A 28-as és az 56-os villamos összekötése?
Ugyan semmiféle ilyesmi nincs a budai fonódó villamoshálózat tervében, de én továbbgondoltam azt.
Egy egész várost átszelő villamosjárat jöhetne így létre: Hűvösvölgytől az egykori 56-os villamos vonalán a Széll Kálmán térig, majd onnan a 18-as villamos vonalán a Döbrentei térig, ahol az Erzsébet hídon keresztül átérne Pestre, s a Rákóczi úton haladva érné el a Blaha Lujza teret, ahonnan a 28-as vonalán haladna az Új köztemetőig.
Így Hűvösvölgy kétféle irányból is megközelíthetővé válna kötöttpályás közlekedéssel: egyfelől ezzel az új viszonylattal, másfelől a jelenlegi 61-es vonallal (Móricz Zsigmond körtér), s ez a két járat felváltva közlekedhetne.
Mit gondoltok erről az ötletről?
Milyen szep is lenne, az egyebkent is mindig bedugulo Erzsebet hid lecsokkenne 2x 2 savra a villamosvaganyok miatt, a Rakoczi utrol nem is beszelve, ahol meg levegot sem nagyon lehet kapni neha, az ott pofogo-totyoreszo autok es buszok miatt. A nagykorut is beallna a Blahat keresztezo villamosok miatt (mert a villamosok maskepp ternenek le a Rakoczi utrol a Nepszinhaz utcaba, mint az autok teszik)
Csodaszep otlet. Tegyunk meg mindent a meg elhetetlenebb Budapestert. Hajra.
Amig az autok behajthatnak a nagykoruton belulre, addig meg az otlet is orultseg.
Szíves tájékoztatásul közölném, hogy a Rákóczi úti tengely jelenleg is 2x2 sávos, a maradék 1-1 sávot most is a tömegközlekedés használja. A villamospályát nyilván használhatná a néhány megmaradó busz is. Gondolkodjál, mielőtt hülyeséget írsz, 1-es...
A Blahán a körutat nyilván a mai gyalogos+Népszínház utca zöldfázisban kereszteznék a villamosok, a Rákóczi keleti irányát meg a Rókus kórházi lámpával összhangban. Szóval még egy baromság, ehhez is gratula.
Reflektálva a kérdésre is: konkrétan ez a vonal már szerepel a közlekedésfejlesztési koncepcióban, idővel meg fog valósulni.
" ahol meg levegot sem nagyon lehet kapni neha, az ott pofogo-totyoreszo autok es buszok miatt."
Épp ez a baj Budapesten, túl sok a tötyörésző autó. Ráadásul mivel beállnak a buszok elé -hol szabályosan, hol szabályellenesen-, így a buszok is tötyörészni kényszerülnek.
Végre egy határozott főpolgármester kellene, aki helyretenné a bkv-t, és lenne elég mersze ahhoz, hogy megszigorítsa az autók Budapestre történő belépését. Egyszerűen elsődlegesnek kellene tekinteni a bkv-t, minden vonalukon biztosítani kellene, hogy külön sáv álljon rendelkezésükre, vagy legalábbis működjön az, hogy az autók nem akadályozzák a tömegközlekedési járműveket.
Akkor kiszámítható lenne a bkv, és többen utaznának vele. Ráadásul még ha több járatot indítanának, odafigyelnének a tisztaságra, akkor még előrébb tartanánk,
és ha ésszerű vonalakat alakítanának ki, az már hab lenne a tortán.
A 28-as és 56-os összekötése is ilyen nagyszerű hab lenne a tortán! Szuper lenne, ha Kőbányáról átszállás nélkül lehetne Hűvösvölgybe érni.
Óh, az elegáns budai polgárnak még leesne a vércukra, ha megjelenne az ő hőn szeretett villanyosán egy kínai kereskedő!
A 9-es jó példa. Nézd meg, micsoda gettó lett abból a buszból az óbudai szakaszon! (sic!)
Nem lett gettó belőle...
Bár, ha valakinek már az is az, ha megjelenik egy vagy két sötétebb bőrű... Bár akkor minden járat az :D
"Utolsó, nem válna gettójárattá, a 9-es busz se az. Még a nyócker szakaszon leszállnak az olyan alakok..."
Persze, a VIII. kerületnél leszállnának, viszont a szétdobált szemét, a szétköpködött szotyihéjak és a bűz, amit maguk után hagytak, a villamoson maradna. Mire Budára átérne a villamos, egyáltalán nem olyan állapotban lenne, mint ahogy elhagyta Budát először, amikor kijött a kocsiszínből.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!