Miért találták ki azt a mérhetetlen marhaságot, hogy automatizálni kell a majdani 4-es metrót?
Szerintem semmi értelme. Nem biztonságosabb mint a normális metró, nem születnek új munkahelyek, ráadásul véleményem alapján az emberek sokkal szívesebben szállnak olyan szerelvényre, amiben ül vezető, mint amiben nem. (Pl.: én vezető nélküli szerelvényre soha nem szállnék fel!)
Mi a véleményetek erről? Esetleg érvek, ellenérvek?
Nem attól a néhány tíz metróvezetői állás lendítené fel a gazdaságot. Előttem írják a liftet. Régebben volt liftkezlő is. Ha már állás, akkor ellenőrök helyett vissza lehetne hozni az ülőkalauzt, kalauzt.
Érvek: nem vagyok mai gyerek, nem a számítógépek világába születtem bele. De azt mondom, ahol ki lehet váltani a kreativitást nem igénylő, egészségtelen, lélektelen munkát, ott dolgozzanak csak a gépek. A metrózás nem a csúcsok csúcsa. Persze elismerem, a metróvezetők többsége szereti, nem azért választotta ezt a szakmát, mert más nem adódott.
Nemzetközi jogszabályok miatt nem közlekedhet olyan autó az utakon, amelyikben nincsenek kezelőszervek, számítógép vezérli. Pedig van ilyen! És olyan autó is, amelynek van ugyan kormánya, de az rádiojelekkel kapcsolódik csak az autóhoz, mechankiusan nem. A közúti közlekedés összetettebb, mint a kötött pályás. A mai technika még ott nem tudja helyettesíteni az embert.
Sok vasút van a világban, amelynek szerelvényeit nem vezeti senki, legfeljebb csak vészhelyzetekre ügyelő ember ül benne.
Sok olyan balesetről halottál, amelyik ilyen rendszerek meghibásodása miatt történt? Én nem.
Mozdonyvezetői hibából sokkal többet. (Igaz, mivel rendes vonat is több van, ez természetes, itt sántit a dolog. De én egyetlen olyan esetről sem tudok, amelyik rendes üzemben, teljesen számítógépvezérelt, kötött pályás járművel történt volna)
Minden ezzel foglalkozó oldal azzal jön, hogy így minimalizálni tudják a két metró érkezése közötti időt... De még ez se igaz. Ott a kettes vonal: szépen jönnek egy-másfél percenként a metrók emberi vezérléssel, és semmi gond sincs.
Kettes válaszoló: köszönöm az értelmes kommentet. Annyit fűznék hozzá, hogy a vasútbiztosító berendezés meg tudja állítani a normál metrókat is, és mindezt bármikor megteheti, egy központi utasításra. Nyomon lehet követni a szerelvényeket, és lehet szólni a vezetőnek, hogy vigyázzon.
SOk országban közlekednek vezető nélküli metrók.
Régen volt liftes ember is. Ma már nincs.
Minek oda ember, ahova nem feltétlenül kell?
Amúgy meg nem lesz emiatt kevesebb munkahely, csak helyette nem vezetnek, hanem a monitort ellenőrzik, a vezérlést tervezik/végzik.
Ennyi erővel megkérdezhetnéd, minek van tömegtermelés, gépek.
00:22! Ez Mo-n nem igaz, a 4-es metróban lesz ez, vagyis minden automatizált, és ül majd bent egy ember, aki majd megnyomhatja a vészfék gombot.
Kérdező!
Ny-EU-ban más a legtöbb nagysebességű vonatot automaták vezérlik. A legtöbb repülőt automaták vezérlik. Miért? Mert megbízhatóbbak, mint az emberek. Ezt azért érdemes figyelembe venni.
Baleset témához:
Van Londonban a DLR, amit ugye egy automata vezet alapesetben - és van benne egy zárható vezetőpult, amit a vonaton tartózkodó operátor üzemzavar esetén kinyit és kézzel tudja vezetni a szerelvényt. No, a múltkorában volt egy üzemzavar, áttértek a kézi vezetésre. Nagyjából 10 perc után kisiklott az egyik vonat, mert az operátor elnézett egy jelzőt. Ennyit a megbízhatatlan automatákról.
Nem mellesleg jársz nagy bevásárlóközpontba? Ott teljesen automatikus tűzvédelmi rendszer* van. Attól nem félsz?
* ilyen egyébként van a metróban is.
"Ott a kettes vonal: szépen jönnek egy-másfél percenként a metrók emberi vezérléssel, és semmi gond sincs."
Majdnem igaz, kivéve, hogy már ott is gép vezet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!