Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért mondják azt sokan, hogy...

Miért mondják azt sokan, hogy Budapesten nincs szükség több metróra, amikor a hasonló méretű Bécsben és Prágában is sokkal hosszabb a hálózat?

Figyelt kérdés

BUDAPEST

terület: 525,09 km2

népesség: 1 740 041 fő

metróhálózat hossza: 31,4 km (a 4-es metróval: 38,8 km)


PRÁGA

terület: 496 km2

népesség: 1 223 368 fő

metróhálózat hossza: 59,4 km


BÉCS

terület: 414,9 km2

népesség: 1 705 080 fő

metróhálózat hossza: 74,2 km

+ Bécsben emellett még kiterjedt S-Bahn-hálózat is üzemel


Tisztán látszik, hogy Budapest a legnagyobb város ezek közül, a metróhálózat mégis itt a legrövidebb, s sokan azt mondják, hogy még ez a rövid "hálózat" is bőven elég ide.


2013. jún. 12. 22:59
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
2%

Valóban elég lenne, ha a földfelszíni közlekedés is jobban meglenne oldva.

Ugye vannak buszok, villamosok ugye ott a HÉV is, meg a troli. Ezek oké hogy jók meg minden, de belegondolva nem elég gyorsak mert ugye van forgalom és az akadályozhatja plusz nem olyan gyakoriak a járatok sem mint például a metrónál. A metró elég lenne ha fent a busz meg a villamos is szépen tudna közlekedni főleg a busz inkább, mert oké hogy vannak busz sávok de sajnos nem mindenhol, így a kisebb utcákban akadozik így is a forgalom.

Nos a metró kivitelezhetőbb lenne ilyen téren mert ugye a 4 es is hasznos lesz én szerintem. Az 1 es metró ami a földalatti ugye, az nem metró hanem valami ócska vas ami nem sokra megy. Azt kellene megszűntetni és ugyan azon a vonalon mélyebben kiépíteni egy olyan metró vonalat ami hosszabb valamivel és érintené az összes metró vonalat beleértve a négyest is jobb átszállási lehetőség és még sorolhatnám. A HÉV is jó bár életembe 2 szer ha használtam de mégis a földfelszín felett van és kissé idegesítő mert ott nagyobb az esélye annak hogy kiugrik elé valaki, akkor meg az autók is mennek mellette meg ott is vannak átjáró helyek aminél ha gáz van akkor könnyebben megállhat. Ha azt megszüntetnék és átraknák a föld alá főleg a H5-öst akkor szépen muzsikálna az kicsivel ritkább járat sűrűséggel is ugyanúgy ki lenne használva.

A 3 as vonal a legjobb legkihasználtabb. Az mellé szintén fel lehetne húzni még egy vonalat ami csak 1-2 utcával arrébb menne mert sokan ennek is örülnének. Plusz nekem van egy ilyen elképzelésem hogy a Budai oldalra is ki lehetne építeni egy metró vonalat ami nem teljes egészében föld alatti hanem egy nagy része földfelszíni ott Üröm környékéről indulna és végig a Budai oldalon menne és érintené Az Árpád hidat ahogy a busz is meg minden más, de sokkal jobban menne így a forgalom mert kevesebb autó lenne ott, persze ehhez az kell hogy Ürömnél kiépítsenek egy olyan utat ami a megállóhoz vezet és egy megfelelő parkolót is az autósoknak vagy egy külön buszfordulót. Persze oké hogy arra megy is vonat, de például nem érinteni a Nyugati pályaudvart, csak a Margit híd környékét ahol érintené a HÉV-et plusz kicsivel kijjebb haladna olyan utcákban, ahol inkább több busz halad mint vasúti jármű és azt nagyon jól tudná részben helyettesíteni Egészen a Déli pályaudvarig menne az is, közben érintené még a Széna teret amit nem értana és én kihúznám egészen a Népligeti buszpályaudvarig ahol igaz hogy megáll a 3 as metró de mégsem lenne annyira megtömve ha valaki odamenne például. A kettes metró észrevételem szerint nem annyira tömött de jól megy, viszont én azt kibővíteném még szintén egy olyan vonallal ami a Déli pu. és a Kelenföldi PU. közt lenne ami a kettes vonalon közlekedne és azzal érintené a négyes vonal végállomását mert ha valakinek a két út közt lenne dolga oda is eltudjon jutni, meg persze ha ő ott lakik a Déli pályaudvarnál, de ő a 4 es metróval menne el egy olyan helyre ami gyalog vagy busszal nehezebb lenne de ne kelljen azért a kettessel elmennie a Keletiig hogy 4-essel visszamenjen mondjuk a Móricz Zsigmond körétrig akkor onnan a kettessel elmenne a Kelenföldire és úgy át a 4 esre.

