Mit gondoltok erről a gyorsvonati pótjeggyel kapcsolatos ötletemről?
Véleményem szerint csak abban az esetben kellene gyorsvonati pótjegyet szedni, ha teljesül az alábbi két föltétel:
1) Az adott viszonylaton az utas rendelkezésére áll REÁLIS, olcsóbb személyvonat, mint alternatíva.
2) A gyorsvonat valóban (jelentősen) gyorsabb, mint a személy.
Tehát például: Ceglédről és Szolnokról kismillió személy megy minden nap Budapestre (igaz, Szolnokról inkább a Keletibe, míg a gyors a Nyugatiba), ráadásul a gyors Cegléd után Pestig nem áll meg sehol, így aki ezeken a viszonylatokon az igenis fizesse meg a pótjegyet.
A kettő közt fekvő Abonyból Pestre utazóknak is nagy előny a gyors, hiszen elérik Pestet két megálló alatt. Csakhogy onnan Budapestig személy reggel fél héttől este fél tízig nem közlekedik, tehát a MÁV nem kínál reális alternatívát. Az e viszonylaton utazók tehát ne fizessenek pluszban. Aki azonban Pestről utazik Abonyba, az igen, mivel a Nyugatiból két óránként indul személy.
Abony és Szolnok közötti utazáshoz rendelkezésre áll más lehetőség, vagyis személyvonat, de az ugyanúgy 10 perc alatt teszi meg a távot, mint a gyors, előnyt tehát nem jelent. Ezért itt sem kellene a pótjegy.
Mit gondoltok erről? Szerintem jóval korrektebb lenne, mint a kormány jelenlegi agymenése, amely (majdnem) minden gyorsvonatozót büntet, gyakran a semmire.
A gyorsvonat nem azért gyors mert nagy a sebessége hanem mert nem áll meg mindenhol.
És ha jó lenne az ötleted, akkor miért nem küldöd el a MÁV-nak? Itt max fikázzák, tehát feleslegesen pazaroltad az idődet.
Igen, ezzel tisztában vagyok...
Majd lehet elküldöm nekik kíváncsiságból, de sok értelmét nem látom, mivel ebből nyilván jóval kevesebb lenne a bevétel.
A MÁV-ot nem érdekli, és ha érdekelné se tudna tenni túlzottan sokat. Nem beszélve arról, hogy egy ember véleményére egyik szolgáltatónál se divat adni.
Emlékszem, amikor írtam nekik, hogy a két utolsó páratlan záhonyit nem lenne-e jobb fordítva közlekedtetni (az utolsó előtti csak Püspökladányig megy, az utolsó meg csak Szolnokig). Azt a választ kaptam, hogy ha ez tényleg több utast is érint, akkor fogjunk össze... Szóval erről ennyit, pedig az semmi bevételkieséssel nem járna nekik, mert ugyanannyi kilométert tennének meg a vonataik, csak "más sorrendben".
Figyeljetek, ha nincs semmilyen visszajelzés, akkor tényleg nem fog történni semmi. Ha van, akkor lehet, hogy vàltoztatnak a mostani rendszeren, főleg a választások előtt.
Én pl. javasoltam a köbánya-kispesti késő esti metró-vonat csatlakozások javítását: az ütem szerinti óra :38-as Nyugati pályaudvari indulás helyett :43-kor indulnak a késő esti személyek, így pont kényelmesen elérhetők azóta ezek a vonatok a metrótól. Igen, kellett ehhez pár emailt írni, de meglett az eredménye.
Itt most az a nagy gond, hogy a pótjegy bevezetése abszolúte kormányzati döntés volt és amióta fülkeforradalom volt, a kormányzat nemigen érzékeny a lakossági visszajelzésekre. De meg kell próbálni. És persze meggondolni, hova kerül az X tavasszal...
"És persze meggondolni, hova kerül az X tavasszal..."
Ezt az ócska dumát minden kommented alá betolod, de már sokadik kérdésemre sem válaszoltad meg, hogy mégis hova "kell" húzni az X-et hogy jó helyen legyen SZERINTED?
A jobbik-féle "Mindenacigányokhibája" bandára, vagy esetleg az lmp-mszp-együtt féle nyugdíjasbulira? Na hova kell húzni? Minden banda bemutatkozott már 1-2 alkalommal és mindegyik alkalmatlan. Komolyan az X-ezés a megoldás? És az, hogy ezt minden hozzászólásodban leírod?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!