Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A fogaskerekű mennyire lenne...

A fogaskerekű mennyire lenne integrálható a villamoshálózatba?

Figyelt kérdés

Most újra szárnyra kaptak a tervek a jövőbeli fejlesztésekről, és felmerült bennem az ötlet, hogy ha mégis megépülne valamikor a Gellért tértől a Kopaszi gátig egy villamospálya, akkor a fogas (új kocsikkal) a kibővített útján és a 18-as vonalán keresztül a Normafa és a Kopaszi gát között egy szuper kirándulójáratot képezne. Szerintetek?

Műszaki, közlekedési szempontú véleményekre lennék kíváncsi, a főváros anyagi helyzetével én is tisztában vagyok.


2014. jún. 30. 17:53
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
70%
Elég nagy pénzkidobás lenne darabonként kb 1 mrd-os járművekkel nem emelkedőn menni, úgyhogy ennek nincs sok realitása.
2014. jún. 30. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
59%

Semennyire.

-Teljesen más a tápfeszültség.

-A villamosmegállók magassága pont passzol az alacsonypadlós villamosokhoz, a magas peronokhoz passzoló fogas szerelvényre nekitámasztható létrán tervezted az utascserét?

-A fogasléc helyét mindenhol belemarnád az úttestbe?

-Mi értelme van egy hegyi pályán kis sebességű közlekedéshez tervezett (meghajtás áttétel, stb...) járművet nagy sebességű sík vonalon közlekedtetni?


Nem akarlak bántani, de kb. a "napelemes metró" kategória az ötlet...

2014. jún. 30. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Megfelelő szerelvényekkel ezek nagyrésze megoldható. Kétáramnemű kocsikat kéne csinálni, amik egyaránt jól mennek hegyen és sík pályán. A fogaslécet minek bemarni bárhová is? A sík szakaszra nem kell tenni, és kész. A Városmajor és a Széll Kálmán tér közt se lesz fogasléc, ha elkészül a hosszabbítás. Egyedül a peronmagasság lenne igazi probléma, a hegyi peronokat át kell építeni. Én úgy tudom, a BKK eleve ilyen (tehát kétáramnemű, alacsonypadlós) szerelvényeket tervez venni a vonalra, akkor meg már lehetne hosszabb is.
2014. jún. 30. 20:46
 4/11 darujev ***** válasza:
100%

A nagyon kétkedőknek ('napelemes metró' jeligére): A fogaskerekű jelenlegi üzemvitele egy állapot, amivel együttélünk, de elavult lett mára. A jelenlegi szerelvények érkezése előtt is más volt a betáp és a fogasléc, megoldották mégis, a sárga nosztalgia motorkocsi meg ki se tud jönni a Városmajori kocsiszínből.. Mára pálya és jármű részről is megérett az újabb felújítás, ami évek óta úgy számol, hogy a vonalat beviszik a Moszkva térre (Széll K.). Ezzel együtt a Moszkván túlvinni már nem lenne értelme, csak azért annyi egyedi és drága járművet beszerezni már tényleg rongyrázás lenne, de a Moszkváig hosszabbítani igenis hasznos lenne, mert nem egy semmiben kezdődő elszigetelt kövület lenne a fogas, hanem a Hegyvidék legfontosabb közlekedési csomópontjából indulva szerves része lehetne a budai hálózatnak.


Olvasmánynak, A sürget a jövő bekezdéstől: veke.hu/2011/06/baleset-a-fogaskereku-vasuton/

2014. júl. 1. 06:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Ilyen szempontból tényleg egyszerűbb lenne a Moszkváig bevezetni, és ott biztosítani az átszállást.
2014. júl. 1. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Kösz a válaszokat. De egy járat akkor is kéne a gát felé, nem?
2014. júl. 1. 12:58
 7/11 darujev ***** válasza:
Az egyes villamos Fehérvári útig (később Etele térig) tartó jelenleg készülő átvezetésének hála lesz megálló a Lágymányosi (Rákóczi) híd budai oldalán, az Infoparknál, az meg pont ott van a Kopaszinál. Nagyon távlati tervekben, inkább ötletekben, pedig szerepel a budai rakparti villamos tovább vezetése az egyetemi negyed és az Infopark kiszolgálását javítandó, átszállást biztosítva az egyes villamosra. De addig azért még eltelik majd pár év..
2014. júl. 1. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Köszönöm hogy csak 54%-os a válaszom, ha több lenne már aggódnék, hogy a többséghez hasonlóan nem használom az agyamat.


"A fogaslécet minek bemarni bárhová is?"

Igaz, tök felesleges, magd belemarja magát a fogaskerék az aszfalt kopórétegébe, ha valahol keresztezni kell a közutat, és nem zárt villamospályán megy.

[link]

2014. júl. 1. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 darujev ***** válasza:
Nézd.. az elmúlt években nem egyszer került szóba a fogas Moszkvásig történő hosszabbítása, hivatalos megnyilvánulásokban. Tudtommal a majd valamikor megújuló téren is számolnak a fogas jövőbeli végállomásával. Hogy milyen technikai megoldással azt ne kérdezd, de meg fogják oldani ha eljön az ideje, az fix. Igazából a jelenlegi felállásban is max 300 méter a kérdéses, burkolt szakasz, illetve a szóba jövő kitérő megoldás lesz még érdekes.
2014. júl. 2. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Ha a Fogas egyvágányú pályájú marad, akkor az átbocsájtó képességét, kapacitását nem lehet a sebességének növelésével érdemben fokozni.

A vonatkeresztezések, technológiai és biztonsági ideje nem fogja versenyképessé tenni a 21-es buszokkal.

(Második vágány építése pedig, a vonal mellett lévő beépítettség vagy a terepviszony pl.: szakadék feltöltésének, horribilis költsége miatt aránytalanul drága lenne.)

Sajnos.

2014. júl. 3. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!