Nem vagyok Budapesti de elég sokat jártam arrafelé és nekem jól jött volna a metró mivel én többniyre a Nyugati pályaudvarból indultam és a metróval egyszerű lett volna elmennem a Deákig ott rá a kettes metróra majd azzal a Déli pályaudvarig, és onnan ha egyenesen a kwettessel eljutottam volna a Kelenföldi pályaudvarig akkor megúsztam volna egy vonal jeggyel, és nem kellett volna még külön vonatra várni plusz ara is még költeni. Tehát itt idővel is egyszerűbb lenne. Plusz a két út közt is el férne legalább 2 megálló hely is.

Persze ez csak nagyon vázlatos terv, de szerintem még simán elférne a 4 es után még egy 5 ös metró vonal is ezzel az elképzeléssel és egy kibővített kettes metró vonal. Meg ugye említettem az egyest is, szerintem azt is meglehetne oldani úgy hogy kihúzni A Déli pályaudvarig hogy aki onnan elmenne a földalattival az operáig például akkor ne kelljen a kettessel elmenni a Deákig plusz ott még átszállni meg várni meg mit tudomén hanem csont egyenesen tudna menni például. Vagy valahová középre kihúzni A kelenföld és a Déli közé, de akkor kb értelmetlen lenne a kettes meghosszabbítása is. De így most felesleges részletezni mert majd a "szakértők" úgy is eldöntik, meg tényleg pénz meg minden és így nehéz megmondani hogy mennyire lenne kihazsnált, plusz az 1 es tudtommal nincs valami mélyen így lejjebb kellene vinni legalább a felét, de szerintem ha azt felgyorsítanák olyanra mint a 2-es meg a 3 as vonalat, akkor szerintem jobban muzsikálna és akkor a régi földfelszíni vonalat beszüntetni azt és a helyére felhúzni valami mást.

2013. jún. 12. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
92%

Ezek az adatok önmagukban semmit nem mutatnak. A három város sok dologban eltér.

Amit biztosan elkúrtak már többször is az a kelet-nyugati metró összekapcsolása a gödöllői HÉV-vel.

A HÉV régi végállomása a Keleti pu. mellett volt. A Népstadion megállóba tolódott volna ki a metró indulásával, de végül az Örsre tették át a végét. Össze is lehetett volna kötni. Még most is ha nem ilyen szerelvényeket vesznek, hanem kétnormásat.


Azt ne felejtsd el, Budapest nem igazán alkalmas metróépítésre. Öntéstalaj, sóderes, agyagos, homokos rétegek váltakoznak. Talajvíz és sok helyen gond. Nagyon sokba kerül az alagút, s soha meg nem térül.

2013. jún. 12. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
75%

Nos, most, hogy így egymásra találtatok, ássátok el szépen magatokat.


Kedves első válaszoló, te akkora oltári nagy marhaságokat írtál, hogy simán lesorvadhatna a kezed.


"Ugye vannak buszok, villamosok ugye ott a HÉV is, meg a troli. Ezek oké hogy jók meg minden, de belegondolva nem elég gyorsak mert ugye van forgalom és az akadályozhatja plusz nem olyan gyakoriak a járatok sem mint például a metrónál." - Persze járjon minden 1-2 percwnként, csináljon mégnagyobb dugókat. Akkor is, ha az utasszám nem indokolja.


