Milyen trükköket tudtok az ellenőrök lerázására a buszon?
A mondandóm szempontjából teljesen irreleváns, hogy hol mennyi adóbevétel keletkezik.
Az oké, hogy a szociális hálót közösen tartjuk fenn.
De a BKV egy szolgáltatás (és nem része ennek a hálónak) amit ha én nem használok, akkor egy forintot sem szeretnék rákölteni a pénzemből - más pedig főleg ne tegye ezt meg helyettem.
A te logikádon haladva akkor azt is be lehetne vezetni, hogy ha valaki fizetés nélkül távozik a benzinkútról vagy akárhonnan, akkor azoknak a vásárlóknak kell majd összedobni a hiányt egyenlően elosztva, akik éppen a tolvajjal együtt voltak benn az üzletben/a kúton.
Na nehogy már...
"Miért fizetnéd te? Azt az önkormányzat fizeti."
Az önkormányzat legfeljebb saját munkatársai utazását fizeti ki - de nem a tiédet. Más kérdés persze, hogy a volán társaságot közvetelen ők tartják fenn, de a taxis sem visz el ingyen sehova. Az más kérdés, hogy már rég szét kellett volna bírságolni az összes bliccelőt, mert jelenleg már nemzeti sportként űzik a dolgot - de ezt senki nem meri bevállalni, mert akkor legközelebb nem választanák meg.
"De a BKV egy szolgáltatás (és nem része ennek a hálónak) amit ha én nem használok, akkor egy forintot sem szeretnék rákölteni a pénzemből - más pedig főleg ne tegye ezt meg helyettem. "
Jó, hát kezdhetünk erről tárgyalni, de akkor a vidéki tömegközlekedésbe sem megy egy egy fillér állami pénz sem.
Egyébként nem tudom ezt a nyakatekert állítást hogy sikerült összehoznod. Én csupán azt nem bírom, hogy az ilyen kérdéseknél jellemzően vidékiek tárgyalják ki a BKV dolgait, meg hogy mit hogy kellene csinálni. Szerintem meg mindenki söprögessen a saját háza táján, engem sem izgat, hogy Nyíregyházán mennyien bliccelnek.
Ok, ebben igazad van. De lássuk az arányokat, amiket te lebegtetsz itt!
Kecskeméten a Kunság Volán kap 74 000 eFt-ot (hetvennégy millió forintot) normatív támogatásként a helyi járatok üzemeltetésére évente.
Legyen Kecskemét az egyszerűség kedvéért 100 000 lakosú város, Budapest pedig legyen 2 000 000-ós, és ezzel elég rendesen felbecsültem. Tehát 20x-os pénz illetné mondjuk meg, ha mindenkinek egyenlő arányban akarnánk támagatást adni, hiszen ez lenne ugyebár az ideális. 74m Ft*20= 1 480m Ft. Egymilliárd-négyszáznyolcvanmillió Ft.
Ehhez képest emlékszem, hogy volt, amikor 30 milliárd forintot kellet a BKV-be injektálni, a normatív támogatáson felül (!), hogy működni tudjon.
Ez persze nem kizárólag a bliccelők hibája.
De kötve hiszem, hogy az adóbevételek és a tömegközlekedésre fordított összegek arányban állnának egymással.
"Szerintem meg mindenki söprögessen a saját háza táján"
Szerintem meg pont azért vannak felháborodva az emberek (vidékiek), mert máshol nincs ilyen szintű bliccelés. A helyközi járatokon nem is lehet, mert ugye ott a sofőrnél veszel jegyet (sőt, gyakoribb, hogy a sofőr "bliccel és saját zsebre dolgozik), de a helyi járatokon is többnyire fel kell mutatnod a bérleted. Talán Debrecen vagy Miskolc még lehet, hogy egy kicsit lazább ilyen szempontból, de ott sincs olyan, hogy a busz fele jegy nélkül utazik (mert Bp.-n kb ez a nagy helyzet). Megjegyzem, ha a pestiek nem marhavagonként tekintenének a buszokra, akkor lehetne élhető tömegközlekedésük is - mert jelenleg a legutsolsó borsodi vagy nógrádi faluban is sokkal igényesebb buszok járnak. Nem a BKV-ra kell várni, hogy feljavítsa a szolgáltatását, mert neki nem éri meg, ha amúgy nincs belőle bevétel.
"Tévedsz, a tömegközlekedést az önkori tartja fenn, anyagi hozzájárulással."
Nem tévedtem, ezt én is leírtam, de az önkormányzat nem arra adja a pénzt, hogy téged fuvarozzanak, hanem hogy a buszok menjenek. Ő abban a hiszemben tolja be a lóvét, hogy neki csak ki kell pótolni azt a pénzt, ami mondjuk veszteséges járatok fenntartására, fejlesztésre vagy például a kedvezményes jeggyel utazók jegyárának kipótlására kell. Ezért is "anyagi hozzájárulás" a tétel neve és nem "ingyenes közlekedés".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!