Nagy álmom hogy buszsofőr legyek. Ahhoz hogy csuklós buszt vezessek elég D kategóriás jogosítvány, vagy D+E kell? L/18
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat! :)
Egyébként tisztában vagyok azzal hogy kell hozzá C is, és hogy 21 évre emelték, a D-t pedig 24-re, meg aztán a PÁV és a GKI vizsga.. Ezeknek mind utánajártam. Csak mivel most eléggé rá vagyok pörögve a témára gondoltam ennek is utánajárok. És ahogy neten olvasgattam nem volt számomra elég egyértelmű ez a D+E, mert valahol ezt írták:
"A "D+E" kombinált kategória fogalma
Nemzetközi kategória. "D" kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, amelynél a pótkocsit nem személyszállításra használják."
Viszont ha azt nézzük a csukló utáni rész is lehet egyfajta nehéz pótkocsi, ezért nem voltam benne biztos. Na de mindegy, majd kiderül. Addig még úgyis van 6 évem. :(
Bár azt eléggé gáznak tartom hogy ahhoz hogy buszt vezethessek kell B, és C jogsi is. Vagy hogy C-t vezessek ahhoz is B. Nem értem... ha mondjuk (tegyük fel) én egész életemben CSAKIS kizárólag kamiont szeretnék vezetni, nekem minek kellene személygépkocsira jogsi?! Vagy ha már van C jogsim azzal miért ne vezethetnék személyautót? Elvégre az sokkal kisebb, és ha valaki már tud olyan nagy gépet vezetni, egy kocsi igazán nem nagy tudomány. Szóval röhej hogy ennyire egymásra épülnek.. És hogy kb egy milliót ki kell csengetnem azért, hogy egyszer havi 120-130 ezerért 10-12 órában buszozhassak. Na de mindegy, nem adom fel!!
Pontosan ezért járok ezeknek ennyire utána, hogy időbe el tudjak kezdeni spórolni a jogsikra. Úgyhogy ha majd sikerült vennem egy kismotort és egy autót, kőkeményen elkezdek gyűjteni a buszozásra.
"Viszont ha azt nézzük a csukló utáni rész is lehet egyfajta nehéz pótkocsi, ezért nem voltam benne biztos."
Nem jól nézzük. Ne keverd össze a csuklós járművet a pótkocsis járműszerelvénnyel. :)
Sajnos elég sokba kerülnek az "alap" GKI képzések.. Természetesen ez sem egyben megy hanem külön C külön D kategóriában és százezres nagyságrend. :S A vizsga elméleti+ gyakorlati (sikeres vizsgát követően is vezetned kell egy kicsit)+ szimulátor.
Egy módon lehet "ingyenes" az egész.. méghozzá úgy hogyha munkaügyi tanfolyam keretein belül csinálod.. Én ott találkoztam "C-kategóriás" lányokkal is. :) Én az E kategóriát csináltam úgy íngyé +GKI.. és ha már ott voltam lebeszéltem a kedvezményes D-s GKI-t is.
Ez a GKI ráadásul 5 évig érvényes! nem úgy mint a Belföldi Árufuvarozói Vizsga.. mert az visszavonásig azaz örök életű volt. Egy kis üzlet kell a "nagyoknak is". Gondold csak el , miből élnének ha nem a sok "munkásból".
Amúgy érdekes hogy ilyen vágyaid vannak, főleg úgy hogy azt vettem ki a szavaidból hogy még B-s kategóriád sincs. Előbb mindenképp szerezz egy szakmát amivel tudsz dolgozni, és aztán szépen sorban megcsinálhatod a jogsikat. S akkor se légy bajban, ha nem olyan a dolog amilyennek képzelted, s mégsem tetszik.
Ui: Engem anno gyakorlat nélkül és E kategória nélkül felvettek a Volánhoz ,de november volt és nem mertem belevágni, ezt azóta már nagyon sajnálom.
Azt mondta a "főgóré" hogy mehetünk csuklóssal is, de a belső oktatónk javasolta hogy egy fél évet szenvedjünk csak szólóval és majd utána térjünk vissza erre a kérdésre.
Szóval tényleg úgy van ahogy mondták.. nagyon társaságfüggő hogy kérik-e az E kategóriát. Ez nem nehézpót, hiszen egyben van.. ez csak egy csukló.
Köszönöm a válaszokat!
Egyébként folyamatban van a B-s jogsim, illetve van szakmám, és munkám is. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!