Tényleg újra lesz vasút Vésztő és Nagyvárad között?
Túl sok reményt azért ne fűzz hozzá, mert a TERVEZÉSRE írták ki ezt a pályázatot, ami ráadásul úgy látom, kissé nyögvenyelősen megy.
Alapvetően uniós eredetű vasútfejlesztési forrásainkat a következő egy, de akár két költsègvetési cikluson keresztül (egy ciklus 6 évig tart) is a páneurópai közlekedési folyosók felfejlesztése fogja lekötni. Most kb. a 1, 30a, 120, 100a vonalak teljesítik a feltételeket, a többi TEN-T vonalunk nem.
Így aztán ha megvalósul az összeköttetés, az legfeljebb valamelyik határon átnyúló együttműködési program keretében képzelhető el és őszintén szólva több tucat, ha nem száz nagyobb hatásfokú más, nem feltétlenül infrastruktúra-fejlesztési projekttől szívná el a pénzt. És eleve ott van a tyúk-tojás probléma: infrát építsünk előbb és majd csak lesz rá forgalom (vagy nem, ld. az őrségi vasutat), vagy fordítva, teremtsünk előbb igényt és ahhoz igazítsuk az infrát.
Valójában abban reménykedem, hogy ha már Körösnagyharsány felé felújítják a vonalat, akkor a Vésztő és Szeghalom között is megteszik. Rendszeresen vonatozom arra és a 13km-t 21 perc alatt teszi meg a Bz. Ez 37,14 km/h átlagsebesség. Jó lenne, ha ezt feltornáznák 60-80-ra. :D
Úgy tűnik ez csak álom...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!