A fogaskerekű mennyire lenne integrálható a villamoshálózatba?
Most újra szárnyra kaptak a tervek a jövőbeli fejlesztésekről, és felmerült bennem az ötlet, hogy ha mégis megépülne valamikor a Gellért tértől a Kopaszi gátig egy villamospálya, akkor a fogas (új kocsikkal) a kibővített útján és a 18-as vonalán keresztül a Normafa és a Kopaszi gát között egy szuper kirándulójáratot képezne. Szerintetek?
Műszaki, közlekedési szempontú véleményekre lennék kíváncsi, a főváros anyagi helyzetével én is tisztában vagyok.
Ahoj!
Sajnos a fenti járatot elképzelhetetlennek tartanám, mivel ilyen irányú közlekedési módot ennél sokkal olcsóbb eszközökkel is meg lehet valósítani. (pl. 212-es busszal és némi gyaloglással már majdnem, hogy itt tartunk...)
A fogaskerekűvel az a probléma, hogy még mindig tömegközlekedési eszközként kezelik és akarják fejleszteni, pedig ahogy a Sikló és a Libegő esetén is történt, már régen turisztikai attrakciónak kellene lennie, úgy sokkal többet hozna a BKV konyhájára is, de nem, erőltetik, hogy villamos legyen belőle, most számozásra, később a valóságban is.
Amúgy a fenti kérdés rávilágít még egy érdekességre:
A fejlesztések a hegyipályán is közlekedni képes villamos irányába mutatnak, utána amúgy a villamos mehet bárhova, annyit kell tudnia, mint egy bármelyik másik villamosnak. A kérdés csak az, hogy egy olyan vonalon, ami amúgy is csak turisztikai attrakciónak lenne megfelelő, jó fejlesztési irány, hogy a vasút jellegét elvesszük és egy jellegtelen villamost csinálunk belőle? Jó az, hogy a villamos-elvet támogatva olyan fogasléc megoldásban gondolkodnak, ami következdében a régi járműveket csak álló múzeumi kocsi létre ítélik?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!