A busz melyik felében van a motor?
Figyelt kérdés
2014. máj. 24. 09:24
1/5 anonim 



válasza:





A sima buszoknál hátul középen. A csuklós buszoknak ha jól tudom alul az első részben. (Télen mindenhol vizes a padló a latyakos cipőktől, csak ott nem.) Az emeletes buszoknál megint hátul.
2/5 anonim 



válasza:





Ahova beépítik. Szóló buszoknál már elég rég óta építik hátulra, egy oldalra eltolva, a régebbi szóló Ikarusokban volt középen fekvő motor. A modern úgy csuklósokban is leghátul van a motor.
A turistabuszokban továbbra is hátul van a motor, mert így a legjobb a helykihasználás.
4/5 anonim 



válasza:





A nagyon régi (ma már csak múzeumban látható) buszoknál a busz elejében, azok tulajdonképpen teherautó alvázra épített busz karosszériák.
Az Ikarus 260, 280-as sorozatnál a padló alatt, középen.
A 400-as sorozatnál hátul, a csuklós változatokban is (beáldozva ezzel a 200-as sorozat nagy előnyét, a kormányzott C-tengelyt)
Elektromos buszoknál a kerékagyban, vagy a hajtott tengely differenciálművénél.
5/5 anonim 



válasza:





Típustól függ. Magaspadlós városi buszoknál (pl. Ikarus 260, 280) jellemzően a padló alatt, az A és B tengelyek között. Alacsonyabb padlószintnél már több lehetőség van. Vagy leghátulra kerül (üléssor alá pl. Ikarus 415 vagy külön motortoronyba pl. Volvo 7700), vagy marad az A és B tengelyek között és ott kap egy külön dobozt (a VanHool több típusa ilyen).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!