Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV miért nem kér elnézést...

A MÁV miért nem kér elnézést csak türelmet és megértést amikor késik egy vonat vagy probléma lép fel?

Figyelt kérdés

2014. ápr. 4. 22:29
 1/9 anonim ***** válasza:
87%
A türelmetlen ember rosszabb.
2014. ápr. 4. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
13%
Azért mert akkor elég sűrűn kérhetne. És akkor amiatt cseszegetnék. Így legalább rideg marad azt kész. Személytelen. A tömegközlekedés minden formája egy nagy rakás szar. Én autófüggő vagyok teljes mértékben, azzal ilyen gondok nincsenek. Alternatív útvonalak, kis utcák, buszsávok, át a piroson, szlalomozás, gyorshajtás, autópálya, stb.
2014. ápr. 4. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
81%
Sokra mennek vele az emberek ha elnézést kérnek tőlük. :D
2014. ápr. 5. 03:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem az állhat-e mögött, hogy egy késésért korántsem mindig a vasúttársaság a felelős, így nem kérnének elnézést egy kidőlt fa, sínekre tévedő autós, de talán még sztrájkoló mozdonyvezető helyett sem. Viszont annak érdekében, hogy minél univerzálisabb és szabványos maradjon a szöveg, nem használnak külön elnézést kérő szöveget a vasút hibájából bekövetkező késések, járatelmaradások esetén sem.


Persze az, hogy megértést kérnek, elég furcsa, hiszen gyakran el sem hangzik a késés oka (illetve ha igen, akkor az is csak "műszaki ok", "a vonat külföldi késése", stb.), így nincs igazán mi iránt megértést tanúsítani.


Külön érdekesség, hogy a MÁV által használt angol nyelvű bemondás tartalmilag is eltér: "We apologise for the delay and the inconvenience it may have caused.", azaz elnézést kérünk a késésért és az ezáltal okozott kellemetlenségekért. Ezzel szemben a német szövegben, ha jól emlékszem, Verständnis, azaz megértés szerepel ismét.

2014. ápr. 5. 06:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
79%

Én úgy emlékszem, hogy azt a szöveg a hangosban, hogy :


"szíves elnézésüket és megértésüket kérjük, köszönjük"

2014. ápr. 5. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
52%

Szerintem is arra vezethető vissza, hogy az esetek nagy részében vasúttársaságtól független hiba miatt történik a késés, elnézést meg akkor kérünk, ha mi hibáztunk.


De szerintem ez a vonatra váró/vonaton ülő embereknek édes mindegy :D

2014. ápr. 5. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
6. Ezzel nem értek egyet, mert akkor a főnökömnek nem volna szabad kirúgnia, ha egyik nap nem a saját hibám miatt nem megyek be munkába.
2014. ápr. 5. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

#5

Ahol én szállok vonatra ott csak türelem és megértés hangzik el.


És itt kapcsolósok a #7 hozzászólóhoz, mert ha elkések a melóból pl. a vonat késése miatt, akkor nekem azért illik elnézést kérnem a főnöktől.


A másik, ha egy vonat minden alkalommal 5-10 perc késéssel indul és már arra sem hajlandóak, hogy bemondják, akkor ott több van mint egy ág vagy egy autós. Van egy vonat aminél az kirívó ha időben indul el. Melóból hazafelé valahogy rátudja az ember, de mikor dolgozni kell menni (van ilyen vonat is) és mindig 5-7 perccel később indul az már baromira zavaró tud lenni.


A válaszokat köszönöm

2014. ápr. 6. 12:05
 9/9 BlackSword ***** válasza:
"A késésért szives ELNÉZÉSÜKET és megértésüket kérjük"
2014. ápr. 13. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!