A fogaskerekű mennyire lenne integrálható a villamoshálózatba?
Most újra szárnyra kaptak a tervek a jövőbeli fejlesztésekről, és felmerült bennem az ötlet, hogy ha mégis megépülne valamikor a Gellért tértől a Kopaszi gátig egy villamospálya, akkor a fogas (új kocsikkal) a kibővített útján és a 18-as vonalán keresztül a Normafa és a Kopaszi gát között egy szuper kirándulójáratot képezne. Szerintetek?
Műszaki, közlekedési szempontú véleményekre lennék kíváncsi, a főváros anyagi helyzetével én is tisztában vagyok.
Semennyire.
-Teljesen más a tápfeszültség.
-A villamosmegállók magassága pont passzol az alacsonypadlós villamosokhoz, a magas peronokhoz passzoló fogas szerelvényre nekitámasztható létrán tervezted az utascserét?
-A fogasléc helyét mindenhol belemarnád az úttestbe?
-Mi értelme van egy hegyi pályán kis sebességű közlekedéshez tervezett (meghajtás áttétel, stb...) járművet nagy sebességű sík vonalon közlekedtetni?
Nem akarlak bántani, de kb. a "napelemes metró" kategória az ötlet...
A nagyon kétkedőknek ('napelemes metró' jeligére): A fogaskerekű jelenlegi üzemvitele egy állapot, amivel együttélünk, de elavult lett mára. A jelenlegi szerelvények érkezése előtt is más volt a betáp és a fogasléc, megoldották mégis, a sárga nosztalgia motorkocsi meg ki se tud jönni a Városmajori kocsiszínből.. Mára pálya és jármű részről is megérett az újabb felújítás, ami évek óta úgy számol, hogy a vonalat beviszik a Moszkva térre (Széll K.). Ezzel együtt a Moszkván túlvinni már nem lenne értelme, csak azért annyi egyedi és drága járművet beszerezni már tényleg rongyrázás lenne, de a Moszkváig hosszabbítani igenis hasznos lenne, mert nem egy semmiben kezdődő elszigetelt kövület lenne a fogas, hanem a Hegyvidék legfontosabb közlekedési csomópontjából indulva szerves része lehetne a budai hálózatnak.
Olvasmánynak, A sürget a jövő bekezdéstől: veke.hu/2011/06/baleset-a-fogaskereku-vasuton/
Köszönöm hogy csak 54%-os a válaszom, ha több lenne már aggódnék, hogy a többséghez hasonlóan nem használom az agyamat.
"A fogaslécet minek bemarni bárhová is?"
Igaz, tök felesleges, magd belemarja magát a fogaskerék az aszfalt kopórétegébe, ha valahol keresztezni kell a közutat, és nem zárt villamospályán megy.
Ha a Fogas egyvágányú pályájú marad, akkor az átbocsájtó képességét, kapacitását nem lehet a sebességének növelésével érdemben fokozni.
A vonatkeresztezések, technológiai és biztonsági ideje nem fogja versenyképessé tenni a 21-es buszokkal.
(Második vágány építése pedig, a vonal mellett lévő beépítettség vagy a terepviszony pl.: szakadék feltöltésének, horribilis költsége miatt aránytalanul drága lenne.)
Sajnos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!