Megjegyzem a forgalom akadozását többnyire a FUTÁR projekt megoldja majd.


"Az 1 es metró ami a földalatti ugye, az nem metró hanem valami ócska vas ami nem sokra megy. Azt kellene megszűntetni és ugyan azon a vonalon mélyebben kiépíteni egy olyan metró vonalat ami hosszabb valamivel és érintené az összes metró vonalat beleértve a négyest is jobb átszállási lehetőség és még sorolhatnám."

- A földalatti adotság. A világörökség része. Metrószinten jár, azaz 1,5-2 percenként, rengeteg utast szállítva.

BTW, tudod te, hogy mennyibe kerül egy mélyvezetésű nehézmetró? (Amiknek egyébként totál leáldozott és pont a földalatti vonalán kb. értelmetlenek? - Lásd: A rövid állomástávolságokat, vagy a felszíni beépítettséget.)

2013. jún. 13. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
79%

"A HÉV is jó bár életembe 2 szer ha használtam de mégis a földfelszín felett van és kissé idegesítő mert ott nagyobb az esélye annak hogy kiugrik elé valaki, akkor meg az autók is mennek mellette meg ott is vannak átjáró helyek aminél ha gáz van akkor könnyebben megállhat. Ha azt megszüntetnék és átraknák a föld alá főleg a H5-öst akkor szépen muzsikálna az kicsivel ritkissé idegesítő mert ott nagyobb az esélye annak hogy kiugrik elé valakikább járat sűrűséggel is ugyanúgy ki lenne használva. "

- Újabb metró-fan. Hallod, Kismiskafalvára nem kéne egy?

Életedben 2-szer, ha használtad, de tudod ám, hogy nem működik. A Szentendrei egyébként 5-10 percenként jár, már közel metró.


"kissé idegesítő mert ott nagyobb az esélye annak hogy kiugrik elé valaki[...]" - Erre a zárt pálya, és a szintbeli kereszteződések megszüntetése adna választ.


"A 3 as vonal a legjobb legkihasználtabb. Az mellé szintén fel lehetne húzni még egy vonalat ami csak 1-2 utcával arrébb menne mert sokan ennek is örülnének." - LOL.


"[...]ki lehetne építeni egy metró vonalat ami nem teljes egészében föld alatti hanem egy nagy része földfelszíni ott Üröm környékéről indulna[...]" - A kis lokálpatrióta. Csak nem ürömi vagy? BTW, itt nem érvényesek a földfelszíni közlekedéssel szembeni aggályaid?


"ha ő ott lakik a Déli pályaudvarnál, de ő a 4 es metróval menne el egy olyan helyre ami gyalog vagy busszal nehezebb lenne de ne kelljen azért a kettessel elmennie a Keletiig hogy 4-essel visszamenjen mondjuk a Móricz Zsigmond körétrig" - NÉZZ MÁR MEG EGY ROHADT TÉRKÉPET! Ott pont villamos jár.


Nyugati pu. - Kelenföld EXKLUZÍV útvonalterv: M3 -> Ferenciek tere -> 7E, 107E -> Kelenföld vasútállomás. (FEJBŐL!)


"de szerintem ha azt felgyorsítanák olyanra mint a 2-es meg a 3 as vonalat" Az M1 1,5-2 percenként az M3 2-3 percenként, az M2 2,5-3 percenként jár. Mit is akarsz?


Budai terveidhez röviden annyit, hogy mivel Buda közepén van a Gellért-hegy, az általad kigondolt vonalak fele kb. értelmetlen lenne.

2013. jún. 13. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
88%

2-es te jól látod, ez jó.

Azt írtad, hogy a három város sok dologban eltér, és ez így igaz. Leginkább a domborzati viszonyaiban, és az utcahálózatában.


Írtál a H8-H9-M2 összekötésről, ami egy érdekes téma. Az az igazság, hogy nem igazán térülne meg. Az Örs vezér terét pedig keresztülvágni hülyeség lenne. A földalatti vezetés pedig drága.


