A MÁV miért nem kér elnézést csak türelmet és megértést amikor késik egy vonat vagy probléma lép fel?
Szerintem az állhat-e mögött, hogy egy késésért korántsem mindig a vasúttársaság a felelős, így nem kérnének elnézést egy kidőlt fa, sínekre tévedő autós, de talán még sztrájkoló mozdonyvezető helyett sem. Viszont annak érdekében, hogy minél univerzálisabb és szabványos maradjon a szöveg, nem használnak külön elnézést kérő szöveget a vasút hibájából bekövetkező késések, járatelmaradások esetén sem.
Persze az, hogy megértést kérnek, elég furcsa, hiszen gyakran el sem hangzik a késés oka (illetve ha igen, akkor az is csak "műszaki ok", "a vonat külföldi késése", stb.), így nincs igazán mi iránt megértést tanúsítani.
Külön érdekesség, hogy a MÁV által használt angol nyelvű bemondás tartalmilag is eltér: "We apologise for the delay and the inconvenience it may have caused.", azaz elnézést kérünk a késésért és az ezáltal okozott kellemetlenségekért. Ezzel szemben a német szövegben, ha jól emlékszem, Verständnis, azaz megértés szerepel ismét.
Én úgy emlékszem, hogy azt a szöveg a hangosban, hogy :
"szíves elnézésüket és megértésüket kérjük, köszönjük"
Szerintem is arra vezethető vissza, hogy az esetek nagy részében vasúttársaságtól független hiba miatt történik a késés, elnézést meg akkor kérünk, ha mi hibáztunk.
De szerintem ez a vonatra váró/vonaton ülő embereknek édes mindegy :D
#5
Ahol én szállok vonatra ott csak türelem és megértés hangzik el.
És itt kapcsolósok a #7 hozzászólóhoz, mert ha elkések a melóból pl. a vonat késése miatt, akkor nekem azért illik elnézést kérnem a főnöktől.
A másik, ha egy vonat minden alkalommal 5-10 perc késéssel indul és már arra sem hajlandóak, hogy bemondják, akkor ott több van mint egy ág vagy egy autós. Van egy vonat aminél az kirívó ha időben indul el. Melóból hazafelé valahogy rátudja az ember, de mikor dolgozni kell menni (van ilyen vonat is) és mindig 5-7 perccel később indul az már baromira zavaró tud lenni.
A válaszokat köszönöm
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!