Szeged hogyan tudta elérni, hogy az egész tömegközlekedési hálózatát elektromossá tette? (nincsenek buszok, csak trolik és villamosok). Pesten hogyhogy nem indult még hasonló projekt?
Nemrég olvastam Szegedről és megláttam, hogy a szegedi közlekedési társaság az SZKT kizárólag elektromos járműveket alkalmaz flottájában, a buszközlekedés a városban csak a helyközi Volánbuszok képében van jelen.
Érdekes, hogy Szegeden ez sikerült, de Budapest még nem cserélte le az összes buszvonalát trolibuszvonalra.
Szeged egy 200 ezer fős település. Budapest majdnem kétmilliós.
Egy akkora városban mint Budapest nem lehet minden buszt trolival pótolni. Ugyanis nagyjából 200 buszjáratot nem egyszerű torlikra cserélni. Szegeden hány trolibuszjárat is van? 6?
Nem jártam még Szegeden, de ha jól tudom ott az egész síkság.
Budapesten sok hegyes-dombos útvonal is van.
Komolyabb emelkedőn troli vagy villamos nem megy föl (legfeljebb a fogaskerekű vagy sikló).
Buszok jobban bírják a hegymenetet, bár néha azt is rendesen igénybe veszi.
További problémát okoz, hogy számos BKV vonal szintben keresztez vasútvonalat.Azon pedig felső vezetéket, és villamossínt is nehéz átvezetni (keresztben).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!