatnám, hogy mit kéne Szegeden csinálni a trolikkal, de életemben egyszer ültem trolin Szegeden, ezért nem mondom :D
Egyébként a troli a leghaszontalanabb közlekedési eszköz. Minden előnye kimeríthető abban, hogy nem szennyezi a környezetet.
Hiába kötöttpályás, az útvonala nem elszeparálható, ezért ugyanúgy beáll a dugókba, mint a busz. Viszont baleset vagy műszaki hiba esetén nem tud kitérni vagy kerülni és ilyenkor az egész hálózat forgalma lebénul - pl. egy szabálytalanul parkoló autó miatt.
A felsővezetékei még rondábbak, mint a villamoséi, mert kettő van belőlük. Emellett veszélyesebbek is, mivel kétszeres a súlyuk és nem az elszeparált villamossínek felett vannak, hanem a közúti forgalom felett.
Igen, a villamos keresztezése a busszal, mindkettőből sikerült a legszrabb tulajdonságokat átemelni.
Az akkumulátoros buszok jelentenék szerintem a megoldást, de ez a téma még elég gyerekcipőben jár. Pedig azok is elférnének az erzsébetvárosi utcácskákban, tudnának kerülni, tolatni, kitérni, ha valami akadályozza a forgalmat. Nem szennyeznék a környezetet azok sem.
"Trolin talán kétszer ültem életemben, mindannyiszor a Keletitől az Arénáig"
Anyám borogass...remélem a trolimegálló és az Aréna bejárata közötti táv nem volt nagyon megerőltető.
Oké, én lettem a nép ellensége, mert szimplán érdeklődtem ezekről a járművekről :-D
Amúgy meg havernak segítettem elcipekedni egy tévét az Aréna Plázából, viszi a tököm kézben. Odafelé azzal mentem, mert azt mondta, hogy a troli megállójában vár, gondoltam a troli csak ott fog lerakni, visszafelé meg elhoztuk a Media Markt-os tévét.
Amúgy meg lezártam, leendő villamosmérnök vagyok, erősáramú szakiránnyal, végcél az elektromos városi közlekedési rendszerek (esetleg a nagyvasúti villamos vontatás). Imádom a villamosokat, a metrót, a villanymozdonyokat, ezeket napi szinten használom is, a trolikhoz nem volt sok szerencsém de érdekelnek ők is. Olvasok, filmeket nézek róluk, témába vág szabvál-tárgyakat veszek fel, aki akar erről beszélni, azzal szívesen beszélgetek, a trollok kéretnek visszafáradni Mordor hegyei közé.
"Hiába kötöttpályás, az útvonala nem elszeparálható, ezért ugyanúgy beáll a dugókba, mint a busz."
Francokat nem szeparálható. Akármi elszeparálható, ha van hely: busz, villamos, troli.
"Viszont baleset vagy műszaki hiba esetén nem tud kitérni vagy kerülni és ilyenkor az egész hálózat forgalma lebénul - pl. egy szabálytalanul parkoló autó miatt."
Nem, az a villamos. A troli tud kerülni, műszaki hiba esetén a hibás troli áramszedőjét lehúzzák, a többi meg kikerülheti. Az újabb trolik még korlátozott önjárásra is képesek, amennyiben az útszakaszt teljesen lezárnák.
Utolsó, akkor nézz fel a BKK facebookoldalára, hogy hányszor áll le pl. a 74-es troli, mert belóg a kocsi hátulja és nem fér el tőle.
Önjáró troliból pedig csak kevés van.
Én pedig szeretnék elnézést kérni a lebunkózásért az sem volt szép :-) Csak az "okoskodás" kifejezés nem esett túl jól. Azt hiszem az ember kérdezhet és gondolkodhat az érdeklődésébe eső területeken, még akkor is, ha néha hülyeségre jut.
Majd ha szépen az utolsó félévben leszek, szakmai gyakorlaton a BKV-nál vagy a MÁV-nál, akkor már nyilván nem itt fogok rákérdezni azokra a dolgokra, amiket a Wikipédiáról, az Indóházból és a YouTube-ról szedek :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!