Másrészt nem lehetne értelmes végállomást találni a H8 vonalon. Cinkota lehetne az egyezményként, de oda is elég lenne 5-10 percenként valami. Persze mivel Gödöllő és Csömör fele is kellenének járatok, amik a mai 15-20 percükkel lennének okésak. Tehát az összekötést óránkénti 6 járat miatt csinálnánk, amikor a forgalom a jelenlegi M2-n mozogna továbbra is?

2013. jún. 13. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

Szabadkozás:


"Nos, most, hogy így egymásra találtatok" kezdetű mondat megírásokar 2-es még nem volt itt. 2-ES, NE VEDD MAGADRA!

2013. jún. 13. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

Nem vettem magamra.

A metró és hév összekötése nem az én ötletem, tervbe volt véve.

2013. jún. 13. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%
Tudom.
2013. jún. 13. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
77%
Bőven elég...gondolj bele...elkezdenék fúrni a hosszabitásokat az vagy 2-0-30 év lenne (lásd. 4-es metro) . Továbbá a beleolt összeget vissza kell kapni igy drágulnának a jegyek...ami már most is hajmeresztő ha azt nézzük h milyen körülményeket kapunk érte...
2013. jún. 14. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
90%

Maydy4, ez így nem jó, amit mondasz.


Egyrészt az M4-est 2006 óta építik csak (7 év).

Másrészt ez egy teljesen új vonal, ezért tart tovább.

Az ára az építés módja, és a rosszul megírt szerződések miatt ilyen. (Lásd túl nagy teret hagytak a kilengéseknek, ezért is állhatott az építés fél évig.)


Egy hosszabbítás nem biztos hogy előnyösebb lenne, de valóban vannak olyanok amik égetőek, ilyen például az M3 északi és déli meghosszabbítása Káposztásmegyerre és a Liszt Ferenc Repülőtér 2-es termináljáig.


Ellenben 1-es álmai a hosszabbításokról hajmeresztőek, mindenképp elvetendőek. (drágák, kivitelezhetetlenek)


"Továbbá a beleolt összeget vissza kell kapni igy drágulnának a jegyek..." - Az lehet, de ne úgy képzeld el, hogy az összes pénzt behíjtják, mert Magyarország többnyire vissza nem térítendő EU-s pénzekből épít.


"[...]ami már most is hajmeresztő ha azt nézzük h milyen körülményeket kapunk érte..." - Színtiszta demagógia. A körülményeknek esélyük sincs változni, ha nem fejlesztenek. Tehát most mit is akarunk? Semmit és mindent?


BTW a körülmények nem olyan rosszak. Van két felújított, egy felújítás előtt álló és egy kb. átadás előtti metróvonalunk. Van 150 6-7 éves Volvo buszunk, van 150 vadiúj Mercedes buszunk, és jövőre is terveznek buszt beszerezni. BTW2, a 10 éves Ikarusokat folyamatosan újítják fel.


Folytatom: Most csinálják a FUTÁR projectet aminek köszönhetően a buszok sokkal pontosabbak lesznek, de ha nem, akkor is a pontos érkezési időketz fogod látni. (Révén a project a forgalomirányításra és az utastájékoztatásra van kihegyezve. (Lila oldalú kijelzők az utcán, furcsa bemondások a buszon, érintőképernyők a műszerfalakon.))

Még mindig én: most írták ki a közbeszerzést az 1-es és 3-as villamosok teljes vonalának felújítására, az 1-es villamos meghosszabbítására.

Valamint: Jövőre új trolik és villamosok is érkeznek.


Még, ami látványos: Átadták a Kálvin és Fővám teret, új, olvashatóbb táblákat tesznek ki az aluljárókban (eddig az Örs vezér terén és az Ecseri úton van), beléptetőkapukat tesztelnek a Corvin-negyed metróállomáson, a jövőre bevezetendő elektronikus-jegyrendszer részeként, amivel a bliccelők kiszűrhetőek lesznek, ezáltal a szolgáltatás színvonala is emelkedhet.

2013. jún. 14. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!