Nem durva kicsit hogy a fizetésem 15%a csak a bérletre megy el, míg más ingyen meg kedvezményesen utazik?
Azért szerintem aki a korban benne van Ő már megfizette azoknak utaknak az árát amelyeket most kiélvezhet!
A díjszabásról meg nem tudom miként lehetne kompromisszumra jutni. Én amint tehettem vettem autót, hogy ha már pénzbe kerül akkor legalább akkor menjek amikor akarok, és ahová szeretnék. 22/F
"Azért szerintem aki a korban benne van Ő már megfizette azoknak utaknak az árát amelyeket most kiélvezhet! "
Vagy épp életében nem használta a tömegközlekedést, de vénségére rájött, hogy olcsóbb ez, mint egy kocsit fönntartani, kevésbé fárasztó, mint folyton gyalog közlekedni.
Meg különben is, ez milyen érv már, hogy már mennyit fordítottak tömegközlekedésre? Én 42 éves vagyok, milliókat költöttem benzinre és ingyen van, vagy kapok legalább valami kedvezményt? Nem, és 25 év múlva sem lesz semmi ilyen.
Hogy a kérdésre is válaszoljak: de, ez nagyon durva, horribilis összegeket kérnek a szolgáltatásukért. Erőtlen kompenzáció során, hogy legalább a járatsűrűség kiváló, a szolgáltatás is megfelelő, ellentétben mondjuk a Máv-val, vagy akár a vidéki kis falvak tömegközlekedésével. Némelyik nyugdíjas jóval több pénzből gazdálkodik, mint sok dolgozó. A kor egy állapot, nem egy érdem. 50% kedvezményt adnék nekik, mint a diákoknak, többet semmit.
Én nagyon nem értek egyet azzal az állítással, hogy a 65 év feletti nyugdíjasok megérdemlik az ingyenes utazást, mert megdolgoztak érte. Egész egyszerűen azért nem értek ezzel egyet, mert nem értem, miért pont a közlekedés van TELJESEN ingyen ennek a társadalmi csoportnak? Miért nem pl. a kenyér? Vagy a sör? Vagy a fürdőbelépő?
Én nagyon tisztelem az időseket, de nagyon károsnak tartom az ingyenes utazást:
1. követhetetlen, így elég nehéz a menetrendet a valós kereslethez igazítani,
2. nem ösztönzi a használókat arra, hogy takarékoskodjanak a közösség erőforrásaival (ld. leugrok Záhonyból Szentgotthárdra meg vissza a barátosnémmal csak úgy),
3. a fizető utasokkal teljesen felesleges konfliktust szít az a tény, hogy az idősek bár nem fizetnek az utazásért, a fizető utasokkal szemben előnyt élveznek amennyiben szűkös a férőhelyek száma,
4. ingyenes utazás esetén nem lehet időszakosan magasabb árat (pl. 9 óra előtt munkanapokon) bevezetni, amivel az utazási szokásokat lehetne befolyásolnei, így simítva ki a közlekedési hálózatok csúcsterhelését (ami miatt kevesebb járművel lehetne ugyanazt az embertömeget mozgatni, hiszen időben jobban eloszlanának az utazási igények).
És igazából közlekedéspolitikai szempontból ebben látom a kormánypárt legeslegnagyobb mulasztását, mivel ezt a kedvezményt csak abszolút nyerő pozícióból lehetett volna elvenni jelentős szavazatveszteség nélkül. Mert a magyar ugyebár még mindig fejőstehénnek nézi az államot - persze, csak győzzük fizetni az adókat...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!