Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Melyik a legrosszabb magyar...

Melyik a legrosszabb magyar villamos szerintetek?

Figyelt kérdés
Én a ganz csuklósra szavazok. Ronda, gyenge, hangos és már a gyártásakor is elavult volt (TW6000 egyidős velük!). Szóval már várom, hogy mikor tűnik el az összes.
2014. júl. 18. 22:03
 1/9 anonim ***** válasza:
36%
Más magyar nem nagyon van már. Talán vidéken, nem tudom. Amúgy egyetértek, borzalmasak.
2014. júl. 19. 02:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
49%

Én meg azt várom, hogy az iglyen k*cs*gök, akik mindent fikáznak, ami magyar, mikor tünnek el a netről meg a való életből is.

A kérdés nem kérdés, hanem vélemény,és csúsztatást tartalmaz. Nem egyidősek, hanem van köztük 10 év különbség. A TW6000 1974 és 1993 között készült. Ráadásul a Budapestre érkezett példányok a későbbiek közül valók.

A Ganz csuklós 1967-től volt gyártásban, 1964-ben készült a prototípus. Megnéztem volna a Düwag és a Siemens mérnökeit, hogy olyan körülmények között, és olyan forrásokkal rendelkezve tudtak-e volna jobbat csinálni.

Ezek a villamosok ma már 50 évesek, és még mennek. A mostani állapotuk a BKV karbantartási szokásainak köszönhető. Ameddig volt magyarországi vasúti jármű gyártás, addig megállta a helyét nemzetközi összehasonlításban is.

Csak néhány majom, aki azt hiszi mindent tud, az fikázza azt ami épp eszébe jut, ki az Ikarus buszt, ki a Ganz villamost, ki a V43 mozdonyt.

2014. júl. 19. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Utasszemmel:


Ik 260-280: iszonyatosan dobálnak, ezalatt itt azt értem, hogy fékezésnél és kanyaroknál nem lehet rajtuk állva maradni. Hangosak, a saját hangodat nem hallod, nemhogy a másikét. A vezetők nem tudnak vele normálisan fékezni, dugóban nem lehet állva maradni. Lehet, hogy ez a karbantartás hiánya, de ettől még kellemetlen. Fekete füstöt okádnak. Igaz, a 2005-ös Volvok is, de az Ik is.


ICS: Azt utálom a legjobban benne, hogy rezeg. Az egész villamos rezeg, a talpad alatt, a kapaszkodók, a székek, minden. Másodsorban azt utálom, hogy hangos még egész jó pályán is. Harmadik: kegyetlen rossz belső elrendezés. Ülőhely siralmasan kevés, az ülések között az állóhelyek pedig rossz helykihasználásúak, mert három sornyi emberre kevés, kettő sornyira túl sok, tehát mindig van felesleges, kihasználatlan maradék hely. Negyedik ok, amiért utálom: az állandó szag, főleg a csuklóknál.


Troliban nem utálom az IK280-ast, valahogy ott kellemesebb, sokkal halkabb és simábban fut.

Meg a hernyó vonatokat nem utálom még -asszem magyarok, ha nem ide tartoznának akkor bocsi-, egész halkak, gyorsak, egész kényelmesebb. Bár inkább FLIRT, ha választhatok.

2014. júl. 19. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

A Bengáli. Lehet mondani, hogy régi, nem szabad szidni, milyen jó is volt az régen, de ez nem mentség és nem is érdekel. Úgy üvölt gyorsításnál, mintha minimum egy 15 kocsis dízelmozdonyos vonat indulna el, de még így is olyan lomha, hogy biciklivel is majdnem meg lehet előzni. Amikor meg aztán egy minimális ív következik, elkezdődik az igazi koncert nyikorgással, visítással és olyan pattogással, hogy az utolsó végrendeletét kezdik írni az utasok. Rezeg, de nem ám annyira, mint egy Ikarus, hanem úgy, hogy kapaszkodás közben jóformán elzsibbad az ember keze. Azon túl, hogy egy lassú, hangos vibrátorban ülünk, még fűtés sincsen rajta, mi több, a ráncajtón keresztül az a hideg is beáramlik, ami nincsen. Az összes pozitívuma az, hogy hosszú, így több ember fér rá, mint egy KCSV-re, illetve viszonylag kényelmes műbőrös ülések vannak benne (amiknek viszont kicsi a lábtere és még ezt is sikerült kényelmetlenné tenni). Meg jól nézne ki, ha a lepattogzódó festékkel és a rozsdával kezdenének valamit.


Ez mondjuk a debreceniekről szól, de a CAF-ok érkeztével szerencsére áttették őket oda, ahova valók. Jó, nem a kohóba, de legalább a tartalék-nosztalgia flottába.

2014. júl. 19. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Én is a Bengálira szavazok. Persze nagyon szeretem a bumfordi formavilágát meg jókat mosolygok a sufniszagú megoldásokon, de tény, hogy már elkészültekor is messze elmaradt a kor technikai színvonalától és csak kényszermegoldásként értelmezhető a sorozatgyártásba vétele.
2014. júl. 19. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Nem hiszem, hogy azért fikázzák mert magyar, inkább mert ócska tákolmányok, és elég szégyen, hogy 50 évesen még az utcán csörömpölnek.
2014. júl. 19. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

A TW 6000-es a Tátrákkal egyidős,nem pedig a Ganz csuklósokkal.

Amúgy a Ganz csuklós abszolút nem volt elavult 67-ben!

45 éves villamos milyen legyen,mint egy suhanó légpárnás?

És különben is egy K.csög vagy,aki csak fikázni tud!

Örülj,hogy felteheted a lábad arra a villamosra!

2014. júl. 19. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Lehet mondani, hogy még megy, lehet mondani, hogy bravúr, hogy még nem esett szét és jó, hogy magyar.

Akkor is egy T5C5-höz képest, ami NEM rezeg, ami még mindig hangos, de halkabb az ICS-nél, ami fűtött nyárra meg ott vannak a nagy ablakok, amin sok ülőhely van és sok állóhely is és amin nincs ott az a konstans szag.... háát ég és föld.

A TW6000-hez képest főleg, de ezeknek állítólag nem jó a rendelkezésre állása.

2014. júl. 19. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

A jelenlegi állományból egyértelműen az ICS. Szép kort megéltek, de egyrészt kényelmetlenek, büdösek, hangosak és a pályát is szétkalapálják. Egyetlen előnye a Tátrával szemben, hogy egyterű.


A legkényelmesebb szerintem a Tátra. A felújítással jó pár évet letagadhatnának a korukból. Hiába magaspadlós, valahogy kellemesebb utazni rajta mint a szűk, lábtartó üléses Combinon. Azért remélem, hogy nemsokára változik a véleményem, és a CAF-ok még kényelmesebbek lesznek.

2015. júl. 15. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!