Miért találták ki azt a mérhetetlen marhaságot, hogy automatizálni kell a majdani 4-es metrót?
Szerintem semmi értelme. Nem biztonságosabb mint a normális metró, nem születnek új munkahelyek, ráadásul véleményem alapján az emberek sokkal szívesebben szállnak olyan szerelvényre, amiben ül vezető, mint amiben nem. (Pl.: én vezető nélküli szerelvényre soha nem szállnék fel!)
Mi a véleményetek erről? Esetleg érvek, ellenérvek?
#8:
Csak az első 1 évben ül a fülkében ember, utána már nem, sőt a fülkét is lebontják, azaz az első kocsiból az ablakon át nézheted, az alagutat :)
A kettes és a hármas metrón is alapvetően automata irányítja a metrót, a sofőrnek annyi dolga van, hogy nyitja az ajtókat, meg ha gáz van közbeavatkozik, illetve a hármason, ahol sebességkorlátozás van ott vezet ténylegesen.
Amúgy a világon már számos helyen működik teljesen automata metró és nincs rá különösebb panasz!
Ha van egy jó és kitesztelt gépi rendszered, akkor annak a meghibásodásának az esélye sokkal kisebb, mint az emberi figyelmetlenség. De egyébként sorolhatnám hosszasan azokat a dolgokat, amiket régen ember csinált ma meg gép és tökéletesen működnek.
Ugyanezt hallottam én is két nénitől a buszon, amit a Kérdező hajtogat: "én biztosan fel nem szállok vezető nélküli metróra"
Nagyon helyes, ha sok olyan idióta lesz még, mint a Kérdező meg ezek a nénik, akkor több hely marad a többieknek, és nem lesz nyomorgás a szerelvényeken :)
Kizárt, hogy fél éve szovjet szerelvényen utaztál a kettesen, mert már korábban lecserélték mind. De nem lényeges.
A 4-es metróban az első évben lesz fülke, felügyelővel. Később ez megszűnik.
De azt nem írta senki, hogy egy központi vezérlőben látnak majd minden mozgást, eseményt, s onnan közbe tudnak avatkozni.
És ami a kettesre is igaz: a rendszer úgy van felépítve, hogy mindig a biztonságosabb megoldás aktiválódjon. Nem értek hozzá, így csak hasra ütés szerűen, magyarázatként: a jelző szabad, de nem érzékei. Megáll. Ajtók ugyan zárva, de valami hiba miatt „nem tudja”. Nem indul el.
Jelenleg pont ezzel van a baj, hogy a szoftver-hardver túl szigorú, s olyankor is besatuz, amikor nem kellene. Ezért kockásak a kerekek.
-----
Korábbi válaszomat lehúzóknak: Azt pl. tudjátok, hogy a nagy utasszállító gépek legtöbbjén, már a pilóták előtt nincs kormány? Pici joystick van a külső kezüknél, azzal irányítják a gépet (amikor nem a robotpilóta teszi). Nincs mechanikus kapcsolat, csak elektromos. Na, akkor mi van, hal elmegy az áram?! Repülőre se üljön senki.
Budapesten az M2 és M3 vonalak is automatizáltak, bár utóbbin mostanában a sok lassújel miatt az automatika által felügyelt kézi vezérléssel vezetnek. Miért ne lenne akkor az M4 is automatizált?
Vonatkísérők és állomási személyzet továbbra is lesz, persze nem minden vonaton, DE minden állomáson. Munkaerőpiaci szempontból pedig a metrót vezérlő rendszerek fejlesztése, fenntartása ugyanúgy munkahelyeket tart fenn, még ha nem is idehaza, de jelen esetben Európában. Ahol szabadon munkát vállalhatnak magyar rendszerfejlesztők is.
„14: nem oltást kértem hanem választ. Kultúrált formában!”
Kultúrán sokat kell hegyet mászni?
Ez egy kulturált (kultúrált?) kérdés:
Miért találták ki azt a MÉRHETETLEN MARHASÁGOT, hogy automatizálni kell a majdani 4-es metrót?
A kérdésed megfogalmazása nyers, s nem érdeklődést fejez ki, amelyre választ vársz, hanem véleményalkotás.
Mindent elvetsz, amely nem szerepel a bibliában? Autóba sem ülsz, hiszen az egy gép. Egyszerű automaták évszázadok óta léteznek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!